یکشنبه 5 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برخورد قاطعانه وزارت ارشاد با موسیقی پاپ - راک و "نمایشنامه‌های غربی"!

به گزارش ایسنا، شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در دیدار با آیت‌الله امینی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تئاتر در کشور رونق چندانی ندارد و هنرمندان در این حوزه به کارهای ترجمه‌ای آثار خارجی مشغول‌اند.

دفتر قم، وی عنوان کرد: با محدودیت‌ فضای سالن‌های تئاتر مواجه هستیم و تئاتر در کشور نیازمند تحول است.

حمید شاه‌آبادی تصریح کرد: در این راستا شوراهایی را ایجاد کردیم تا تمام نمایشنامه‌هایی که اجرا خواهند شد قبل از اجرا متن‌های آن در رشته‌های تخصصی تایید و بعد از اجرای آزمایشی در حضور ناظران وزارت ارشاد ضبط شود.

وی افزود: مجموعه متن و اجرای آزمایشی نمایشنامه مقدمه‌ای می‌شود تا به این تئاتر مجوز اجرا بدهیم تا با این امر قبل از اجرا همه‌ی دقت‌های لازم در جهت کنترل آن‌ها انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به نهضت نمایش‌نامه نویسی اشاره کرد و اظهار داشت: بیشتر تئاترها از نمایشنامه‌ها غربی گرفته می‌شود که این امر باید اصلاح شود.

شاه آبادی اضافه کرد: درصدد نوشتن تعداد زیادی نمایشنامه که از اساس شکل اصولی دارند با محوریت داستان‌های در حوزه دفاع مقدس و موضوعاتی که دغدغه توده مردم و با ذهن جوانان رابطه برقرار می‌کند هستیم که این‌ها به صورت کتاب درآمده و در اختیار گروه‌های تئاتر قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به بخش موسیقی اشاره کرد و افزود: فضای عمومی موسیقی در کشور تحت تهاجم موسیقی غربی است و ذائقه جوانان با این هجمه موسیقی غربی تغییر کرده است.

شاه آبادی اظهار داشت: نوعی از موسیقی‌ها که نارضایتی علما را در پی دارد به دلیل آن است کمتر از 20 درصد موسیقی‌ها از کانال وزارت ارشاد عبور می‌کند و مابقی از طریق اینترنت، ماهواره و مراکز زیرزمینی تولید و وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد موسیقی‌ها زیرزمینی هستند افزود: در وزارت ارشاد موسیقی‌های نواخته شده در شوراهای تخصصی بررسی و پس از تایید پروانه تولید می‌گیرند.

وی ادامه داد: موسیقی‌های سنتی به صورت آکادمیک و براساس علمی ساخته می‌شود و نگران کننده نیست اما فضای موسیقی پاپ و راک فضای لهو و لعب است که حتی مورد تایید مراکز آکادمیک غربی نیز نمی‌باشد.

وی اضافه کرد: بخشی از این موسیقی‌ها با اشعار سخیف و معمولی با ویژگی ساده‌گویی با حمایت غربی‌ها وارد کشور شده که در داخل وظیفه ما صیانت از موسیقی ملی است.

شاه‌آبادی در پایان سخنانش گفت:موسیقی مقامی و نواحی از نوع موسیقی‌های سنتی تلقی می‌شود و نوعا اشکالی بر آنها نمی‌باشد. اما آنچه که مساله‌ی موسیقی‌ماست، موسیقی پاپ و راک می‌باشد که از اساس ریشه‌های لهو و لهب دارد و وزارت ارشاد قاطعانه با آنها برخورد می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016