پنجشنبه 23 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: ما بايد بدون نگاه به ايدئولوژی و طرز فکر آدم ها از حقشان دفاع کنيم، جرس

جــرس: ميرحسين موسوی با تاکيد بر اينکه "بدون در نظرگرفتن ايدئولوژی و طرز فکر افراد بايد از حقشان دفاع کنيم و در برابر ظلم بايستيم"، از وجود شکنجه و اعتراف گيری در زندانهای کشور اظهار تاسف کرد و خاطرنشان ساخت "اين مسئله متاسفانه ناشی از همان تفکر خشونت طلبی است که نهادهای حکومتی برای حفظ منافعی خاص به آن دچار و متوسل شده اند."

جامعه با شما همدرد است
ميرحسين موسوی صبح چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ماه، در ديدار با جمعی از جوانان آزاد شده از زندان و همچنين خانواده‌ های تعدادی از زندانيان سياسی، ضمن اشاره به سختی ها و مصائبی که متحمل شده اند، خطاب به آنها خاطرنشان کرد "در ميان جامعه، با شما نوعی همدردی وجود دارد و با توجه به آنچه بر شما گذشته و بر خانواده های زندانيان رفته، مقوله ای ديگر نيز هست و آن نگاهی است که محيط بر تمام اين اتفاقات است و فی الواقع از چشم خداوند اين مسائل پنهان نمی ماند."

بايد در جهت آگاهی حوزه عمومی تلاش کنيم
به گزارش منابع خبری جرس، ميرحسين موسوی همچنين خطاب به زندانيانِ اخيرا آزاد شده و خانواده های زندانيان گفت "ما وظيفه داريم از طريق آگاهی بخشی، اولا افکار عمومی را متوجه مسائل اصلی جامعه کنيم و همچنين توجه و حساسيت ملت را به سمت حمايت از کسانی معطوف نماييم که سختی های زيادی در اين مسير متحمل شده اند و بطور کلی بايد حمايت حوزه عمومی را به اين پشتيبانی و حمايت معطوف سازيم ."

وی اين عمل را سبب تقويت و روحيه بخشی به جنبش سبز دانست و تاکيد کرد "ما فقط و فقط در سایۀ آگاهی است که می توانيم آيندۀ جنبش را بسازيم و برای آن آينده ای متصور شويم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بدون نگاه به ايدئولوژی افراد بايد از حق دفاع کنيم
ميرحسين موسوی همچنين تصريح کرد "ما بدون نگاه به ايدئولوژی افراد و بدون توجه به طرز فکر آدمها و حتی وابستگیِ جمعيتی و حزبیِ آنها، بايد از حقشان دفاع کنيم و روبروی ظلم و ستم ايستادگی نماييم و لزوما هم نبايد همفکر و هم عقيده او باشيم. و اگر اين مسئله در جامعۀ ما نهادينه شود، ما گامی بسيار بزرگ به جلو برداشته ايم . "

امروز در زندان ها شکنجه هست، اعتراف‌گيری هست
موسوی همچنين در ضرورت طرفداری از حق تاکيد کرد: "مجرم‌ترين افراد (حتی خطرناک ترين بزهکاران يک جامعه) نيز دارای کرامت انسانی‌ هستند و بايد در حد جرمی که مرتکب شده‌اند، مجازات شوند و نبايد خانواده و حيثيت آنها مورد حمله قرار بگيرد چرا که در اين صورت به حقوق او تجاوز شده است."

وی سپس خطاب به خانواده‌های زندانيان گفت: "اين اتفاقی است که متاسفانه امروز در کشور ما رخ می‌دهد. الان برادران و عزيزان شما بی‌گناه در زندان‌ هستند. چرا که ادعاهايی نامعقول نداشته اند، اما بازداشت شدند. مساله در اين جا خاتمه پيدا نمی‌کند. چرا که رفتار با آن‌ها حتی در چارچوب اتهامی که بر آن‌ها وارد می‌کنند هم نيست. شکنجه هست، اعتراف گيری هست و در بيرون هم تعرض به خانواده‌ها هست. اين حق خانواده است که بدانند فرزندانشان، عزيزشان در کجا زندانی است و الان چه شرايطی دارد، اما اين حق او مورد تعرض است."

موسوی با اظهار تاسف از شرايط فعلی کشور افزود: "اين اتفاقات نشان می‌دهد که گروهی تا چه حد در جامعه متوسل به خشونت طلبی شده اند آن هم برای رسيدن به منافعی خاص."

از همين جا می توانيم مشکلات نظام را ببينيم و ريشه يابی کنيم
موسوی ضمن اشاره به خبر صدور ويزا برای مادران سه آمريکايی بازداشتی در زندان اوين گفت: "صدور ويزا و اجازه ديدار برای مادران اين سه نفر کار بسيار خوبی است و اين حق مادران است و ما هم با اين کار موافق هستيم، اما مشکل اين جا است که آيا اين حق برای مادران ايرانی هم در نظر گرفته می‌شود؟ مادر در هر جايی که باشد مادر است و حق دارد اجازه‌ ديدار با فرزندش را داشته باشد، اما سوال اين است که آيا همان تصميمی که برای مادران آمريکايی گرفتند، برای مادران ايرانی هم می گيرند؟ آيا همان احترام و حقی را که برای آنان قائل می‌شوند برای زنان و مادران و خواهران ايرانی هم قائل خواهند شد؟ "

موسوی تبيين و بررسی دقيق چنين مساله‌ای را بسيار مهم دانست و افزود: "همين مساله اگر خوب از نظر حقوقی و ارزشهای انسانی شکافته و بررسی شود، می‌توانيم به جايی برسيم که ببنيم مشکلات نظام در کجاها نهفته است وعلت عدم پيشرفت ما در زمينه‌های مختلف چيست. چرا که تمام موارد به دنبال هم و مرتبط با يکديگر هستند."

ميرحسين در اينجا خاطرنشان کرد "هميشه برای شناختنِ مشکلات يک نظام، لازم نيست که حتما تمام موارد و مسائل را کنار هم بگذاريم تا نتيجه گيری کلانی کنيم، بلکه شناختن همين نوع مشکلات و شکافتن برخی مسائل عادی و روزمره نيز، می تواند ما را با اين مواجه کند که اين نظام با چه مشکلاتی روبرو است."
وی مسئلۀ برخورد با خانواده های زندانيان و برخوردهای صورت گرفته با زنان جامعه را، از همين نمونه ها ارزيابی کرد.

موسوی همچنين نقش زنان و مادران طی يک سال اخير را مورد قرار داد و گفت: "در يک سال گذشته نقش زنان و مادران در نگاه به مسائل اساسی کشور بسيار بالا بوده است."

مطالبات مردم با تجزيه و تحليل تغيير کرد و گسترش يافت
ميرحسين موسوی در ادامه سخنان خود، به پرسشی پيرامون اينکه "آيا اهداف ۲۲ خرداد تغييری کرده" اشاره کرد و گفت: " اهداف اولیۀ جنبش ناشی از مسئله‌ای بود که در آن زمان اتفاق افتاده بود و مردم برای پس گرفتن رای خود به صحنه آمدند. وقتی با آن‌ها برخورد شد و مردم مسائل را شکافتند و بررسی کردند، متوجه شدند که اين مسائل با مواردی ديگر ارتباط دارد و مطالبات مردم، نه به حالت تصادفی و يا عصبانيت، بلکه به دليل تجزيه و تحليل‌هايی که در جامعه اتفاق افتاد، گسترش پيدا کرد."

وی ادامه داد: "مردم متوجه شدند که اشکالاتی در جامعه وجود دارد که يکی از اين اشکالات، باعث شده تا به خيابان‌ها بيايند و يکی شوند. برای اجماع نسبی اين جمع عظيم مردم، اجرای بدون تنازل قانون اساسی را مطرح کرديم که تعداد زيادی بتوانند با هم يکی شوند."

قانون اساسی وحی مُنزَل نيست
موسوی، با اظهار تاسف از اجرای ناقص و سليقه‌ای قانون اساسی در اين چند سال گفت: "البته متعاقب ايجاد بحث پيرامون اجرای قانون اساسی، مسئله ای مطرح گرديده مبنی براينکه قانون اساسی وحی مُنزل نيست و مردم حق دارند در آينده هم، همين قانون را دگرگون کنند و مطابق با شرايط، به سمت آنچه که می خواهند، آنرا تغيير دهند ."

وی همچنين تصريح کرد "اما در موقعيت فعلی و در مسير حرکت جنبش، بخشی از مطالبات را مطابق با قانون اساسی موجود، می توانيم مرتب تر و با پشتوانه بيشتری عنوان کنيم و بعدها بتدريج خواهيم توانست آنرا نيز با همان مکانيسمی که در خودِ آن است، تغييرش دهيم."
موسوی افزود "مردم به قانون اساسی رای دادند که کامل اجرا شود و حقوقشان در آن رعايت شود، نه اين که بخش‌هايی مثل آزادی ها به کل ناديده گرفته شوند و بخشی از قانون را ديد و باقی را ناديده گرفت. اين کار بی‌معنا کردن کل قانون اساسی است."

برای آزادی انقلاب شد
ميرحسين موسوی در ادامه با ذکر خاطره ای از اوايل انقلاب که مردم در تظاهرات و اجتماعات شعار می دادند "در بهار آزادی جای شهدا خالی"، خاطرنشان کرد مردم برای بدست آوردن آزادی و اين ارزش بنيادين، انقلاب کرده، شهيد شده و جان باختند.

وی تاکيد نمود بنظر من همان مشکلات اول انقلاب را نيز با ادامه فضای باز سياسی و دادن آزادی ها می شد حل کرد.

بنظرتان اين رسانه ملی است؟
موسوی با بيان اينکه " نمی توان گفت که قانون اساسی را داشته باشيم، اما آزادی ها محدود شود، روزنامه ها توقيف شوند و کسی هم رسانه ای برای ابراز عقيده نداشته باشد"، عملکرد يکسويه صدا و سيمای جمهوری اسلامی را شديدا مورد انتقاد قرار داده و گفت: بنظر شما شبکه های تلويزيونی که اکنون هست، ملی می باشند؟ ملت می تواند در آن ابراز عقيده کند؟ اينهمه تهمت هايی که در آن زده می شود و آزادی بيان برای اشخاصی که متعلق به جريانات خاصی هستند، نشان دهندۀ تک صدايی بودن اين رسانه است که نتيجتا ملی نمی باشد.

ميرحسين موسوی به مطالبات اول انقلاب مبنی بر فراگير بودن و ملی بودن راديو و تلويزيون اشاره کرد و مناظره های اول انقلاب که ميان گروهها و طيف های سياسی کشور انجام می شد را مثال زد و آنرا نشانۀ آستانه تحمل و برابری و آزادی دانست و سخنی از شهيد بهشتی را بازگو کرد که در جواب انتقادات پيرامون حضورش در مناظره ها گفته بود "اتفاقا ما انقلاب کرده ايم که همه اينگونه کنار هم بنشينند و برابر و آزاد سخن بگويند و ما اگر قوی هستيم، بايد در مناظره ها و گفتگوها از خودمان دفاع کنيم وگرنه اگر نتوانيم از خودمان در گفتگو دفاع کنيم، آنها برنده خواهند شد."

تروريسم در هر شکل محکوم است
وی در ادامه تاکيد کرد: "حرکت جنبش سبز حرکتی مسالمت‌آميز است، دنبال خشونت نيست و با گذشت يک‌سال از پا گرفتن اين جنبش، می‌توان قضاوت کرد که ثابت قدم بودن جنبش سبز در عدم خشونت تا چه اندازه مهم است. اين جنبش با خشونت از ابتدا مخالف بود؛ چرا که جنبشی اجتماعی، عميق و گسترده است."

موسوی همچنين با اشاره به اينکه جنبش سبز با کلام و منطق پيش می‌رود اعلام کرد: "ما از آغاز نه اسلحه داشتيم و نه می‌خواهيم که داشته باشيم. ما با کلام به ميدان آمديم و برای دفاع از حق آمديم و با شعار رای من کجاست وارد شديم. ما با منطق آمده‌ايم و هر چقدر روی منطق بايستيم، وزنه را به سمت جنبش سنگين‌تر می‌کنيم. سرمايه‌ای که ما داريم ايستادگی روی همين مطالبات با تمام قدرت است."

ميرحسين موسوی همچنين تاکيد کرد، جنبش سبز نه اسلحه دارد و نه روش مسلحانه را اتخاذ کرده است. بنظر ما تروريسم در هر شکل و حالت و ملت و قوم آن محکوم و طرد است.

کشور با مشکلات بسياری روبرو است
موسوی خاطرنشان کرد "کشور با مشکلات داخلی و خارجی بسياری روبرو است" و ضمن اشاره به طرح هدفمند کردن يارانه ها، گفت "بعنوان مثال اين طرح با تمام مسائلی که با آن مواجه بود و هنوز هم اجرا نشده، تاثيرات منفی بر زندگی مردم و تورم ايجاد کرده و ما در عرصه های گوناگون با مشکلات بسياری جدی روبرو هستيم."

وی اين مسئله را مانند بسياری از مسائل ديگر مربوط به عدم اجرای قانون اساسی دانست و ادامه داد: "وقتی قانون اساسی در کشور اجرا می‌شود يک دولت نمی‌تواند در فاصله‌ کمی تمام مديران يک کشور را کنار بگذارد و دوستان و آشنايان خودش را جايگزين کند. نمی‌شود يکه پرونده فساد مالی باز شود و در مجلس هم درباره‌اش صحبت کنند و رئيس قوه قضاييه هم موضع بگيرد و بعد از مدتی ببينيم که پرونده‌ به طور غيرعادی بسته شد و هيچ بحث و گفتگويی هم درباره‌اش صورت نمی‌گيرد."

اشاره ميرحسين موسوی به فساد مالی سخنگو و معاون اول رئيس دولت بود که علی رغم اظهارات اکيد رئيس قوه قضاييه و سخنان صريح نمايندگان مجلس، بطور ناگهانی مسکوت ماند.

عدالت قوه قضاييه زير سوال رفته است
موسوی همچنين به اهميت استقلال قوه قضائيه اشاره کرد و گفت: "آيا امروز قوه قضائيه در جهت استقلال حرکت می‌کند؟ آيا قوه قضائيه در ارتباط با متهمين اخير در همين جهت حرکت می‌کند؟ آيا قوه قضائيه مسلط است بر نيروهای امنيتی يا نيروهای امنيتی بر قوه قضائيه؟ آيا احکامی که قضات می‌دهند مستقل است يا بر اساس ملاحظات؟ در اين صورت چرا يک نفر به جرم شرکت در راهپيمايی به چندين سال حبس محکوم می‌شود، حال آنکه در آن راهپيمايی ميليون‌ها نفر شرکت کرده بودند؟ اين‌ها همه عدالت قوه قضائيه را زير سوال می‌برد."

مردم بايد در صحنه باشند؛ رنگ سبز نشان آگاهی است
نخست وزير دوران جنگ هشت ساله همچنين در ادامه سخنان خود بر لزوم "حضور مردم در صحنه برای طرح و گرفتنِ مطالباتشان و ايجاد تغييرات" تاکيد و خاطرنشان کرد "مردم در سراسرکشور بايد نسبت به اين مسئله که با حضورشان می توانند به مطالباتشان دست يابند و تغيير ايجاد کنند، آگاه شوند و اتفاقا رنگ سبز نيز نشان دهندۀ همين عنصر آگاهی می باشد.
موسوی در اين زمينه صبر و استقامت را عامل بسيار مهمی در پيشبرد اهداف جنبش دانست.

با تغيير جامعه، سيستم نيز تغيير می يابد
ميرحسين موسوی با اشاره ای به ديدگاه مبارزان دوران پيش از انقلاب که "معتقد بودند بايد ماشين حکومتی را گرفت تا همه چيز تغيير کند و آرمان ها جامه عمل بپوشاند"، خاطرنشان ساخت "اما امروز قضيه فرق کرده است؛ چرا که ما می گوييم بايد و می توان جامعه را تغيير داد، تا خودِ جامعه سيستم را تحت تاثير قرار دهد."

وی تاکيد کرد "ما به دنبال اين نيستيم که به هر نحوی – حتی خشن و مسلحانه- سيستم را تسخير کنيم، چرا که نتيجه اش فاشيسم و استبداد است. "

موسوی يکی از راهکارهای مهم جنبش سبز در جهت گسترش آن در سراسر کشور را، "عجين کردن جنبش با زندگی شخصی و مسائل روزمره و حتی امور خانوادگی" توصيه کرد.

جنبش هزينه دارد
ميرحسين موسوی تاکيد کرد "البته تمام اين مسائل و فعاليتهای جنبش، هزينه دارد و هزينه هايی چون بازداشت، محدوديت، زندان و بستن روزنامه ها نيز، نشان دهنده اين است که پاشنه آشيل حاکمان در کجاست. آنها از کوچک ترين آگاهی نگران هستند و نسبت به آن حساسيت دارند و می دانند فقط آگاهی مردم است که امکانِ ادامه وضع موجود را محال می سازد."

وی بسته شدن روزنامه ها و نشريات را نيز بدليل نگرانی حکومت از آگاهی جامعه ارزيابی کرد.

بايد در مورد مشکلات جامعه کارگری کشور آگاهی بخشی شود
موسوی با بيان اينکه اکنون مشکلات عديده ای چون بيکاری، عدم پرداخت دستمزد، تعطيلی واحدها، عدم مجوز برای فعاليت اتحاديه های کارگری و مشکلات معيشتی برای جامعه کارگری کشور وجود دارد، يکی از راه حل های آن را در اين دانست که " در سطح وسيعی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود تا همه متوجه شوند ريشه اصلی در عدم انتخاب اصلح می باشد."

يک رسانه نمی تواند نسبت به اين مسائل اعتراض کند
ميرحسين موسوی در بخش ديگری از سخنان خود، ضمن اشاره به بيکاری های موجود در جامعه و دلايل متعدد آن، يکی از نقيصه های فعلی در اين زمينه را "عدم وجود يک رسانه" برای آگاهی بخشی به جامعه دانست و گفت: "ما حتی يک رسانه نداريم تا در اين مورد اعتراضی کند و نسبت به مسائل جامعه هشدار دهد و بگويد که دولت خوب کار نمی کند. نظام خوب کار نمی کند و در همان لحظه که يک انباشتگی بزرگ ثروت در دست يک نهاد نظامی بوجود می آيد، بتواند اعلام کند و از عواقب آن جلوگيری نمايد."

هر نوع اصلاحی در کشور در گرو رسانه‌های آزاد است
وی با اظهار تاسف از نبود رسانه‌های آزاد در کشور، افزود: "هر نوع آزادی در کشور در گرو آزادی رسانه‌ها است؛ حتی اصلاح کوچکترين نهادها و حتی اخلاقيات جامعه."

موسوی در ادامه گفت: "چطور است که در کشوری اسلامی که داعيه انقلاب فرهنگی دارد و در آن از معنويت و نورانيت حرف می‌زنيم بالاترين آمار اعدام در سراسر جهان وجود دارد؟ مشکل از افراد جامعه نيست؛ مشکل اين‌جا است که کشور را طوری اداره کرده‌ايم که به اين آمار برسيم. بنظرتان اين نظام دچار مشکل نشده است که انقدر آمار اعدام در آن بالا است؟ اين چه وضعی است که عده ای پشت در منتظر اين باشند که چه زمانی به دار آويخته خواهند شد؟ آيا اين وهن ايران و اسلام نيست؟ اين بود اسلامی که ما می خواستيم؟

اميدوارم حاکمان بيايند عذرخواهی کنند
موسوی يکی از راه حل های برون رفت از وضع موجود را، برگزاری انتخابات آزاد ذکر کرده و تاکيد نمود "وقتی هم اين خواسته اجابت، و انتخابات آزاد برگزار شد، لزوما قرار نيست ما آن را بهبود بخشيم و حرکت دهيم؛ چرا که ادعايی هم نداريم . در بيانيه هايم تاکيد کرده و مثالی نيز در اين زمينه زده ام که اين وضع فعلی مانند يک رودخانه بسيار گل آلود است که آب پاک نهر بايد آرام آرام وارد آن شود و بتدريج پاکش کند و اين نهر را هر کس می خواهد و می تواند وارد رود کند. حتما نبايد فرد و گروه خاصی آن را به انجام برساند.

موسوی تاکيد کرد "من همين الان آرزومندم و از خداوند می خواهم که حاکمان فعلی بيايند و بگويند ما قانون اساسی را پياده خواهيم کرد. انتخابات آزاد برگزار خواهيم کرد و به مردم هم تضمين خواهيم داد. زندانيان سياسی را آزاد خواهيم کرد- که البته طی اين همه ماه، نظام فرصت ها و مناسبت های مختلف داشت که بازداشت شدگان را آزاد کند- آيا تمام موارد فوق نمی توانست آرامش و تميزی را برگرداند؟

با ادامه روند فعلی، جنبش نيز ادامه خواهد يافت
ميرحسين تاکيد کرد: "اگر مواردی را که ذکر کردم، توسط نظام و حاکميت انجام نشود و تحقق نيابد، و اصلاح و تغييراتِ مورد نظر صورت نگيرد، طبيعی است که مسير جنبش ادامه پيدا خواهد کرد و احتمال اينکه مطالبات جنبش بالاتر از حد فعلی رود و شعارهای مردم حاد تر از گذشته شود، بيشتر خواهد شد ."

آيا بهتر نيست که حکومت با مردم کنار بيايد؟
ميرحسين موسوی با اشاره به عدم تدبير در سياست‌های دولت و اشاره به شرايط امروز که دشمنان خارجی زيادی داريم ، پرسيد: "آيا مهمانی دادن به اعضای شورای امنيت با آن وضع خاص می‌تواند مشکلات ما را حال کند؟ آيا اگر حکومت با مردم آشتی کند دست بازتری در مسائل خارجی نخواهد داشت؟ با توجه به شرايط پر جنب و جوش منطقه آيا بهتر نيست که حکومت با مردم کنار بيايد و يک وفاق ملی شکل دهد؟ کدام يک بهتر است؟ بيشتر کردن فشارها و ساختن حجره‌های جديد در زندان اوين به رغم شعارهای اول انقلاب که حذف زندان اوين بود، يا کنار آمدن و کار کردن همراه مردم."

توصیۀ جنبش به حاکميت
وی توصيه جنبش سبز به حاکميت را کنار آمدن با مردم دانست و افزود: "ما انتظار داشتيم حکومت قبل از همه به فکر خانواده‌های زجر کشيده باشد و پی‌گير جنايات انجام شده وگرنه در حالی که يکی را به اسرائيل نسبت دهند و يکی را به امريکا، فقط مشکلات کشور را زياد می‌کنند.

موسوی تاکيد کرد "با وجود اينترنت و شبکه های مختلف رسانه های، ديگر نمی توان مردم را ناآگاه نگاه داشت تا بر آنها حکومت کرد."

قرار نبود ما حکومت کنيم؛ قرار بود مردم حاکم باشند
ميرحسين موسوی در پايان سخنان خود خاطرنشان کرد "نکته ای ديگر که بايد اشاره کنم اين است که قرار نبود که ما بر مردم حکومت کنيم. قرار بود مردم حکومت کنند. قرار بود جابه جايی ها به خواست مردم و به صورت مرتب در کشور اتفاق بيفتد. بايد ترسيد از موقعی که فکر شود راه حل در سرکوب ادامه فشارها و بستن فضاست."

وی با اشاره به سيستم انتخابات و تغيير صحيح حاکميت در کشورهای ديگر جهان از جمله انتخابات اخير انگلستان اشاره کرد و گفت:"ببينيد در آنجا اينگونه نيست که گروهی آنچنان دلبستگی به حکومت پيدا کنند که توجيه شرعی هم برای ادامه آن بياورند که اگر ما نباشيم، کشور کن فيکون می شود. من بايد به آقايان خاطرنشان کنم که ملت بزرگ ايران، با بودن يا نبودن شما، کن فيکون نخواهد شد."

ميرحسين موسوی در پاسخ به يکی از مادرانِ بازداشت شدگان که خواستار تاسيس يک شبکه تلويزيونی يا يک رسانه متعلق به جنبش شد، خاطرنشان کرد "همه در اين مورد بايد تلاش و کمک کنند و ما در فکر اين مهم هستيم."

وی در پايان اين ديدار، مجددا بر تداوم شعارها و مطالبات جنبش سبز، برای آزادی زندانيان سياسی تاکيد کرد.

گفتنی است جرس پيش از اين خبری کوتاه از اين ديدار منتشر کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016