یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به رغم نیاز به جراحی و استراحت مطلق، تاج زاده یکشنبه به اوین می رود، جرس

ابوالقاسم صلواتی قاضی رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، چهارم اردیبهشت ماه ۸۹، خواستار بازگشت هرچه سریع تر سیدمصطفی تاج زاده به زندان اوین شد.

فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده، در گفتگو با جرس، ضمن تایید این خبرو بیان اینکه مسئول بند ۲ الف زندان اوین طی تماسی با تاج زاده، خواستار برگشت او به زندان اوین شده، منبع دستور را قاضی صلواتی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: “مقامات زندان از تاج زاده خواسته بودند که همین امروز و هر چه سریع تر خود را به زندان اوین معرفی کند؛ اما وی بدلیل اینکه مشکلاتِ بیماری و دردِ کمر و ستون فقراتشان تشدید شده و قرارهای بسیار مهم پزشکی در این رابطه داشتند، فردا قرار است خود را به زندان معرفی نماید.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است تاج زاده، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت، که بعد از نه ماه بازداشت، در تاریخ ۱۹ اسفند ماه گذشته از زندان آزاد شده بود، ۲۵ فروردین ماه به دلیل عود کردن دیسک کمر و وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد و تحت نظارت پزشکان قرار گرفت.

فخرالسادات محتشمی پور، همچنین متذکر شد: “پزشک معالجِ تاج زاده، تاکید ویژه ای بر عمل جراحیِ ایشان داشته و آنرا ضروری و فی الفور تجویز کرده بود و امروز نیز برای همین مسئله قرار بود مشورت و بستریِ قریب الوقوع انجام شود؛ اما متاسفانه این مسئله را پیش آوردند و دیگر زمان این معالجات مشخص نیست.”

همسر تاج زاده ضمن ابرازِ تاسف از اینکه “برخورد انسانی”، “تعقل”، “خرد” و “انصاف” از مسئولین رخت بربسته، خواستار آزادیِ همۀ زندانیان سیاسی، سلامتیِ آنان و استقامتِ سبزِ همۀ مردم ایران شد و خاطرنشان کرد: “این روزها تاسف خوردن بابت این موارد و این مسائل، متاسفانه طبیعی شده و ما امسال تصمیم به استقامت و پایداریِ سبز داریم و محکم نیز در راهِ خود ایستاده ایم.”

ایشان از مردم، فعالان و همۀ کسانی که با پیام و حضور و حمایت، تاج زاده و خانوادۀ وی را تنها نگذاشته و مورد پشتیبانی قرار دادند، تشکر کرد و صبر و سلامتی برای آنان آرزو نمود.

لازم به ذکر است در حکمی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی روز ۲۹ فروردین صادر کرد، مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی (دبیرکل جبهه مشارکت) و داود سلیمانی (عضو دیگرِ آن حزب)، به اتهام واهی “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” و به استناد مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، هر کدام به ۶ سال حبس تعزیری و به استناد ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شدند .

دو هفته پیش نیز، دو حزب مجاهدین انقلاب و مشارکت، که تاج زاده عضو شورای مرکزیِ آنهاست، توسط کمیسیون ماده ده احزاب و بواسطه حکمی غیرقانونی، توقیف شده اند.

به گزارش سامانه خبری- تحلیلیِ «کلمه»، بامداد امروز شنبه چهارم اردیبهشت، همچنین آیة الله العظمی عبدالکریم موسوی اردبیلی، مرجع تقلید شیعیان طی تماسی تلفنی با سید مصطفی تاج زاده، جویای احوال و سلامت ایشان شد و با ابراز تأسف از شرایط پیش آمده برای وی، علت عدم عیادت حضوری خود را اقامت در قم و نیز بیماری و مشکلات جسمی خود بیان کرد و برای شفای عاجل ایشان دعا کرد.

شامگاه گذشته نیز، مهدی کروبی برای عیادت تاج زاده به منزل او رفت و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش همین منبع خبری، در این دیدار که پس از افطار روزه سیاسی زندانیان سیاسی و خانواده های آنان انجام شد، تعدای از آزادگان رها شده و نیز خانواده های زندانیان سیاسی حضور داشتند .

طی چند هفته اخیر، مصطفی تاج زاده علی رغم بیماری شدید و عود ناراحتی های کمر و ستون فقرات، به دیدار بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی رفته و از آنان دیدار و دلجوئی نمود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016