شنبه 25 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعليق از کار فعالين سنديکايی شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه دارد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،يکی ديگر از کارکنان اتوبوس رانی تهران و حومه توسط کميته انظباطی تعليق از کار شد.کارکنانی که از کار تعليق ميشوند از حقوق و مزايا محروم می شوند .
آقای ناصر محرم زاده ازکارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه که دارای ۱۱ سال سابقه کار و در منطقۀ ۵ تهران شاغل می باشد. روز ۲۳ فروردين ماه تعليق از کار شد.
او بصورت شفاهی به کميته انظباطی شرکت اتوبوس رانی تهران احظار شد.اما آقای محرم زاده بدليل اينکه احظار بصورت کتبی و رسمی نبود و همچنين نامشخص بودن علت احظار از حضور در کميته انظباطی خوداری کرد. او در اعتراض به عدم رعايت قوانين کار و آيين نامه های داخلی شرکت واحد از حضور در اين کميته خوداری کرد کميته انظباطی در يک اقدامی غير معمول وخودسرانه در جا او را از کار تعليق کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگامی که آقای محرم زاده نسبت به تعليق ظالمانه خود اعتراض کرد به او گفته شد شما می توانيد مرخصی بدون حقوق بگيريد تا نسبت به اعتراض شما رسيدگی شود.
آقای ناصر محرم زاده يکی از فعالين سنديکايی است که در جريان اعتصابات کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران در سال ۱۳۸۴ به مدت يک سال از کار تعليق شده بود و در طی اين مدت از داشتن حقوق و مزايا محروم بود. او با شکايت به اداره کار و پيگيری حقوقی، کارفرما را موظف به بازگشت به کار و پرداخت حقوق معوقه خود کرد.
هنگامی که آقای محرم زاده به کار بازگشت برای تحت فشار قرار دادن او،او را به منطقه ۵ تهران منتقل کردند که با منزلش فاصله زيادی دارد و برای تردد زمان زيادی نياز دارد تا از اين طريق او را وادار به اخراج کنند.
کميته انضباطی يکی از ابزارهای سرکوب عليه کارگران در محيط کار می باشد و تا به حال اقدام به تعليق تعدادی از کارگران نموده است که از جملۀ آنها آقای عبدالله حسينی و خانم فرحناز شيری می باشند.
در حال حاضر منصور اسالو و ابراهيم مددی از رهبران سنديکای کارگری شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در زندان بسر می برند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، اخراج کارگران که در موارد متعددی به خاطر فعاليتهای سنديکايی و دفاع از حقوق خود و کارگران صورت می گيرد را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار اقدامات عملی برای پايان دادن به سرکوب کارگران در ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016