جمعه 24 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فشار نيروهای امنيتی برخانواده علم‌ هولی حتی پس از مرگ دخترشان، کمپين بين المللی حقوق بشر

(۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹) منابع مختلف از فشار زياد نيروهای امنيتی بر خانواده شيرين علم هولی که روز يک شنبه اعدام شد خبر می دهد. در يکی از اين گزارش ها که سايت تغيير برای برابری آن را به چاپ رسانيده است آمده است که نيروهای امنيتی با استقرار در نزديکی خانه اين زندانی اعدام شده مانع از ورود افرادی که برای ابرازهمدردی به خانه وی مراجعه می کنند شده اند. مامورين نه تنها هرچندساعت يک بار به تفتيش منزل خانه علم هولی می پردازند بلکه به اجبار زنان عزادار را از خانه بيرون کرده اند و اجازه نمی دهند که افراد برای تسليت گفتن به خانواده وارد خانه آنها شوند. هم اکنون تنها پدرومادر خانم علم هولی می توانند در خانه باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابرگزارش يادشده،"در روزهای گذشته مادر، خواهر، عمو، عموزاده، و پدربزرگ شيرين بازداشت و با قيد وثيقه آزاد شده اند. نيروهای اطلاعاتی، پدر بزرگ شيرين را تهديد کرده اند که مادر شيرين را از خانه خارج کند و نگذارد برای دخترش عزاداری کند. آنها همچنين تذکر داده اند که نبايد شبها لامپ خانه روشن باشد. با وجود همه اين فشارها، مردم بسياری در طی اين روزها به خانه آنها رفته اند."
روزيکشنبه ۱۹ ارديبهشت مقامات دادستانی از اعدام پنج زندانی سياسی به نام های شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، علی حيدريان، فرهاد وکيلی و مهدی اسلاميان خبردادند. وکيل فرزادکمانگر به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفته است که مسوولين هيچ مدرکی برای توجيه اعدام موکلش دراختيار نداشتند. اين افراد همچنين درحالی اعدام شدند که برخلاف قانون وکلا وخانواده های آنها نيز نتوانستند برای آخرين بار به ملاقاتشان بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016