شنبه 8 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان زندان‌ها: بنا داريم ابهت را به زندان برگردانيم، ايسنا

۱۸۰هزار نفر در زندان‌ها نگهداری می‌شوند

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور گفت: اکنون ۱۸۰ هزار نفر در زندان‌های کشور به سر می‌برند و اين در حالی است که ظرفيت اسمی اين زندان‌ها ۹۰ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خراسان، غلامحسين اسماعيلی در جمع مديران عامل انجمن حمايت از زندانيان، با بيان اينکه انجمن‌های حمايت از زندانيان برابر اساسنامه اعضا ثابت و متغير دارد، اظهار کرد: در هر شهرستان دادستان، فرماندار و رييس زندان عضو ثابت انجمن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: متاسفانه انجمن هيچ اعتبار دولتی ندارد و اين در حالی است که در سال‌های اخير برخی از درآمدهای مستمر آن که در سال‌های متمادی وجود داشت نيز از بين رفته است.

اسماعيلی گفت: تنها کمکی که صورت گرفته است، قبول زحمت کميته امداد در تحت حمايت قرار دادن گروهی از خانواده‌های زندانيان است.

وی با اشاره به اينکه اکثر قريب به اتفاق خانواده زندانيان، خانواده‌های نيازمند و مظلوم هستند و سطح معيشتی آنها پايين است، عنوان کرد: حداقل ۷۰ درصد خانواده‌های زندانيان نيازمند کمک هستند.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور ميزان کمک به خانواده‌ها را در سال ۸۸، ۳ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان عنوان کرد و گفت: يک ميليارد تومان نيز در جهت فعاليت‌های فرهنگی هزينه شده است.

وی با بيان اين‌که انجمن حمايت هم در بعد اقتصادی و هم در بعد عاطفی ورود پيدا می‌کند، افزود: مساعدت‌ها بايد تقويت شود و اين امر نيازمند کمک بيشتر از ناحيه خيرين و بخش‌های دولتی است.

اسماعيلی با اشاره به اينکه در سراسر کشور ۱۷۲ انجمن فعال وجود دارد، خاطرنشان کرد: بايد حساب خانواده‌ زندانی از خود زندانی جدا شود و ما نيز وظيفه داريم نسبت به اين خانواده‌ها توجه کنيم.

وی درباره فعاليت‌ سازمان زندان‌ها در امر پيشگيری از وقوع جرم اظهار کرد: رويکرد ما اين است که مجازات‌هايی که منجر به صدور حکم شده است با دقت انجام شود.

وی با بيان اين‌که در سال‌های اخير، مجازات حبس کارايی خود را از دست داده است، تصريح کرد: بنا داريم اجرای احکام را جدی بگيريم و ابهت را به زندان برگردانيم.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور قدم دوم را در خصوص بحث پيشگيری از جرم تقويت برنامه‌های اصلاحی و تربيتی با رويکرد فرهنگی دانست و عنوان کرد: ضعف فرهنگی و اخلاقی عمده‌ترين دليل سوق افراد به سوی بزهکاری است.

وی توجه به خانواده زندانيان و مطالعات آسيب‌شناسی و جرم‌شناسی در درون زندان‌ها را از ديگر اقدامات سازمان زندان‌ها در خصوص امر پيشگيری از وقوع جرم دانست.

اسماعيلی با انتقاد از اينکه هميشه در مورد زندان‌ تبليغ منفی شده است، به گونه‌ای که بسياری از رسانه‌ها تمايلی به انعکاس آثار مثبت آن ندارند، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ايم که از اين ذهنيت منفی جلوگيری کنيم.

رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور تعداد زندانيان جرايم غيرعمد را ۸ هزار و ۵۰۰ نفر بيان داشت و افزود: نگهداری همين تعداد از افراد نيز باعث نگرانی است چرا که اين افراد مرتکب جرم عمد نشده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016