یکشنبه 22 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی: رابطه من و رهبری صميمانه است و ريشه‌های عميقی دارد، اختلاف نظر طبيعی است اما همه بايد تابع رهبری باشيم، ايلنا

- اظهارات اخير اوباما در شان رهبر يکی از بزرگترين کشورهای دنيا نيست
- اگر اختلاف ميان مجلس و دولت وجود داشته باشد اجرای هدفمندکردن يارانه‌ها با مشکل مواجه می‌شود


ايلنا: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نقد را يکی از وظايف اصلی رسانه‌ها دانست و گفت: آموزه‌های دينی و قانون اساسی حق نقد مسايل کشور و جامعه را به رسميت شناخته و طبيعی است اين به معنای ايجاد فضای تهمت، افترا نيست.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح روز يکشنبه در ديدار مدير مسوول و اعضای شورای سردبيری روزنامه فرهنگ آشتی در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش ديگری در مورد عدم شرکت در نمازجمعه تهران تاکيد کرد: وظيفه امام جمعه آگاه کردن جامعه در مورد مسايل جاری کشور و روابط بين المللی است و زمانی که احساس کنم ضرورت دارد شرکت می‌کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجمع تشخيص مصلحت در پاسخ به پرسش ديگری اظهارات اخير اوباما رييس‌جمهور آمريکا را غيرمسوولانه و نامناسب شان رهبر يکی از بزرگترين کشورهای دنيا دانست.
هاشمی‌رفسنجانی در مورد روابطش با مقام معظم رهبری تاکيد کرد: رابطه ما صميمانه است و اين رابطه ريشه‌های عميقی دارد. اختلاف نظر طبيعی است، ولی همه بايد تابع نظر رهبری باشيم و اينجانب شخصی را بهتر از ايشان برای رهبری نمی‌شناسم
وی طرح هدفمند کردن يارانه‌ها را نياز کشور عنوان کرد و گفت: يکی از روش‌های اجرای عدالت در همين طرح است که در سياست‌های کلی و برنامه‌های توسعه نيز به آن پرداخته شده است. زمان فعلی برای اجرای اين طرح از لحاظ سياست داخلی و خارجی حساس است و بايد به گونه‌ای عمل شود که ناراحتی اجتماعی ايجاد نکند که مشکلات بيشتری به همراه خواهد داشت.
هاشمی‌رفسنجانی تصريح کرد: از لوازم اجرای اين طرح ايجاد وحدت است و اگر اختلاف به ويژه ميان مجلس و دولت وجود داشته باشد کار با مشکل مواجه می‌شود.
وی در پاسخ به پرسش ديگری، ايجاد حس اعتماد و اطمينان به مردم درباره شرکت در انتخابات و اهميت و تاثير آرای آن‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: مصلحت مردم و حکومت در اين است که مردم به انتخابات اعتماد و اطمينان داشته باشند و در آن شرکت کنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنان عدم حضور احزاب قوی در کشور را يکی از دلايل مشکل در پيگيری حقوق مردم عنوان کرد و گفت: اگر همگان به اصول قانون اساسی پايبند باشند خواست مردم محقق خواهد شد.
او نظام توسعه‌ انسانی را يکی از نيازهای جوامع کنونی عنوان کرد و گفت: تشکيل دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به تقاضای تحصيل از سوی نيروی جوان جامعه در مقطع اوايل انقلاب بود که نتايج موفقيت‌آميز آن را امروز شاهديم.
وی افزود: امروز بايد در بخش تحصيلات تکميلی برای رشد تقاضا پاسخ داشته باشيم.
در ابتدای اين ديدار امامی ناصری رييس شورای سياستگذاری روزنامه‌ فرهنگ آشتی به اختصار مطالبی را درباره اوضاع مطبوعات در شرايط فعلی و مسايل روز جامعه بيان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016