دوشنبه 6 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کلاری، دانشجوی المپيادی دانشگاه شريف به زندان برگردانده شد، کلمه

با اتمام تعطيلات نوروز و درست در روز شروع امتحانات به جای مانده از ترم گذشته، وی به بازداشتگاه اوين فراخوانده می شود.


کلمه: مهدی کلاری، دانشجوی المپيادی کارشناسی مهندسی شيمی دانشگاه صنعتی شريف که در آخرين روزهای سال گذشته با قيد قرار وثيقه سنگين سيصد ميليون تومانی به مرخصی آمده بود، در آخرين روز فروردين ماه در حالی که به دليل مشکلات قلبی پيش آمده برای وی تحت مراقبت پزشک به سر می برد به زندان اوين فراخوانده شد و صبح روز شنبه خود را به زندان معرفی نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه اين دانشجوی سال سوم کارشناسی در روز شانزدهم آذرماه ابتدا توسط نيروهای حراست دانشگاه و نيروهای امنيتی حاضر در دانشگاه بازداشت شد و پس از بازجويی در داخل دانشگاه آزاد گرديد. اما به نقل از دوستان وی پس از خروج از دانشگاه توسط دو ماشين پژو که خود را نيروهای اطلاعات و امنيتی معرفی کردند بازداشت شده و به پليس امنيت انتقال يافت.

پس از بازجويی در آنجا به زندان اوين منتقل شده و در ايام بازجويی در انفرادی به سر برده است. به گفته وی قبل از روز عاشورا به وی و چندين نفر ديگر از دانشجويان بازداشتی گفته می شود که به زودی آزاد خواهند شد، اما پس از عاشورا اين وعده تحقق نيافته و پرونده وی به شعبه ۲۸ تحت سرپرستی قاضی مقيسه انتقال می يابد.

قابل ذکر است که ۸۴ نفر از اساتيد دانشکده، دوستان و همنوردان او در گروه کوهنوردی دانشگاه و همکلاسی های وی طی نامه ای خطاب به رياست محترم قوه قضاييه خواستار آزادی وی شده اند. علاوه بر اين نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت دانشجويی نيز در نامه های جداگانه ای خواستار تسريع در رسيدگی به پرونده وی شده اند و نامه های جداگانه ای نيز در سطح دانشگاه برای آزادی وی و ديگر دانشجويان دربند تهيه شده است.

با اين حال و علی رغم عدم وجود مستندات برای موارد مطرحه در کيفرخواست و عدم قبول اتهامات وارده مبنی بر تبليغ عليه نظام و توهين به رهبری توسط وی، دادگاه اوليه او را به سه سال حبس تعزيری محکوم کرده است که اين حکم توسط وکيل وی مورد اعتراض قرار گرفته است.

علی رغم پيگيری مدام خانواده وی برای آزادی مهدی، قاضی دادگاه تا آخرين لحظه برای تبديل قرار بازداشت به وثيقه مخالفت می کند و در نهايت به درخواست دادستان تهران دستور مرخصی برای وی صادر می گردد. اما با اتمام تعطيلات نوروز و درست در روز شروع امتحانات به جای مانده از ترم گذشته، وی به بازداشتگاه اوين فراخوانده می شود. لازم به توضيح است که مادر مهدی پس از شنيدن خبر احضار مجدد وی به بازداشتگاه دچار ناراحتی قلبی شده است و تحت درمان به سر می برد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016