پنجشنبه 26 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال منصور اسالو با دست بند و پابند به کمسيون پزشکی قانونی، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، روز گذشته منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه با پابند و دست بند به کمسيون پزشگ قانونی در يکی از بيمارستانهای کرج منتقل شد.
روز سه شنبه ۲۴ فروردين ماه زندانی سياسی منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه با پابند و دست بند به کمسيون پزشک قانونی در يکی از بيمارستانهای کرج منتقل شد.اوبيش از ۹ ساعت مورد معاينات و بررسی پزشکی قرار گرفت.هنگامی که آقای اسالو با پابند و دست بند وارد کمسيون پزشکی قانونی شد. پزشکان با ديدن اين صحنه سخت ناراحت و بر آشفتنه شدند که چنين رفتاری تحقير آميزی با انسانهايی والا نه تنها توهين به انسانيت بلکه توهين به جامعه پزشکی است.تشکيل کمسيون پزشکی قانونی بنابه درخواست پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج صورت گرفته است .
زندانی سياسی منصور اسالو ازبيماريهای متعدد و حاد جسمی رنج می برد که از جمله آنها؛ بيماری حاد قلبی، کمر درد که نياز به عمل جراحی دارد و ناراحتی چشم می باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از طرفی ديگر برای تحت فشارهای جسمی و روحی قرار دادن او پابند و دست بند وی را طوری بسته بودند که امکان تحرک را تا حد زيادی از او سلب کرده بودند و اين مسئله باعث زخمی شدن مچ پای وی شد.
تا به حال برای زندانی سياسی منصور اسالو بيش از ۳ بار توسط پزشگ قانونی گواهی عدم تحمل کيفر صادر شده است و به دادگاه انقلاب ،اجرای احکام دادگاه انقلاب و مسئولين زندان ارسال شده است.طبق قوانين موجود کسانی که بخاطر بيماريهای جسمی عدم تحمل کيفر می گيرند می بايست آزاد شوند تا بتوانند در بيمارستانها خارج از زندان تحت درمان قرار گيرند.
اما آقای اسالو نه تنها از هرگونه درمان محروم شده است بلکه در ماههای اخير تحت فشارهای روحی شديد قرار داشته است و بارها به سلولهای انفرادی با شرايط قرون وسطائی برای مدتهای طولانی منتقل شده بود . در حال حاضر او را به بند ۵ که بند متادون ناميده می شود و زندانيان آن معتاد و اکثرا مبتلا به بيماريهای خطرناک مانند هپاتيت،ايدز و ساير بيماريهای می باشند قرار داده اند.
فشارها ، اذيت وآزارها و ممانعت از درمان بدستور بازجوی وزارت اطلاعات که پرونده او را در دست دارد داده می شود و توسط افرادی مانند علی حاج کاظم،علی محمدی رئيس و معاون زندان،کرمانی و فرجی رئيس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج به اجرا در آورده می شود.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران پيشنهاد می کند که کارگران زحمتکش و شريف و مردم ايران هنگام گراميداشت روز جهانی کارگر در ۱۱ ارديبهشت ماه با در دست داشتن عکسهای فعالين کارگری در زندان بر آزادی فوری آنها تاکيد کنند و همچنين از سنديکاهای بين الملل می خواهد اين روز را به روز حمايت از فعالين کارگری ايران که در زندان بسر می برند تبديل کنند. در حال حاضر تعدادی از فعالين کارگری و کارگران در زندان بسر می برند که از جملۀ انها منصور اسالو،ابراهيم مددی،علی نجاتی ،فريدون نيکو فرد،جليل احمدی،قربان علی پور وسايرين می باشند.همچنين پرونده صدها فعال کارگری باز است و هر زمان ميتوانند پرونده آنها را به محکوميتهای سنگين تبديل کنند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،رفتارهای قرون وسطائی و تحقير آميز عليه زندانيان سياسی را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و سازمان جهانی کار و ساير سنديکاهای بين المللی خواستار اقدامات بين المللی برای پايان دادن به سرکوب کارگران در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016