شنبه 15 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جبهه مشارکت به مراجع و علما در باره وقايع سالروز مرگ آيت الله خمينی، نوروز

نوروز: جبهه مشارکت ايران اسلامی در نامه ای سرگشاده به مراجع تقليد و علما برجسته کشور نسبت به رفتارهای صورت گرفته در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام و هتک حرمت خانواده و بيت ايشان اعتراض کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی نوروز متن کامل اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام
حضرت آيه الله آقای وحيد خراسانی
حضرت آيه الله آقای شبيری زنجانی
حضرت آيه الله آقای موسوی اردبيلی
حضرت آيه الله آقای صافی گلپايگانی
حضرت آيه الله آقای صانعی
حضرت آيه الله آقای مکارم شيرازی
حضرت آيه الله آقای طاهری اصفهانی
حضرت آيه الله آقای دستغيب شيرازی
حضرت آيه الله آقای جوادی آملی
حضرت آيه الله آقای بيات زنجانی
حضرت آيه الله آقای امينی نجف آبادی
سلام عليکم و رحمه الله و برکاته
بعد از تحيت و ادب
انا لله و انا اليه راجعون
نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل رهبری بی نظير فقيهی جامع الشرايط و عارفی کامل و واصل و مجاهدت مردمی خدا شناس و دين باور بود، دريچه های اميد و رستگاری را به روی مردم سرگشته در وادی ماديگرايی و مسلمانان خسته از فريب دين فروشان دروغ زن، گشود.
اما اينک حيف و صد حيف که سی و يک سال پس از پيروزی اين انقلاب و در بيست و يکمين سالگرد ارتحال بنيانگذار آن ، شاهد بروز بدعتهايی هستيم که نه تنها کيان انقلاب بلکه اساس آن يعنی اسلام عزيز و مکتب اهل بيت را نشانه رفته است.
حد اقل در يکسال گذشته همگان و از جمله حضرات آيات عظام و علمای اعلام شاهد هتک حرمت فراوان شان و آبروی مردم و سفک دمای مسلمانان بوده اند، اما آنچه در سالروز رحلت آيه الله العظمی امام خمينی (ره) توسط عده ای کاملا شناخته شده و سازمان يافته در قالب توهين به فرزند فاضل و با تقوای امام صورت گرفت نشانه جدی از اراده ای مخفی برای مرعوب ساختن و منکوب کردن بيوت مرجعيت و فقاهت که جز بر طريق حق ره نمی سپارند تلقی می شود. نظير اين حوادث در تاريخ صدر اسلام برای خانه نشين کردن اهل بيت مکرم پيامبر(ص) و انحراف در مسير امامت به خوبی قابل رد يابی است .
به گمان ما اين حادثه نه يک عصبيت سياسی و نه يک خصومت جناحی و نه حتی رفابت بر سر قدرت است بلکه ريشه در دشمنی عميق جريانی با روحانيت دارد که در چند سال اخير با سوء استفاده از قدرت ، به کرات نيت خود را آشکار کرده است و نشان داده است که وجود روحانيت مستقل ، مدافع حق و حامی مردم را تحمل نمی کند.
ترديدی نيست که چنانچه امروز حافظان حوزه های علميه و وارثان فقه آل محمد(ص) و مدافعان تشيع در قبال اين هجمه مرموز واکنش مناسب نشان ندهند و مسئولان امر را وادار به پيگيری قانونی اين جسارت آشکار نکنند ، در آينده نزديک دود اين فتنه در چشم همه خواهد رفت و شعله های اين آتش خرد سوز بيوت مراجع تقليد را نيز مصون نخواهد گذاشت.

والامر اليکم
جبهه مشارکت ايران اسلامی
۱۵/۳/۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016