پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حقوق فعالين سنديکايی شرکت اتوبوس رانی تهران ماه ها است که پرداخت نشده است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"، تعدادی از اعضای سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران که بعضی از آنها از ۴ سال پيش بدليل دفاع از حقوق خود و داشتن حق سنديکای کارگری بدون گرفتن حقوق و مزايا از شغل خود معلق شدند. از آذر ماه ۱۳۸۷ به مرور با حکم اداره کار به محل کارشان بازگشتند ولی از آن زمان تاکنون از دريافت حقوق و مزايای خود محروم هستند.
فعالين سنديکايی نسبت به تعليق خود از کار به اداره کار و ساير مراکز شکايت نمودند که در طی يک پروسه طولانی و با کارشکنی های مستمر مامورين وزارت اطلاعات مواجه بودند. بالاخره اداره کار رای به بازگشت به کار و پرداخت حقوق و مزايای دوران تعليق داد و کارفرما را موظف به بازگشت آنها بکار و پرداخت حقوق و مزايای دوران تعليق نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعدادی از فعالين سنديکای شرکت اتوبوس رانی تهران از آذرماه به مرور به سرکار خود بازگشتند ولی عليرغم گذشت چندين ماه از پرداخت حقوق آنها خوداری می کنند و حتی در بعضی از موارد آنها را تهديد به اخراج می کنند.
اسامی تعدادی از فعالين سنديکايی که به سر کار خود بازگشته اند ولی از دريافت حقوق خود هنوز محروم هستند عبارتند از:
۱.غلامرضا غلام حسينی ۲. مرتضی کمساری ۳. حسن سعيدی ۴. حبيب رضاپور ۵. عبدالله حسينی ۶. همايون جابری ۷.وهاب محمدی ۸. علی اکبر نظری می باشند.
فردی که از پرداخت حقوق کارگران ممانعت می کند حسين بيژنی مدير عامال شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد.نام اصلی اين فرد سرهنگ پاسدار اردشير مقيم پور می باشد ولی در شرکت اتوبوس رانی و مکاتبات اداری آن از نام مستعار حسين بيژنی استفاده می کند.
کارگرانی که از کار اخراج شده اند و يا حقوق آنها پرداخت نشده است همچنين افرادی که در اثر تصادف با اتوبوسهای شرکت واحد متحمل خسارتی شده اند.وقتی که به مدير عامل شرکت اتوبوس رانی تهران که با نام مستعار حسين بيژنی شناخته می شود مراجعه می کنند از حل مشکل و پاسخگويی به آنها خوداری می کند .آنها ناچار شدند که عليه اين فرد به دادگاههای رسيدگی به جرايم دولت در شعبه های ۱۰۵۰ و ۱۰۶۰ از او شکايت کنند دادگاههای مزبور به آنها گفته است که چنين شخصی مدير عامل شرکت اتوبوس رانی تهران نمی باشد. تا اينکه آقای حسين جناقی وکيل حسين بيژنی برای دفاع از او در دادگاه جرايم دولت پرده از نام اصلی او برمی دارد . نام اصلی وی سرهنگ پاسدار اردشير مقيم پور می باشد. اين مسئله باعث شگفتی رئيس دادگاه می شود و به دليل استفاده از نام جعلی پرونده جديدی عليه او گشوده می شود.در حال حاضر ده ها پرونده عليه اين فرد باز می باشد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،عدم پرداخت حقوق کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه که مدت بسيار طولانی از کار معلق بوده اند و اين مسئله باعث ايجاد مشکلات حاد معيشتی برای خانواده های آنها گرديده را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی عليه اين رژيم برای رعايت قوانين بين المللی کار که ايران عضو آن است می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016