چهارشنبه 2 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژيلا بنی يعقوب جايزه خود را به شيوا نظرآهاری و بهمن احمدی امويی تقديم کرد، کلمه

ژيلا بنی‌يعقوب روز سه‌شنبه (۱ تيرماه ۱۳۸۹) در پيامی به "همايش جهانی رسانه‌ها" در آلمان، ضمن تشکر از گزارشگران بدون مرز که او را شايسته دريافت جايزه بهترين وبلاگ دانسته‌اند، اين جايزه را به همسرش بهمن احمدی امويی، شيوا نظرآهاری و ديگر وبلاگ‌نويسان زندانی در ايران تقديم کرد.


ژيلا بنی يعقوب ،روزنامه نگار جايزه خود را به شيوا نظرآهاری و بهمن احمدی امويی ،دو روزنامه نگار در بند تقديم کرد .اين جايزه تحت عنوان بهترين وبلاگ نويس به او اعطا و از تعهد فوق‌العاده او به آزادی بيان قدردانی شده است. بنی‌يعقوب به‌خاطر فعاليت‌های مطبوعاتی، به يک سال زندان و ۳۰ سال محروميت از روزنامه‌نگاری محکوم شده است.

به گزارش دويچه وله ،ژيلا بنی‌يعقوب در ماه آوريل سال جاری در مسابقه وبلاگ‌های برتر که همه‌ساله از سوی دويچه وله در ميان وبلاگ های سراسر دنيا برگزار می‌شود، برنده‌ جايزه ويژه گزارشگران بدون مرز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وبلاگ بنی‌يعقوب با نام «ما روزنامه‌نگار هستيم» اين جايزه را به خود اختصاص داده است و شعبه‌ای از دادگاه انقلاب در ايران وی را از جمله به خاطر نوشته‌هايش در اين وبلاگ، به يک سال زندان و ۳۰ سال محروميت از فعاليت مطبوعاتی محکوم کرده است.

هيئت داوران مسابقه‌ی وبلاگ برتر اعلام کرد که با اعطای اين جايزه به ژيلا بنی‌يعقوب، از «تعهد فوق‌العاده وی به آزادی بيان» تقدير می‌کند.

همچنين سازمان گزارشگران بدون مرز به هنگام انتخاب وبلاگ «ما روزنامه‌نگار هستيم» برای دريافت جايزه ويژه در اطلاعيه‌ای نوشت: «ژيلا بنی‌يعقوب از نخستين وبلاگ‌نويسان مدافع آزادی بيان در ايران است که در وبلاگ خود به مسائل روز ايران و به ویِژه موضوعات اجتماعی و حقوق زنان می‌پردازد. وی و نزديکانش هزينه سنگينی برای تعهدات حرفه‌ای خود پرداخت کرده‌اند. گزارشگران بدون مرز مفتخر است که اين جايزه را به وی اهدا و به نام او از همه‌ی وبلاگ‌نويسان و روزنامه‌نگاران ايرانی که زندانی يا در ماه‌های گذشته مجبور به ترک کشور شده‌اند، تقدير می‌کند.»

پيام ژيلا بنی‌يعقوب

ژيلا بنی‌يعقوب روز سه‌شنبه (۱ تيرماه ۱۳۸۹) در پيامی به “همايش جهانی رسانه‌ها” در آلمان، ضمن تشکر از گزارشگران بدون مرز که او را شايسته دريافت جايزه بهترين وبلاگ دانسته‌اند، اين جايزه را به همسرش بهمن احمدی امويی، شيوا نظرآهاری و ديگر وبلاگ‌نويسان زندانی در ايران تقديم کرد.

ژيلا بنی‌يعقوب در پيام خود نوشته است: «به تازگی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی در ايران به سی سال محروميت از حرفه روزنامه‌نگاری محکوم شده‌ام. يکی از دلايل محکوميت من مطالبی است که در وبلاگم نوشته‌ام؛ وبلاگی که جايزه ويژه گزارشگران بدون مرز را در مسابقه بين‌المللی دويچه وله به خود اختصاص داده است و مطالبی که در آن درباره اعتراض‌های مردم ايران نسبت به نتيجه انتخابات پرمناقشه سال گذشته گزارش داده بودم.»

در پيام وی همچنين آمده است: «هم اکنون بيش از چهل روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس ايرانی در زندان‌های ايران به سر می‌برند. يکی از اين وبلاگ‌نويسان زندانی همسرم، بهمن احمدی امويی است که در جريان جنبش اعتراضی مردم ايران پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بازداشت شده است. مهم‌ترين جرم او نوشتن مقالاتی انتقادی درباره دولت احمدی‌نژاد در وبلاگ شخصی‌اش و همچنين روزنامه‌های ايران است. او و بسياری ديگر از روزنامه‌نگاران ايرانی يکسال است که بدون دليل مشخص و موجه در زندان به سر می‌برند.»

گزارشگران بدون مرز در گزارشی درباره ژيلا بنی‌يعقوب نوشته است: او يکی از نخستين زنان گزارشگر مستقل در ايران است. وی بارها در دوره فعاليت‌اش با احضارها و بازداشت‌های متعدد و خودسرانه با هدف به سکوت وادار کردنش مواجه بوده است، اما وی هيچ گاه در برابر فشار های دائمی مقامات قضايی و امنيتی سرخم نکرد. اين روزنامه‌نگار گزارش هايی درباره موضوعات مختلف همچون وضعيت تحصيلی زنان، و همچنين گزارش‌هايی از جنگ در عراق و افغانستان و لبنان منتشر کرده است.

ژيلا بنی يعقوب و همسرش بهمن احمدی امويی در تاريخ ٣٠ خرداد ۸۸ به همراه ده‌ها روزنامه‌نگار ديگر در ارتباط با حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران دستگير شدند. وی در تاريخ ٢ شهريورماه با سپردن وثيقه آزاد شد. اما بهمن احمدی امويی تا اواخر سال ۸۸ در زندان ماند. بهمن احمدی امويی در آستانه‌ی نوروز برای مدتی کوتاه آزاد شد، اما در آخرين روز ارديبهشت‌ماه ۱۳۸۹ مجددا به زندان اوين بازگردانده شد. وی به ۵ سال زندان محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016