سه شنبه 25 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب صدها تن از کارگران استان کرمان در اعتراض به اخراج قريب الوقوع، جرس

اين واحد توليدی فروردين ماه توسط احمدی نژاد افتتاح شده بود
جـــرس: چهارصد تن از کارگران کارخانه گندله‌سازی شرکت سنگ آهن گل‌گهر سيرجان، از روز دوشنبه ٢۴ خرداد ماه، دست به اعتصاب زده اند.

به گزارش منابع مطلع کارگران اين واحد توليدی، در اعتراض به اعلام نتايج آزمون استخدامی اين شرکت، دست از کار کشيده و اعتصاب کرده اند و اين اعتصاب پس از آن شکل گرفت که در نتايج آزمون استخدام گندله سازی، تنها چهل تن از کارگران سابق پذيرفته شده اند و ساير کارگران و تکنسين‌های مجتمع پذيرفته نشده اند و اخراج می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واحد گندله سازی سيرجان (شهرستانی در غرب استان کرمان)، ١۴ فروردين ماه امسال، توسط محمود احمدی نژاد افتتاح شد.

گزارش مذکور خاطرنشان می سازد کارگران اعتصاب کننده صبح ديروز و امروز در بلوار مالک اشتر سيرجان در مقابل واحد اداری شرکت گل‌گهر تجمع کرده‌اند.

يکی از کارگران حاضر در تجمع که خواست نامش فاش نشود گفته بود "ما سالها برای راه اندازی گندله سازی زحمت کشيديم اما مسوولان به بهانه برگزاری آزمون می‌خواهند ما را اخراج کنند و برخی افراد دارای رابطه را جايگزين ما کنند."

او با اشاره به وعده مسوولان ارشد گل‌گهر برای در اولويت قرار دادن کارگران فعلی در مرحله استخدام، افزود: "قبلا مديرعامل کنسرسيوم مجری طرح گندله‌سازی در پاسخ اعتراض‌ها، وعده داد که نيروهای فعلی در اولويت باشند اما با اعلام نتايج آزمون مشخص شد که فقط ده درصد از کارگران فعلی را پذيرفته‌اند که تازه بايد در مرحله گزينش هم شرکت کنند."

يکی ديگر از کارگران شرکت کننده در اين تجمع، برگزاری آزمون را "نمايشی" می‌داند و می‌گويد"از همان اول معلوم می خواهند ما را مرخص کنند. الان چند هفته هست که می بينيم افرادی که با برخی مسوولان شهر و خود شرکت نسبت دارند گروه گروه وارد گندله سازی شده اند و آمد‌ن‌ها هيچ ربطی هم به برگزاری آزمون ندارد. زيرا افراد نهايی استخدام شده هنوز اعلام نشده است."

اين اعتراض‌ها در حالی صورت می‌گيرد که پيش از اين در فروردين‌ماه امسال و در زمان حضور محمود احمدی‌نژاد برای افتتاح مجتمع گندله‌سازی، کارگران به رييس دولت گفته بودند که مسوولان قصد اخراج آن ها را دارند.

همزمان خبری منتشر شد، مبنی بر اينکه گروهی از پيمانکارانی که در سال های پيش در راه اندازی و نصب دستگاه های اين مجتمع فعاليت داشته اند نيز،هنوز نتوانسته اند مطالبات مالی خود را دريافت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016