جمعه 21 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرگس محمدی، نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - بر اساس اخبار رسيده، نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و روزنامه نگار، شامگاه روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۸۹، در حضور فرزندان خردسال خود بازداشت شد. وی پيش از اين نيز چندين بار به دادگاه انقلاب احضار شده و مورد بازجويی قرار گرفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نرگس محمدی، نايب رئيس و سخن گوی کانون مدافعان حقوق بشر و رييس هيات اجرايی شورای صلح ايران است. او در آذرماه ۱۳۸۷، به دليل فعاليت در کانون، از کار اخراج شد. وی در واکنش، نامه ای سرگشاده خطاب به محمود احمدی نژاد نوشت که در بخشی از آن آمده است: " قطعا کسانی که از سالها قبل از کار و از تحصيل محروم شده اند کم نيستند و من قطره ای در اين دريای طوفان زده از ظلم وجورم. زنان ومردانی که به دليل داشتن تفکری مخالف و يا حتی متفاوت از حکومت محروميت های سنگينی را متحمل شده و خود و خانواده هايشان قربانيان اين خشونت بی حد و مرز شده اند. از اين حيث بايد زبان در کام کشم و شرم نمايم تا از آنچه بر خود رفته سخن گويم اما از اين حيث که بايد از حقوق اساسی مان بگوييم و بنويسيم و سکوت نکنيم تا روزی در اين سرزمين بلاکش نيز حق داشتن کار و حق تحصيل جزء حقوق انسانی به شمار آيد نه امتياز و وسيله ای برای تهديد انسانها توسط حکومت ها بايد گفت و نوشت."

کانون مدافعان حقوق بشر، کانونی حقوقی است که در حوزه "دفاع از زندانيان سياسی ـ عقيدتی، اعلام موضع و نظر نسبت به موارد بارز نقض حقوق بشر و حمايت از خانواده فعالان سياسی زندانی" فعاليت می کند. همچنين فعاليت شورای صلح ايران نيز که ائتلافی از نويسندگان، هنرمندان، حقوقدانان، زنان، دانشجويان، فعالين سنديکايی و نمايندگان اقليت‌های قومی و گروه‌‌های سياسی است در راستای توقف سرکوب های نظامی و پيشروی به سوی صلح و حقوق بشر است.

بر همين اساس، در سال ۲۰۰۹، کميته‌ی علمی بنياد ايتاليايی "الکساندر لانگر"، به پاس فعاليت های بشردوستانه نرگس محمدی،جايزه بين‌المللی الکساندر لانگر را به وی اهدا کرد.

گفتنی ست در سال گذشته، محمدعلی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی از ديگر اعضای شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر و همچنين عبدالرضا تاجيک همکار مطبوعاتی سازمان مزبور نيز بازداشت و با توديع قرار وثيقه آزاد شده بودند.

به نظر می رسد بازداشت نرگس محمدی، نايب رييس کانون مدافعان حقوق، در راستای تشديد فشار بر مدافعان حقوق بشر صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016