یکشنبه 23 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استاندار تهران: تعدادی از منافقين (مجاهدين خلق) در ميان دستگيرشدگان روز ۲۲ خرداد هستند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس شورای تامين استان گفت: در بين افرادی که ديروز توسط مردم دستگير شدند تعدادی از منافقان حضور دارند که مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در موعد مقرر در اين خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.

مرتضی تمدن استاندار تهران و رئيس شورای تامين استان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در خصوص مباحث مربوط به سالگرد دهمين دور انتخابات رياست جمهوری «۲۲ خرداد» و تبليغات وسيع از سوی رسانه‌های بيگانه برای ايجاد اغتشاش در اين روز و با اشاره به تقاضای برگزاری راهپيمايی در روز ۲۲ خرداد از سوی فتنه‌گران گفت: برابر اصل ۲۷ قانون اساسی کسانی که قصد راهپيمايی دارند مشروط به اين است که مخل نظم عمومی نبوده و راهپيمايی‌شان مسلحانه نباشد که در نامه ارسالی به ما هيچ گونه مشخصاتی دال بر اين موارد و اينکه چه کسانی می‌خواهند راهپيمايی کنند و اينکه دليل اين راهپيمايی چيست، وجود نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس شورای تامين استان تصريح کرد: چه تضمينی وجود داشت که در اين راهپيمايی عليه امنيت عمومی جامعه اقدام نشود که دال بر اين موضوع، در نامه‌ای که به دست ما رسيده بود هيچ گونه تضمينی در اين خصوص وجود نداشت.
تمدن با بيان اينکه نامه دريافتی توسط استانداری فاقد هر گونه شماره نيز بود، اظهار داشت: نمی‌شد به نامه‌ای که به هيچ گروه و جريانی مستند نبود، اتکا کرد. صرف اينکه ما مردم را به صحنه بياوريم خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی است و علاوه بر اين هيچگونه پيگيری نيز برای اين درخواست صورت نگرفت. کسانی که خواستار برگزاری راهپيمايی هستند بايد شخصا به مراجع قانونی مراجعه کنند در حالی که اين نامه توسط فردی که اصلا هيچ گونه مشخصاتی از او در دست نداريم برای استانداری ارسال شده بود.
وی به انتشار اين نامه در برخی سايت‌های ضد انقلاب قبل از ارسال به استانداری اشاره و خاطرنشان کرد: موضوع راهپيمايی يکی ديگر از اشکالات اين نامه بود، اينکه به پاس انتخابات سال گذشته خواهان برگزاری راهپيمايی شوند و اينکه اگر قرار باشد برای انتخابات سالگرد برگزار شود هر سال بايد ۳۰ راهپيمايی صورت گيرد و اما اگر منظور اعتراض به نتيجه انتخابات بود، يعنی توهين به آرای ملت ايران، بنابراين نه تنها نبايد تقاضای راهپيمايی می‌کردند بلکه بايد در پيشگاه ملت ايران محاکمه شوند.
استاندار تهران يادآور شد: کسانی که خواستار برگزاری راهپيمايی بودند اگر درصدد بودند که بگويند در انتخابات شکست خورده‌ايم بايد بدانند اينکه نيازی به راهپيمايی ندارد و اين افراد نه تنها بايد اين چنين درخواست‌هايی نداشته باشند بلکه بايد در پيشگاه ملت پاسخگو بوده و به دليل اقدامات غير قانونی خود در توهين به آرای ملت محاکمه شوند.
تمدن در خصوص هدف فتنه‌گران از تقاضای برگزاری راهپيمايی گفت: يکی از اهداف آنها از برگزاری راهپيمايی ايجاد خوراک تبليغاتی برای بيگانگان و دشمنان نظام بود.

*لغو راهپيمايی ۲۲ خرداد بعد از درخواست مجوز فرار رو به جلو بود

وی اضافه کرد: اينها بعد از درخواست اخذ مجوز برای راهپيمايی با اطلاعيه راهپيمايی در سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهور را لغو کردند که اين خود نيز فرار به جلو و سلب مسئوليت از اتفاقاتی بود که احتمال داشت روز شنبه رخ دهد و علاوه بر اين خود اينها نيز می‌دانستند مردم با آنها همراهی نخواهند کرد بنابراين طی اطلاعيه‌ای اين راهپيمايی را لغو کردند.
رئيس شورای تامين استان با تاکيد بر اينکه جريان فتنه در بهمن ۸۸ به پايان راه خود رسيد، تصريح کرد: عملا فتنه گران در بهمن ۸۸ احساس کردند که هيچ گونه جايگاهی در ميان مردم ندارند و مردم علاوه بر ۲۲ خرداد در ۳ نوبت ۹ دی، ۲۲ بهمن و ۱۴ خرداد با حضور خود در صحنه رای به نظام دادند و باطل بودن جريان فتنه را اعلام کردند.
تمدن يادآور شد: همين که سران فتنه جرات حضور در سيل خروشان مردم را نداشته و مشروعيت و مقبوليت خود را نزد افکار عمومی از دست داده مورد حمايت قدرت‌های بيگانه هستند، باعث شد کارنامه‌شان نزد ملت افشا و به بن بست برسند.
وی با اشاره به روز شنبه ۲۲ خرداد، سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و اتفاقات اين روز گفت: روز شنبه علی‏رغم حجم سنگين تبليغات رسانه‌های خارجی از جمله ماهواره‌ها، ‌فضای سايبری و سايت‌های ضد انقلاب اينها برای چندمين بار پيام ملت ايران را دريافت کردند.
رئيس شورای تامين استان با بيان اينکه فتنه‌گران از کارهای خود عبرت نگرفته‌ و ح چشم خود را بر روی واقعيت بسته‌اند، عنوان کرد: علی‏رغم حجم گسترده تبليغات و فراخوان سلطنت طلب‌ها، منافقين و اپوزيسيون خارج از کشور شاهد بوديم که روز شنبه ملت ايران برای چندمين بار دست رد به سينه‌ اينها زد ولی عجيب است که اينها حتی حاضر نشدند واقعيت‌های داخلی را به کسانی که در خارج بوده از اينها حمايت می‌کنند انتقال دهند.

*آمادگی مردم برای برخورد با فتنه‌گران در صورت برگزاری راهپيمايی در روز ۲۲ خرداد

تمدن در ادامه سخنان خود به اظهارات کلينتون در حمايت از فتنه گران اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد بوديم که کلينتون از لغو راهپيمايی ۲۲ خرداد ابراز تاسف کرد و شب گذشته تمام شبکه‌های تلويزيونی و رسانه‌های خارجی ضد نظام با ياس و نااميدی به خانه‌های خود برگشتند و گويی برای آنها يک فاجعه بود که ملت ايران با آگاهی و بصيرت خود نه تنها با آنها همکاری نکرد بلکه روز گذشته تعداد زيادی از مردم که شنيده بودند قرار است فتنه‌گران راهپيمايی کنند در پياده‌رو‌ها و اطراف دانشگاه تجمع کرده بودند تا در صورت راهپيمايی فتنه‌گران با آنها برخورد کنند و خود مردم جواب آنها را بدهند.

*در ميان دستگير شدگان روز ۲۲ خرداد تعدادی از منافقان حضور دارند

تمدن يادآور شد: بر اساس اطلاعات به دست آمده در بين افرادی که ديروز توسط مردم دستگير شدند تعدادی از منافقان حضور دارند که مسئولان اطلاعاتی و انتظامی در موعد مقرر در اين خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد.
وی به درخواست مردمی برای راهپيمايی در مقابله با فتنه‌گران اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود اينکه نيروهای ارزشی روز گذشته با حضور در استانداری خواستار اخذ مجوز برای راهپيمايی در مقابله با فتنه‌گران بودند ولی ما برای حفظ آرامش نيازی به انجام راهپيمايی نديديم.
استاندار تهران حرکت جريان فتنه را همانند کبکی که سر خود را در برف فرو کرده نمی‌خواهد واقعيت‌ها را ببيند توصيف کرد و ابراز داشت: حتی کسانی که سال گذشته به دليل عدم آگاهی از ماهيت جريان فتنه با آنها همراه بودند روز شنبه در راهپيمايی شرکت نکردند بلکه آماده بودند تا در مقابل حرکت احتمالی جريان فتنه بايستند؛ چرا که ماهيت آنها را شناخته ديگر حاضر نبودند با آنها همراهی کنند.

*حضور مردم در روز ۲۲ خرداد، جرات حضور را از فتنه‌گران گرفت

تمدن با بيان اينکه "خانم دباغ اخيرا اعلام کرده که اگر وی و خانم مصطفوی دختر حضرت امام (ره) می‌دانستند ماهيت اينها اينگونه است به موسوی رأی نمی‌دادند "، گفت: وظيفه ما در اين شرايط که مردم هوشياری به خرج داده‌اند بايد اين باشد که اين بصيرت را قدر دانسته و بنده به عنوان رئيس شورای تأمين استان از مردم که با حضور خود صحنه را مديريت کردند و برای مقابله با فتنه‌گران آماده شده بودند که جرأت حضور را از فتنه‌گران گرفت، قدردانی می‌کنم.

*مردم با حضور خود در روز ۲۲ خرداد سالمرگ فتنه، سيلی محکمی به جريان فتنه زدند

وی افزود: در بعضی از نقاط شهر شاهد بوديم که مردم از نيروهای حافظ امنيت قدردانی می‌کردند بنابراين بايد قدر اين مردم را بدانيم، مردمی که باعث شدند جريان فتنه در سالمرگ فتنه سيلی بخورد.
استاندار تهران در بخش ديگری از سخنان خود با تشکر از همکاری مردم در بحث ترافيک و دستگيری فتنه‌گران اظهار داشت: جريان فتنه بايد از اصرار بر مواضع باطل خود دست برداشته، اقدامات خود را بررسی کرده از آن تبری جسته و نزد ملت ايران به اشتباه خود اعتراف کند.
تمدن ادامه داد: همچنين می‌بينيم که از برنامه‌ فتنه‌گران در بعضی از مناسبت‌های آينده خبر می‌دهند، يک نفر يا يک جريان چقدر بايد اشتباه کند و ملت ايران چند بار بايد به اينها درس عبرت بدهند در حالی که بايد بدانند ملت ايران در ‌آينده نيز اجازه نخواهد داد کسی فضای عمومی جامعه را در خدمت به دشمنان نظام و انقلاب قرار دهد.
وی تأکيد کرد: مسئولان اطلاعاتی بر فتنه‌گران اشراف کامل دارند و اگر روزی اينها بخواهند در راستای اهداف دشمن حرکت کنند مردم ايران و نيروهای اطلاعاتی و انتظامی اين اجازه را به آنها نخواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016