پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرانسه خواهان آزادی عمادالدين باقی شد، راديو بين المللی فرانسه

وزارت امور خارجۀ اين کشور با صدور بيانيه ای، خواهان آزادی وی شد و اعلام کرد که وی بايد بتواند به معالجات لازم دسترسی داشته باشد.
وزارت امور خارجۀ فرانسه در بيانیۀ خود، به طور کلی از اعمال فشار به مدافعان حقوق بشر در ايران، و زندانی بودن کسانی که فقط در تظاهرات شرکت داشته اند، ابراز نگرانی می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجۀ فرانسه، آقای برنارد والرو گفت: "به مناسبت چهارمين ماه زندانی بودن عمادالدين باقی، فرانسه رسماً از مقامات ايرانی می خواهد که وی را ازاد نمايند تا وی بتواند به معالجات پزشکی لازم، دسترسی داشته باشد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او افزود: "آقای باقی بيمار است و وضعيت جسمی او در زندان بدتر هم شده"...

بيانیۀ وزارت خارجۀ فرانسه اضافه می کند که "فراخوان فرانسه به طور کلی بيانگر نگرانی هايی است که در مورد ادامۀ سرکوب مدافعان حقوق بشر توسط مقامات ايرانی وجود دارد. اين نگرانی همچنين به خاطر هزاران نفر از کسانی است که به دليل عقايد سياسی خود در آرامش دست به تظاهرات زده اند و زندانی شده اند".

عمادالدين باقی، روزنامه نگار و رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان، طی سال های اخير به ويژه عليه مجازات اعدام فعاليت کرده و تحقيقات گسترده ای نيز در اين باره انجام داده است.

در سال ٢۰۰۵، فرانسه جايزۀ حقوق بشر را به عمادالدين باقی اعطا کرد. همچنين در سال ٢۰۰٨، وی جايزۀ انگليسی "خبرنگار بين المللی سال" را ربود و بالاخره در سال ٢۰۰٩، جايزۀ مارتين انالز* به خاطر دفاع از حقوق بشر به او تعلق گرفت.

عمادالدين باقی تاکنون چندين بار به زندان افتاده است. بار آخر، به دنبال بحرانی که پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران آغاز شد و به دليل مصاحبه ای که باقی با آيت الله منتظری انجام داد، وی به زندان افتاد.
نزديکان او تاکنون چندين بار به خاطر وضعيت بد جسمی او ابراز نگرانی کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016