دوشنبه 23 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محموله ۱۲ ميليون دلاری ايرانی همچنان در دستان دزدان دريايی، ايسنا

پس از گذشت ۲۰ روز از ربوده شدن کشتی که حامل پنج هزار تن پرتقال به مقصد ايران بود، همچنان اين کشتی آزاد نشده و محموله ۱۲ ميليون دلاری ايران در حال فاسد شدن است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با وجود گذشت ۲۰ روز از ربوده شدن کشتی Talca و باج‌خواهی ۲۰ ميليون دلاری دزدان دريايی همچنان اين کشتی آزاد نشده و طبق گفته رييس هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان و وارد کنندگان ميوه ايران محموله اين کشتی ديگر در حال فاسد شدن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا نورانی با تاييد آزاد نشدن اين کشتی به نوعی از پاسخ مثبت ندادن به باج‌خواهی ۲۰ ميليون دلاری دزدان دريايی خبر می‌دهد.

او پيش از اين ميزان محموله اين کشتی را پنج هزار تن پرتقال اعلام کرده بود که برای دو شرکت از اتحاديه صادرکنندگان و وارد کنندگان ميوه ايران است.

کشتی Talca تحت پرچم برمودا و متعلق به شرکتی در جزاير ورجين است که طبق اعلام مانا (شبکه اطلاع‌رسانی جامعه دريايی) سوم فروردين‌ ماه امسال در حالی که از بندر سوخنا مصر عازم ايران بود، در ۱۲۰ مايلی ساحل دريای عمان و خارج از کريدور امنيتی، توسط دزدان دريايی ربوده شده بود. ظرفيت اين کشتی ۱۱ هزار تن و محموله آن به صورت C&F خريداری شده است.

همچنين به گفته رييس هيات مديره اتحاديه صادرکنندگان و وارد کنندگان ميوه ايران، ارزشی که بيمه‌گذار برای اين کشتی عنوان کرده، ۱۲ ميليون دلار است و اين کشتی ايرانی نيست.

تعداد خدمه‌های اين کشتی نيز ۲۶ نفر است که ۲۴ نفر آن سريلانکايی و دو نفر ديگر فيليپينی و سوريه‌ای هستند.

طبق توضيحات نورانی اين کشتی از کشور مصر به مقصد بندرعباس ايران حرکت می‌کرد که توسط دزدان دريايی سومالی نزديک سواحل يمن ربوده شد و طبق آخرين اطلاعات اين کشتی در ۴۰۰ کيلومتری سواحل سومالی قرار داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016