دوشنبه 7 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سيا : ايران اورانيوم کافی برای توليد دو بمب اتمی دارد، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - لئون پانه تا، رئيس سازمان اطلاعات آمريکا، سيا، گفته است که از نظر اسرائيل دولت ايران برغم مباحث درونی اش تصميم گرفته بمب اتمی توليد کند.
لئون پانه تا، رئيس سازمان اطلاعات آمريکا، سيا، گفت که ايران اورانيوم کافی برای ساختن دو بمب اتمی را دارد و می تواند اگر بخواهد ظرف دو سال يک بمب هسته ای بسازد. رئيس سازمان سيا در ادامه گفت : برای ساختن يک بمب اتمی و توسعۀ سامانۀ عملياتی استفاده از آن ايران روی هم به دو سال وقت احتياج دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان سيا در ادامه گفته است : اگر چه در درون حکومت ايران بحث بر سر تجهيز اين کشور به سلاح اتمی يا خودداری از دستيابی به آن ادامه دارد، اما، جمهوری اسلامی همچنان بر دانش و توانايی های اتمی اش به ويژه در زمينۀ جنگ افزارها می افزايد. رئيس سازمان سيا آمريکا اقدامات تهران را در اين عرصه ها نگران کننده توصيف کرد و گفت : نمی دانيم که آنان تا کجا می خواهند پيش بروند. لئون پانه تا، در مورد نگرانی های اسرائيل از برنامۀ اتمی ايران گفت که اسرائيل و آمريکا اطلاعات خود را در مورد ارزيابی از توانايی اتمی ايران با يکديگر مبادله می کنند. رئيس سازمان سيا سپس تصريح کرده است که اسرائيلی ها معتقدند که ايران تصميم گرفته بمب اتمی توليد کند و در عين حال می دانند که مجازات های بين المللی عليه جمهوری اسلامی تاثير گذار خواهند بود.

در اين حال امروز اعلام شد که رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح ارتش آمريکا، دريادار مايکل مولن، برای گفتگو با مقامات نظامی اسرائيل وارد تل آويو شد. به محض ورود به تل آويو، دريادار مايکل مولن، با وزير دفاع اسرائيل، اهود باراک ديدار و گفتگو کرد. يک سخنگوی وزارت دفاع اسرائيل پيشتر گفته بود که موضوع گفتگوهای دريادار مولن و اهود باراک همکاری های نظامی دو کشور و چالش هايی است که با آنها روبرو هستند. سفارتخانۀ آمريکا در اسرائيل نيز گفته است که در جريان سفر کوتاهش به اسرائيل رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا با همتای اسرائيلی اش ژنرال گابی اشکنازی و برخی ديگر از بلندپايگان نظامی اسرائيل ملاقات خواهد داشت. جرايد اسرائيلی نوشته اند که برنامۀ اتمی ايران، اوضاع سوريه و لبنان و همچنين وخامت مناسبات اسرائيل و ترکيه پس از حمله به کشتی های امدادرسانی به مردم غزه از موضوع های گفتگوهای مقامات نظامی آمريکا و اسرائيل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016