پنجشنبه 17 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از اعتصاب بازار، افزايش فشارها، پافشاری بر اعتصاب، هرانا

خبرگزاری هرانا - بازاريان تهران اعلام کرده اند که تا از بين رفتن قانون افزايش ماليات های کلان دست از اعتصاب نخواهند کشيد.

کسبه ی بازار بزرگ تهران عموما و صنف طلا و پارچه فروشان خصوصا، دو روز است که دست از کار کشيده و در اعتراض به سياست های مالياتی دولت اعتصاب کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز گذشته محمد علی ضيغمی، معاون وزير بازرگانی، گفت: "افزايش ۷۰ درصدی ماليات اصناف منتفی شده و تنها يک اشتباه در انتقال مطلب و برداشت از قانون بودجه بوده است در حالی که آنچه در بودجه به عنوان افزايش ماليات واحدهای صنفی در سال ۸۹ بيان شده و مبنای ارزيابی قرار گرفته، نسبت به سال قبل کمتر از ۳۰ درصد افزايش داشته است."

اين در حاليست که بسياری اين گفته را عقب نشينی دولت خوانده اند و البته بازاريان به اين افزايش ۳۰ درصدی نيز معترض اند.

بر اساس اطلاع گزارشگران هرانا، نيروی انتظامی امروز (چهارشنبه) با بلندگو از بازاريان خواسته اند که در مغازه های خود را باز کنند و ايشان نيز در پاسخ به هو کردن و سر دادن شعار مرگ بر ديکتاتور پرداختند.

يکی از بازاريان تهران در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت که صنف پارچه فروشان تا حذف قانون ماليات مستقيم اصناف به اعتصاب خود ادامه خواهد داد و تعويق قانون به آينده را راه حل پايان اين مناقشه نمی دانند.

پيش از اين نيز در مهرماه ۸۷، همزمان با ابلاغ قانون ماليات بر ارزش افزوده از سوی دولت نهم، برخی از اصناف اصفهان دست به اعتصاب زدند و با وارد شدن اين اعتصاب به روز چهارم، طلافروشان شهرهای تبريز، تهران، مشهد و برخی شهرهای ديگر نيز به آن ها پيوستند.

اعتراض مهرماه ۸۷ بازاريان شهرهای مختلف ايران، موجب عقب‌نشينی دولت محمود احمدی‌نژاد از اجرای طرح ماليات بر ارزش افزوده شد به طوری که دولت ابتدا خواستار اجرای تدريجی اين قانون شد اما در نهايت مجبور به تعويق آن شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016