چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قتل يک زندانی توسط ماموران زندان ساری، رهانا

هادی اراوند، متهم محکوم به اعدام در زندان ساری هفته گذشته زير شکنجه ماموران زندان به قتل رسيد.

رهانا: رييس زندان مدعی خودکشی وی با ملحفه است، اما پزشکی قانونی خفگی را علت مرگ می‌داند.

آثار و کبودی شکنجه در همه قسمت‌های بدن هادی اراوند ديده می‌شد؛ به طوری‌که يکی از دست‌ها شکسته بود و پشتش هم زخمی بود. دور گردن هم به عمق يک سانتيمتر بريده بود؛ که امکان خودکشی را از بين می‌برد. يکی از آشنايان وی با اعلام اين مطالب به خبرنگار رهانا اضافه می‌کند که البته بريدگی مچ دست و پا بيانگر اين است که چقدر در حال مرگ به وی فشار وارد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه گفت: هادی روز جمعه ۱۰ ارديبهشت، حول و حوش ساعت ۵ از بندش به بيرون منتقل شد و ساعتی بعد جسد مجروح و زخمی‌اش در بيمارستان امام ساری بود.

طبق تائيد پزشکی قانونی در هنگام مرگ پاها به صورت ضربدری و دست ها ازپشت بسته بودند و امکان هيچ گونه خودکشی وجود نداشت و در اين حالت بست پلاستيکی را به گردنش انداختند و آن را کشيدند که باعث خفگی و در نهايت مرگ اين زندانی شده است.

بنا به گفته زندانی‌ها از زمان ورود رئيس جديد زندان «عابدی» در ۷ ماه گذشته زندان ساری شاهد ۴ مورد مرگ مشکوک بوده است که نشان دهنده‌ی وضعيت بد زندان ساری است

هادی اراوند، ۲۳ ساله، از زندانی‌های محکوم به اعدام بوده است که سه ماه به اجرای حکم‌اش باقی مانده بود. وی در ۲۹ اسفند ۸۶ در نزاع خيابانی مرتکب قتل شده بود و روز يکشنبه هفته قبل در آرامگاه شهر سورک در چند کيلومتری ساری به خاک سپرده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016