شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن اسدی زيدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم ممنوع الخروج شد، ادوارنيوز

ادوارنيوز: حسن اسدی زيدآبادی، عضو شورای مرکزی و دبير کميته حقوق بشر سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) ممنوع الخروج شد.

حسن اسدی زيدآبادی در گفتگويی با ادوارنيوز با بيان اين خبر گفت: "در حالی که برای شرکت در يک دوره کوتاه مدت آکادميک و آموزشی در خصوص نهادهای مبتنی بر معاهدات جهانی حقوق بشری سازمان ملل قصد سفر به ژنو را داشتم، ساعاتی قبل از سفر با ابلاغ قرار ممنوع الخروجی مواجه شدم".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو شورای مرکزی ادوار تحکيم وحدت افزود: "قرار ممنوع الخروجی از سوی دادسرای انقلاب واقع در اوين صادر شده و در ارتباط با پرونده مفتوحی است که در شعبه پنجم پس از بازداشت در آبان ماه سال گذشته تشکيل شده بود".

اسدی زيدآبادی ضمن انتقاد از اعمال اين محدوديت ها گفت: "قرار ممنوع الخروجی يک قرار مشدد تامين است که تنها در موارد استثنايی قابل صدور است و وقتی وثيقه و يا کفالت پيش از اين اخذ شده است ديگر توجيهی برای اين قرار وجود ندارد".

وی ادامه داد: "اين اقدام را کاملا خلاف قانون می دانم و نمونه ای آشکار از نقض حقوقی همچون حق تحصيل و حق رفت و آمد است".

دبير کميته حقوق بشر ادوار تحکيم ادامه داد: "اين رفتارها نشان دهنده آن است که حاکميت اساسا با پديده حقوق بشر در تمامی ابعاد آن سر مخالفت و عناد دارد و در واقع شايد از نظر آقايان يکی از جرايم من اين است که در همين کشور و با استفاده از منابع ملی در رشته حقوق بشر فارغ التحصيل شده ام که اگر اينگونه است بهتر است صادقانه با جامعه دانشگاهی برخورد کنند و رشته حقوق بشر را که ورود آن در دوره تحصيلات تکميلی يادگار دوره اصلاحات است رسما تعطيل کنند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016