چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارسلان ابدی، دانشجوی دانشگاه بين المللی قزوين به ۹ سال و شش ماه حبس تعزيری محکوم شد، دانشجونيوز

به گزارش دانشجونيوز، ارسلان ابدی دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه بين المللی قزوين در دادگاه بدوی از سوی قاضی صلواتی به ۹ سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد. اين فعال دانشجويی در روز عاشورا پيش از بروز هر نوع درگيری و حتی شکل گرفتن تجمعی دستگير شده و همچنان در زندان اوين بسر می برد. ماموران امنيتی با تهديد خانواده ی وی آنان را وادار به سکوت نموده اند تا آنجا که ۲ ماه پس از از دستگيری همچنان از حق داشتن وکيل و تماس تلفنی و ديدار با خانواده ی خود محروم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است مدتی پس از بازداشت وی ماموران به خانه ی شخصی نامزد او در قزوين يورش برده و وسايل شخصی اش را ضبط کردند و نامزد وی مدت ۱۷ روز بدون هيچ گونه تفهيم اتهامی در زندان اوين بسر برد و تحت بازجويی و شکنجه های روانی برای اعتراف و تک نويسی عليه دوستان صميمی و هم دانشگاهيانش قرار گرفت. همچنين ۲ خواهر ارسلان نيز بازداشت و از آنان به عنوان اهرمی برای فشار روانی بر وی استفاده می شد تا آنجا که هر نوع امتناع از پذيرش اتهامات دروغين با برخورد سخت بازجويان وتهديد آنان به تجاوز و هتک حرمت نامزد و خواهران وی همراه می شد.

پس از فشارها و شکنجه های فراوان جسمی و روحی پرونده اين دانشجو به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی ارسال و دادگاه وی در اسفندماه تشکيل شد. در کيفرخواست اين دانشجو ابتدا اتهام محاربه مطرح شده بود که پس از اعتراض از کيفرخواست حذف شد .نهايتأ طبق اخبار رسيده از بند ۳۵۰ اوين حکم بدوی ۵/۹ سال حبس تعزيری صادر و به اين دانشجو ابلاغ شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016