دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آن قدر تحريم کنيد که زير پايتان علف سبز شود، انفجار بمب در سيستان ادامه همان قطعنامه شورای امنيت است، ايلنا

ايلنا : رئيس‌جمهور انفجار بمب در سيستان و بلوچستان را ادامه همان قطعنامه اخير شورای امنيت و ترجمه و تفسير پيام رئيس‌جمهور آمريکا به مناسبت ۲۲ خرداد دانست و گفت: اسناد معتبری داريم که اين نيروها را آمريکايی‌ها و نيروهای ناتو در پاکستان افغانستان تجهيز، حمايت اطلاعاتی و هدايت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا به قزوين ، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح خطوط گرانيتی شرکت آپادانا سرام و توسعه شرکت پارس‌زئولايت در قزوين به بيان برخی از ويژگی‌های روح جمعی ملت ايران پرداخت و گفت: علت عصبانيت آنها از ما چيست، آنها می‌گويند ما اطلاعاتی داريم که ايرانی‌ها تا دو سال ديگر يک بمب اتم خواهند ساخت اينکه حرف غلطی است، اما گيرم که درست باشد خود شما چقدر بمب اتم داريد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور به گفته آمريکايی‌ها مبنی بر اينکه بيش از ۵ هزار بمب اتم در اختيار دارد استناد کرد و گفت: هرچند که به سخنان شما اعتقاد و اطمينان نداريم اما اين حرف شما را قبول می‌کنيم، اما کسی که ۵ هزار بمب اتمی پيشرفته با برد ۱۰ تا ۱۲ هزار کيلومتر دارد از يک بمب اتم می‌ترسد مشخص است که آنها نه از يک بمب اتم و نه از هزار بمب می‌ترسند و خود بهتر می‌دانند که ملت ايران به دنبال بمب اتم نيست.
وی به فضاسازی‌ها و جنجال رسانه‌ای کشورهای غربی در اين خصوص اشاره کرد و ادامه داد: انفجار بمب در سيستان و بلوچستان ادامه همان قطعنامه و ترجمه و تفسير پيام رئيس‌جمهور آمريکا به مناسبت ۲۲ خرداد است که اعلام می‌کند ما می‌خواهيم در ايران دموکراسی برقرار شده و در همين راستا از گروه‌های مخالف نظام حمايت می‌کنيم.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: اسناد معتبری در اختيار داريم که نشان می‌دهد اين نيروهای تروريستی از سوی آمريکايی‌ها و نيروهای ناتو در پاکستان و افغانستان تجهيز و از سوی آنها حمايت اطلاعاتی و هدايت می‌شوند.
وی ادامه داد:آنها نه از بمب‌اتمی و نه از موشک عصبانی هستند، بلکه نگرانی آنها از بيداری مجدد روح جمعی ملت ايران است که اگر اين روح بيدار شود آنقدر ارزش‌های بالا دارد که تمام دنيا را فتح می‌کند و اجازه نمی‌دهد که آنها دلارها را بچاپند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه آنها می‌دانند روح جمعی ملت ايران بيدار و در حال حرکت است، اظهار داشت: بيداری ملت ايران ديگر به آنها اجازه اين چپاول و غارتگری‌های تاريخی را نخواهد داد و ارزش‌های الهی و انسانی ايران سراسر دنيا را فرا خواهد گرفت.
احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها می‌دانند که در ۵۰۰ سال پيش هيچ‌چيزی نداشتند، اما ايرانی‌ها از فرهنگ و علم و تمدن بالايی برخوردار بودند که با تخريب بنيان‌های فرهنگی و تمدنی ايران و بی‌عرضه‌گی برخی شاهان ايرانی توانستند مسلط شوند.
وی به لشکرکشی‌های نيروهای آمريکايی و غربی اشاره کرد و گفت: امروز مگر ما به جای لشکرکشی و يا به جايی تجاوز کرديم؟ به ما حمله شد و اعراب دو جنگ را برپا کرد اما آمريکايی‌ها که هيچ‌کاره بودند دارند خسارت می‌گيرند و ما که خسارت‌ديده اصلی بوديم خسارت ما را پرداخت نمی‌کنند.
احمدی‌نژاد دعوای غربی‌ها با ايران را سر مسائل ديگری عنوان کرد و گفت: روحی جمعی ملت ايران بيدار شده و شما را از همه عرصه‌های سلطه اخراج خواهد کرد.
شما خيال کرديد با صدور قطعنامه و تحريم ملت ايران دست خود را جلوی شما دراز خواهد کرد هرچند شما نمی‌فهميد و گوش‌هايتان ديگر به خاطر رذالت‌هايی که انجام داده‌ايد هرجايی که شما بر ما ببنديد، دانشمندان ايرانی راه آن را پيدا کرده و بهتر از آن را به دست متخصصان داخلی خواهند ساخت.
احمدی‌نژاد ملت ايران را در حال حاضر يک ملت متحد دانست و اظهار داشت: آنها به دنبال اين هستند که القاء کنند که ميان ملت ايران شکاف وجود دارد،خدا را شکر که دشمنان ما از احمق‌ها هستند. شما نمی‌فهميد که ملت ايران و ۷۵ ميليون يک تن واحد بوده و شايد مانند اعضای خانواده با يکديگر اختلاف سليقه داشته باشند، اما در برابر شما متحد خواهند ايستاد.
وی به شجاعت ملت ايران در طول تاريخ اشاره کرد و گفت: آنقدر ملت ايران در شجاعت برجسته بود که در برابر لشکرهای چند هزارنفری ايستادگی و بر آنها پيروز می‌شد. ملت ايران همان ملت ايران است که امروز بيدار شده و اهل جنگ و تهاجم نيست و در تاريخ هم وجود ندارد که فرهنگ ايرانی به وسيله تجاوز به ساير کشورها گسترش يافته باشد.
رئيس‌جمهور به گردهمايی قدرت‌های اقتصادی و تحريم عليه ايران اشاره کرد و گفت: آنقدر تحريم کنيد که زيرپايتان علف سبز شود، روزی که ما بتوانيم نيازهای خودمان را رفع کنيم روز جشن ملت ايران است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه از تحريم استقبال نمی‌کنيم،خاطرنشان کرد: زمانی که عدالت و حرف حساب سرتان نمی‌شود و فکر می‌کنيد با مسدود کردن حساب‌های بانکی و يا گشتن چند کشتی ما کليد کشور را به دست شما می‌دهيم و بگوئيم‌تسليم هستيم در اشتباه به سر می‌بريد، شما آرزوی اينکه ملت ايران را به اندازه سر سوزن به عقب برانيد را به گور خواهيد برد.
وی ادامه داد: می‌گويند بياييد گفت‌وگو کنيم، اما پيش‌شرط گفت‌وگو را قطعنامه می‌دانند،اين گفت‌وگو ادبيات گاوچرانی است که در ايران جايی ندارد ملت ايران حوصله بسيار دارد و شما نمايش خود را انجام دهيد تا ببينيم چه می‌گوييد و چه می‌خواهيد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه ملت ايران به مسائل و خواسته‌های پست تن در نمی‌دهند، اظهار داشت: اگر نصيحت‌های ما را بپذيريد به نفعتان خواهد بود در غير اين صورت پاسخ ما روشن است.
رئيس‌جمهور در بخش ابتدائی سخنان خود گفت: امروز دو طرح را افتتاح کرديم که هر‌يک ويژگی‌های خاص خود را دارد.
وی به افتتاح توسعه شرکت پارس‌زئولايت اشاره کرد و گفت: ممکن است عمل توليد مواد شوينده خود مهم نباشد ، اما احساس مسووليت، خلاقيت و ابتکار عمل در اين طرح بسيار ارزشمند است و روحيه اين عزيزان روحيه ايمان به توانمندی ملت ايران و روحيه مثبت خلاق برای رفع موانع و ايجاد فضاها و فرصت‌های جديد است که بخشی از اين ابتکار عمل‌ها و خلاقيت‌ها در خلال دعوای سياسی و اقتصادی است که عليه ايران به راه انداخته شده است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه ميزان موفقيت‌ها با افق نگاه و اهداف و آرمان‌ها ارتباط مستقيم دارد،گفت: کسانی که قله‌های بلند را هدف می‌گيرند حتما به ارتفاعات بالا دست پيدا خواهند کرد و همت‌های بلند زاييده هدف‌های جهانی و بالا است احمدی‌نژاد استان قزوين را استانی دانست که به سرعت در حال پيشرفت بوده و حجم سرمايه‌گذاری‌های صنعتی در اين استان بيش از ۹ برابر عنوان شده در برابر چهارم توسعه است.
وی به سابقه تاريخی قزوين و بويين‌زهرا اشاره کرد و اظهار داشت: سابقه تاريخی مانند حافظه انسان بوده و هويت و موجوديت يک ملت را شکل می‌دهد. استان قزوين از مناطق تمدن‌خيز و فرهنگی ايران‌زمين است و زمانی که تاريخ را ورق می‌زنيم مشاهده می‌کنيم اين منطقه نيز مانند ساير مناطق کشور پرچم‌دار تمدن، علم، فناوری، فرهنگ و سازندگی همه ملت‌ها بوده است.
احمدی‌نژاد افزود: انسان‌ها دو روح و دو موجوديت دارند که يکی موجوديت فردی بوده و افراد را از يکديگر متمايز می‌کند، اما همزمان دارای يک روح جمعی هستند که اگر بخواهيم رفتار يک ملت را در طول تاريخ تحليل کنيم بايد روح جمعی آن ملت را مورد توجه قرار دهيم.
وی با بيان اينکه باور ما اين است که ويژگی‌های روح جمعی ملت ايران همواره برجسته و افتخارآفرين است يکی از ويژگی‌های روح جمعی ملت ايران را يگانه‌پرستی عنوان کرد و گفت: شايد تنها و يا از محدود ملت‌هايی هستيم که هيچگاه شرک و بت‌پرستی بر روح جمعی ما غلبه نکرد و هيچ نشانه‌ای در انحراف روح جمعی از يگانه‌پرستی وجود ندارد و ما همواره يک ملت مذهبی و معتقد بوده‌ايم.
رئيس‌جمهور کمال‌جويی را از ديگر ويژگی‌های روح ملت و روح جمعی ملت ايران دانست و خاطرنشان کرد: همواره ملت ايران در همه عرصه‌ها بالاترين نمره و نقطه را طلب کرده است و هر ارزشی را که مبنا قرار دهيم مشاهده می‌کنيم که ملت ايران بالاترين درجه آن را مطالبه کرده و همواره به دنبال برتر بودن بوده نه مسلط‌تر.
وی ادامه داد: از ديگر ويژگی‌های روح جمعی ملت ايران حق‌طلبی بوده و جزء معدود ملت‌هايی هستيم که تعصب قومی، طايفه‌ای و ملی نداشته‌ايم و اگر هم بوده بسيار ضعيف است.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه ملت ايران هيچگاه مقابل حرف حق مقابله و ايستادگی نکرده است، خاطرنشان کرد: زمانی که ملت ايران اسلام را پذيرفت به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، تمدن و فرهنگ بسيار پيشرفته‌تر از دعوت‌کنندگان به اسلام بود.
احمدی‌نژاد به ويژگی عشق و علاقه و علم‌اندوزی ملت ايران اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی تاريخ را مطالعه می‌کنيم مشاهده می‌کنيم که هرگاه روح جمعی ملت ايران بيدار شده و حرکت کرده است توانسته‌ايم قله‌های مرتفع را فتح و تمدن‌های بزرگی را پايه‌گذاری کنيم.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: باورم اين است که استعمار ويژگی روح جمعی ملت ايران را شناخت و برای جلوگيری از آن يک برنامه فرهنگی ويژه اجرا کرد بيش از ۱۵۰ سال استعمارگران بی‌فرهنگ که صدها سال در برابر عظمت فرهنگی و تمدنی ايران تسليم شده بودند توانستند بر ما مسلط شوند و ما که صدها سال پرچم‌دار علم، تاريخ و فرهنگ بوديم ولی برای ابتدايی‌ترين نيازهای خود محتاج بدترين افراد شديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016