شنبه 4 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هدفمندکردن يارانه ها موجب اخراج دسته جمعی کارگران شده است، ايلنا

افزايش روند اخراج دسته جمعی کارگران واحدهای توليدی و صنعتی باعث افزايش آمار بيمه بيکاری شده که مشکلاتی را در آينده برای سازمان تامين اجتماعی به دنبال خواهد داشت.


ايلنا: رئيس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همدان گفت: ۵۵ هزار کارگر استان همدان تا پايان ارديبهشت ماه سالجاری سهام عدالت دريافت می کنند.

به گزارش ايلنا، احمد معبودی اظهارداشت: با پيگيری های صورت گرفته برگه های سهام عدالت ازطريق کانون شوراها در اختيار کارگران قرار می گيرد.
معبودی با بيان اينکه کارگران از اقشار زحمتکش و پرتلاش کشورهستند و درتمام صحنه های سياسی واقتصادی حضورفعال دارند افزود: بيش از ۳۵ درصد نيروی کاراستان را جامعه کارگری تشکيل می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معبودی اظهارداشت: وضعيت اقتصادی و طرح هدفمند کردن يارانه ها مشکلاتی را برای جامعه کارگری به وجود آورده است وبرخی کارگاه ها به دليل عدم مديريت صحيح اقدام به اخراج دسته جمعی کارگران می کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس آمارسازمان تامين اجتماعی استان سال گذشته بيش از ۱۷۰۰ نفرازبيمه بيکاری استفاده کرده اند که نسبت به سال ۸۷ از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است .
اين فعال کارگری گفت: افزايش روند اخراج دسته جمعی کارگران واحدهای توليدی و صنعتی استان باعث افزايش آماربيمه بيکاری شده است که مشکلاتی را درآينده برای سازمان تامين اجتماعی به دنبال خواهد داشت.
وی دراد امه از فعاليت ۱۹ شورای اسلامی کار در کارخانجات استان خبرداد و گفت: با تعامل سازنده بين کارگر وکارفرما و رعايت اصل سه جانبه گرايی درکانون شوراهای اسلامی کار استان برخی مشکلات کارگران قبل از ارجاع به مراجع حل اختلاف وهيات های تشخيص برطرف می شود.
معبودی با اشاره به اينکه بيش از ۷۸ درصد کارگران استان قراردادی هستند تصريح کرد: تعيين نرخ دستمزد درسالجاری کمترين اعتراضات را درميان کارگران و کارفرمايان به دنبال داشته است که نشان ازتوجه مسئولين به حل مشکلات اين قشردارد.
وی درپايان به برنامه های گراميداشت هفته کارگراشاره کرد وگفت: ديداربا نماينده ولی فقيه دراستان واستاندار، ديداربا خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات فوتسال وتيراندازی ويژه کارگران، بازديد از شرکت های توليدی وصنعتی فعال وبرگزاری جشن بزرگ کارگری در استان ازجمله برنامه های هفته کارگراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016