یکشنبه 23 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام عيسی سحرخبز به نشست سبزهای مالزی: خيزش خرداد ۸۸ نشان داد مردم ايران تا به هدف نرسند از پای نخواهند نشست، ميزان

ميزان: عيسی سحرخيز در پيامی از زندان کرج به نشست سبزهای مالزی به مناسبت ۲۲ خرداد يکی از مهمترين دستاوردهای جنبش سبز را در يک سالگی اين جنبش نيل به اصلاحات ناب و اتحاد گسترده همه آزادی خواهان دانست و ادامه داد:«اصلاحات نابی که حاکمان گمان می کردند با موفق شده اند در دوازده سال بعد از دوم خرداد آن را مستهلک سازند و مدفون کنند اما خيزش عظيم خرداد گذشته نشان داد که مردان و زنان ايرانی تا به هدف تغيير دست نيابند دست از ايستادگی نخواهند کشيد.»

متن کامل اين پيام که نسخه ای از آن در اختيار «ميزان خبر» قرار گرفته است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سلام و درود به هموطنانم در کشور مالزی

بسيار خوشحال شدم از اينکه در همايشی که برای پاسداشت تولد جنبش سبز ايران برگذار کرده ايد وقتی هم برای من تخصيص داده ايد.

و بسيار خوشحالم که می شنوم جنبش سبز آنچنان فراگير شده که تمام ايرانيان آزاديخواه در هر کجای دنيا به آن پيوسته اند.

آری در يکسال گذشته هر کس که دلش برای اين مرز و بوم می تپيده از کنج سياه چال اوين و رجايی شهر تا پايتخت هر کشور اروپايی و آسيايی يک صدا و يک ندا داده اند .

يکسال از تولد جنبش سبز ملت ايران می گزرد ، يکسالی که دستاورهای عظيمی برای ايران و ايرانی به همراه داشته است.

و خوشحاليم که در دوران کوتاه يکساله اين جنبش به آنچنان رشد و بلوغی رسيده است که اراده خود را بر خواست اقتدارگرايان تحميل می کند.

يکی از مهمترين دستاوردهای اين جنبش نيل به اصلاحات ناب و اتحاد گسترده همه آزادی خواهان بوده است.

اصلاحات نابی که حاکمان گمان می کردند با موفق شده اند در دوازده سال بعد از دوم خرداد آن را مستهلک سازند و مدفون کنند اما خيزش عظيم خرداد گذشته نشان داد که مردان و زنان ايرانی تا به هدف تغيير دست نيابند دست از ايستادگی نخواهند کشيد.

در يکسال گذشته جنبش تلاطمات گسترده ای را پشت سر گذاشت اما از هر موجی با تجربه ای بيشتر بيرون مد و از هر آتشی ققنوسی جوان به پا خواست.

اکنون در دانشگاه ها و حوزه های علميه در منازل اساتيد دانشگاه و بيوت مراجع تقليد در هر شهری از ايران همدلی با جنبش منتظر فرصتی است تا فرياد آزاديخواهی سر دهد.

همچنين ارتباط گسترده آنان با جنبش از کانال ها مجازی نشان می دهد که مرتجعين تا چه حد از مقابله با نخبگان جنبش ، عاجزند و دانشجويان و روزنامه نگاران توانسته اند ترفندهای سانسور و فيلتر و نظيرهم را بی اثر کنند.

اميدوارم تلاشهای دوستان عزيز جنبش سبز در مالزی همچنان ياری گر شهروندان داخل کشور باشد که همچنان برای دستيابی به آرمانهايشان ايستاده اند.

و سحر بسيار نزديک تر از آن است که حاکميت می پندارد، تا رسيدن به آن سحر می ايستيم و همواره ياد شهيدان آزادی را که همدوش ما در اين خيزش بودند گرامی می داريم.

از دوستان می خواهم به احترام شهدای جنبش يک دقيقه درسکوت بايستند.

عيسی سحرخيز
۲۱ خرداد ۸۹
کرج زندان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016