چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کانون وکلا: استقلال کانون وکلا به شدت مورد حمله است، آفتاب

در دومين نشست هيئت مديره جديد کانون وکلای دادگستری مرکز که با حضور تمام اعضای اصلی و شماری از وکلا و نمايندگان گروه های صنفی وکلا برگزار شد، سيدمحمد جندقی کرمانی پور با کسب ۷ رای از مجموع ۱۲ رای به عنوان رئيس جديد کانون وکلا برای يک دوره يک ساله انتخاب شد.

آفتاب- عبدالله خاتمی‌فر: در دومين نشست هيئت مديره جديد کانون وکلای دادگستری مرکز که با حضور تمام اعضای اصلی و شماری از وکلا و نمايندگان گروه های صنفی وکلا برگزار شد، سيدمحمد جندقی کرمانی پور با کسب ۷ رای از مجموع ۱۲ رای به عنوان رئيس جديد کانون وکلا برای يک دوره يک ساله انتخاب شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين نشست که با توجه به آرای برابر دو نامزد اصلی رياست کانون در نشست پيشين برگزار شد، دکتر علی نجفی توانا ديگر نامزد رياست ۵ رای همکاران خود را در هيئت مديره به دست آورد.

پس از انتخاب محمد جندقی به رياست کانون وکلای دادگستری مرکز وی با سپاسگزاری از تمام رای دهندگان تصريح کرد: من رئيس نيستم و خدمتگزار جامعه وکالت هستم.

جندقی سپس از نامزدهای نيابت رياست هيئت مديره درخواست کرد تا نامزدی خود را اعلام کنند. بدين ترتيب آقايان سيد ابراهيم ثابت قدم با داشتن دو دوره پيشينه نايب رئيسی، دکتر حسين محمد نبی، علی کاکاافشار، بهروز يغمايی و حميد جنتی نامزدی خود را اعلام کردند اما پس از شمارش آرا تمام نامزدها ۶ رای به دست آوردند که با وجود رايزنی و مذاکرات انجام شده تغييری در شمار نامزدها ايجاد نشد و انتخاب دو نايب رئيس هيئت مديره به نشست روز يکشنبه ۵/۲/۱۳۸۹ هيئت مديره موکول شد.

نکته قابل توجه در نشست دوم هيئت مديره پيشنهاد دکتر کاشانی برای انتخاب دو نايب رئيس از دو گروه اعضای هيئت مديره حامی دو نامزد رياست و سخنان کوتاه ديگر اعضای هيئت مديره درباره مديريت کانون در شرايط کنونی بود. دکتر کاشانی تصريح کرد مانند دوره های گذشته و برای اتحاد وکلا يک نفر از هر گروه پيشنهاد شود تا اعضای هيئت مديره به آنها رای بدهند.

در اين هنگام دکتر علی نجفی توانا با تبريک انتخاب محمد جندقی به رياست کانون به سختی مديريت کانون در روزهای پيش رو و ضرورت توجه به برنامه های ارائه شده وکلا در طول انتخابات هيئت مديره و پس از آن اشاره کرد و گفت: تفاهم بر اساس منطق و مبنای مناسب قابل انجام است و نامزدهای ما آقايان ثابت قدم و محمدنبی می توانند هر دو نايب رئيسی را بپذيرند.

نجفی توانا افزود: اگر بنا بر تقسيم وظايف و تکاليف است، مناسب است هر دو نايب رئيس براساس شايسته سالاری انتخاب شوند. در نهايت با تاکيد گروه ها بر نامزدی وکلای مورد حمايت خود درهيئت مديره، دو نايب رئيس، بازرسان و منشی های هيئت مديره يکشنبه آينده انتخاب خواهند شد.

رئيس کانون وکلا: استقلال کانون وکلا به شدت مورد حمله است

محمد جندقی کرمانی پور گفت: دوره آينده دوره بسيار سختی برای کانون خواهد بود ، استقلال کانون به شدت تحت حمله است و می خواهند اين استقلال از ما گرفته شود . وظيفه من اين است که در راه حفظ اين استقلال حتی بيشتر از توانم تلاش کنم.

رئيس کانون وکلا در نشست نخست هيئت مديره که پيش از انتخاب رئيس برگزار شد با اشاره به آئين نامه ای که توسط رئيس پيشين قوه قضائيه تصويب و مورد انتقاد شديد وکلا قرار گرفت تصريح کرد: آيين‌نامه ای که از جانب آقای شاهرودی تصويب شد ، استقلال را به زير سوال برد که دادخواستی به همراه جناب آقای کشاورز به ديوان عدالت داديم و در جلسه ای در ديوان به همراه ايشان حاضر شديم که همه قضات تقريبا متفق القول بودند که کانون درست می گويد. اما نهايتا از دستور کار هيات عمومی ديوان خارج شد.

وی با اشاره به تعليق اجرای آئين‌نامه توسط رئيس جديد قوه قضائيه افزود: مدت تعليق آيين‌نامه تا ۳۰ تير ماه تمام می شود و بايد تلاش در اين باشد که اين آيين نامه به طور کامل ملغی شود.

جندقی همچنين گفت: در جلسه ای فردی به شدت به کانون وکلا حمله کرد و من پاسخ دادم که ما اجازه نمی دهيم استقلال کانون خدشه دار شود .ما عليه نظام نيستيم که با نظام هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016