شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: حادثه ممانعت از سخنرانی سيدحسن خمينی از پيش طراحی شده بود که شخص رئيس جمهور در آن نقش اساسی داشت، تابناک

- من درصدد دفاع از مواضع آقای سيد حسن خمينی نيستم و شايد ايشان می‏بايست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آيا اگر کسی به نحوه مديريت بحران اخير انتقاد داشت بايد از صحنه انقلاب حذف شود و نبايد حق اظهار نظر داشته باشد؟

دکتر علی مطهری در يادداشت اختصاصی که برای تابناک ارسال کرده است، نسبت به ممانعت از سخنرانی سيد حسن خمينی، نوه امام (ره) واکنش نشان داده و از آن بعنوان «حادثه تلخ» ياد کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، يادداشت ارسالی دکتر علی مطهری، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عينا بدون هيچ گونه تغيير در ادامه می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حادثه ممانعت از سخنرانی حجت الاسلام سيد حسن خمينی در مجلس سالگرد رحلت امام خمينی (ره) يک حادثه تلخ و مخالف آرمانهای انقلاب اسلامی از جمله آزادی بيان بود و البته يک حادثه از پيش طراحی شده بود که شخص رئيس جمهور در آن نقش اساسی داشت و می توان گفت از سنخ مناظره انتخاباتی ايشان بود که زمينه فتنه را فراهم کرد. نوع سخنان رئيس جمهور محترم که به جای وحدت، تفرقه انگيز بود، اصرار بر طولانی کردن سخنان خود تا وقتی برای سيدحسن باقی نماند و نيز جمله آخر ايشان که "اکنون به سخنان رهبر انقلاب گوش فرا می‏دهيم" دليل بر اين مدعا است.

اگر قوه قضاييه عوامل فتنه انتخاباتی ۸۸ يعنی آقايان موسوی، کروبی و احمدی نژاد را به طور همزمان محاکمه می کرد و مجازات هريک را به نسبت جرم آنها اعلام می نمود در ۱۴ خرداد ۸۹ اين اتفاق نمی افتاد .احمدی نژاد مانند کودک عزيزکرده يک خانواده شده است که هرچه ديگران را اذيت می کند مورد تشويق قرار می گيرد.

من درصدد دفاع از مواضع آقای سيد حسن خمينی نيستم و شايد ايشان می‏بايست انتقاداتی را به رهبران معترض وارد می‏کرد اما آيا اگر کسی به نحوه مديريت بحران اخير انتقاد داشت بايد از صحنه انقلاب حذف شود و نبايد حق اظهار نظر داشته باشد؟ شايد سيد حسن ديروز می خواست انتقاداتی به موسوی و کروبی وارد کند. پس ابتدا حرف او را گوش کنيم، اگر قبول نداشتيم اعتراض کنيم و شعار بدهيم، نه اينکه از چند روز قبل تصميم بر اين باشد که به او اجازه سخن گفتن ندهيم.

آقايانی که اصرار بر شبيه سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند آيا صحيح می دانند که آنها و دار و دسته شان را به سپاه عمر سعد و ابن زياد تشبيه کنيم که در روز عاشورا با ايجاد سر و صدا اجازه نمی دادند نوه پيغمبر سخن بگويد؟ در روزی که بايد از وحدت سخن رانده می شد، پروژه تفرقه اجرا شد و اين به صلاح کشور نبود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016