سه شنبه 31 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکنجه وحشيانه دو زندانی بی دفاع و اسير در بند يک زندان گوهردشت، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" روز گذشته ۲ زندانی که نسبت به برخوردهای وحشيانه و غير انسانی حسن آخريان رئيس بند ۱ اعتراض کرده بودند به شکنجه گاهی که اخيرا در اين بند راه انداخته است برده شدند و ساعتها مورد شکنجه های وحشيانه قرار گرفتند .سپس آنها را به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز دوشنبه ۳۰ فروردين ماه دو تن از زندانيان بند ۱ به نامهای حميد خيرخواه و رضا جليلوند به شکنجه گاهی که حسن آخريان رئيس بند ۱ درست کرده بود منتقل کردند.ابتدا به اين ۲ زندانی بی دفاع و اسير دست بند و پابند زدند سپس حسن آخريان همراه با پاسدار کشيک امينی و پاسداربندها محمد محمدی و گودرزی که هر کدام باتونی در دست داشتند و آخريان با باتون برقی روشن آنها را آماج ضربات خود قرار دادند. ضربات باتون به سر،صورت و ساير جاهای حساس بدن آنها وارد می شد. در اثر ضربات وحشيانه با باتون ۲ عدد از باتون شکسته شد.حسن آخريان بعد مدتی طولانی شکنجه را متوقف می کند و به آنها می گويد که بايد به خود و خانواده تان توهين کنيد تا ما ديگر به شما نزنيم ولی آنها در طی اين مدت نه تنها حاضر به تن دادن به خواسته های او نمی شدند بلکه سعی می کردند که از فرياد زدن پرهيز کنند.
اين چهار شکنجه گر سپس با اسپری های گاز اشگ آور و فلفل که باعث سوزش شديد چشم و ايجاد حالت خفگی در آنها می شود به سوی چشمان و مجاری تنفسی آنها می زدند. شکنجه ها به حدی شديد بود که از سر وصورت آنها خون جاری شده بود و بدن آنها کبود شده بود و محل شکنجه را آغشته به خون کرده بود.اين دو زندانی بی دفاع و اسير با تن های خون آلود و کبود بدون هيچگونه درمان به سلولهای انفرادی بند ۱ معروف به سگدونی منتقل کردند.
زندانی حميد خيرخواه از بيماران روانی می باشد و ناراحتی روحی او به حدی حاد است که دارای کارت قرمز است.اين زندانی در اعتراض به توهينهای خانوادگی آخريان با او درگير شد و از خود دفاع می کند.زندانی رضا جليلوند که يک گشاورز و اهل خرم آباد می باشد. او مدتی در حسنيه ارشاد به کارگری مشغول بوده است که توسط يک آخوند مورد توهين و بدرفتاری قرار می گيرد که منجر به درگيری فيزيکی با آخوند نامبرده می شود و او را به ديه محکوم می کنند ولی به دليل نداشتن مبلغ ديه به بند ۱ انتقال داده می شود.او تنها بدليل اعتراض به رفتارهای وحشيانه و غير انسانی حسن آخريان مورد چنين شکنجه های وحشيانه قرار گرفت.
از طرفی ديگر زندانی حامد پور حيدر که از نوجوانانی و در سن ۱۴ سالگی مرتکب جرم شده بود و نزديک به ۵ سال است که در زندان بسر می برد.آقای پور حيدر در بند ۶ زندان گوهردشت کرج زندانی است. در روزهای اخير توسط کرمانی رئيس حفاظت زندان مورد توهين و اذيت وآزار قرار گرفت و او را تهديد می کند که بهت نشون خواهم داد. شب بعد از اين تهديد يکی از زندانيان شرور و خطرناک بنام سامان محمدی که در باندهای مافيايی زندان و در سرکوب زندانيان معترض و پخش مواد مخدر شرکت دارد و بدستور علی محمدی و کرمانی عمل می کنند. آقای پور حيدر را صدا می زند و در کريدور بند و در مقابل چشمان بهت زده ساير زندانيان به چهره او چاقو می کشد و باعث زخمی شدن اين زندانی بی دفاع می شود. کرمانی سامان محمدی را تشويق می کند و او را به عنوان وکيل بند يکی از سالنهای بند ۶ منصوب می کند.
همچنين گارد زندان در روزهای اخير حملات خود را به زندانيان از سر گرفته است .آنها به بند ۶ يورش بردند و ضمن توهين و اذيت و آزار زندانيان آنها را به محوطه بند منتقل کردند و ساعتها زندانيان را در زير باران نگه داشتند .گارد زندان همچنين ملافه های زندانيان را جمع آوری کرده و با خود بردند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، شکنجه های سيستماتيک و سازمان يافته عليه زندانيان بی دفاع و اسير را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر برای پايان دادن به جنايت عليه بشريت در ايران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شورای امنيت سازمان ملل متحد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016