شنبه 2 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم صفوی: ماهيت جنگ آينده احتمالی عليه کشورمان درياپايه و هواپايه خواهد بود، ايسنا

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکيد بر اين‌که « احتمال حمله نظامی آمريکا و رژيم صهيونيستی به ايران بسيار ضعيف است » گفت: آن‌ها استعداد حمله به ايران را دارند ولی جرات تصميم‌گيری سياسی در اين خصوص را دارا نمی‌باشند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرلشکر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی در نخستين دوره ‌آموزش مربيان درس آمادگی دفاعی در پاسخ به پرسش يکی از حضار در مورد احتمال حمله آمريکا و رژيم صهيونيستی به ايران اظهار کرد: ما آمادگی خوبی در سپاه و ارتش داريم و اين مساله را دشمنان می‌دانند؛ آن‌ها قدرت تصميم‌گيری سياسی در اين زمينه را ندارد؛ چراکه می‌دانند می‌توانند شروع کننده جنگ باشند اما نمی‌توانند آن را تمام کنند. ضمن اين‌که هم آمريکا و هم رژيم صهيونيستی در داخل دچار مشکلاتی هستند و می‌دانند که اگر به ما حمله کنند، می‌توانيم مشکلات زيادی برای‌شان ايجاد کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين در پاسخ به پرسش ديگری ماهيت جنگ آينده احتمالی عليه کشورمان را درياپايه و هواپايه توصيف و تصريح کرد: بايد در برابر اين قبيل حملات نيز آمادگی لازم را کسب کنيم؛ دشمن نيز می‌داند که اگر زمينی حمله کند، پشيمان می‌شود و ما نابودش می‌کنيم. امروزه نيز آمريکايی‌ها طرحی به کنگره ارائه داده‌اند که در آن استراتژی جنگ زمينی را می‌خواهند حذف کنند.

وی در همين زمينه جمهوری اسلامی ايران را دارای قدرت بالايی در خليج فارس و دريای عمان توصيف کرد و افزود: ما در دفاع از منافع کشورمان بسيار جدی هستيم.

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پاسخ به پرسش ديگری در مورد احتمال درگيری نظامی با کشورهای همسايه با تاکيد بر اين‌که « استراتژی جمهوری اسلامی ايران دفاعی است و به هيچ کشوری تهاجم نمی‌کند » خاطرنشان کرد: استراتژی ما دفاعی بازدارنده و موثر است و هرکس به ما حمله کند، ضمن دفاع او را تا آن سوی مرزها دنبال می‌کنيم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ايران هم‌اکنون دارای وزن بالای سياسی و ژئوپولوتيکی است و نفوذ ايران امروز به خارج از منطقه رفته است. ما قدرت بزرگ منطقه‌ای را در اختيار داريم و چالش‌های ما امروز بيشتر فرهنگی و اقتصادی است که از بيرون به ما تحميل می‌شود.

وی در مورد نظر حضرت امام(ره) درباره ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر نيز با يادآوری اين‌که « صدام قابل اعتماد نبود و اگر آن زمان آتش‌بس پذيرفته می‌شد تضمين‌های لازم در اختيار ما قرار نمی‌گرفت » اظهار کرد: حضرت امام(ره) قبول کردند که ادامه دفاع موکول به ورود به عراق شود و متقاعد شدند که جنگ را ادامه دهيم. ايشان با اطمينان با توجه به بيانيه‌ای که برای عمليات رمضان دادند، نشان دادند که موافق ادامه جنگ هستند. بنی‌صدر نيز فرد عوام‌فريبی بود که قدر رای مردم و امام(ره) را نشناخت و رسما به سپاه کمک نمی‌کرد و دستور داده بود که به سپاه تسليحات ندهند.

يکی از حضار نيز در مورد بحث نقض معاهده ۱۹۷۵ الجزاير پرسيد که رحيم صفوی در پاسخ به وی گفت: در آخرين نامه‌ای که صدام ملعون به هاشمی رفسنجانی نوشت تاکيد کرد که تمام ابعاد اين معاهده را قبول دارد. اين قبيل معاهدات چون ثبت بين‌المللی شده است کسی نمی‌تواند آن را نقض کند.

وی همچنين از عدم انجام کار فرهنگی برای آشنايی جوانان با مسائل انقلاب و جنگ انتقاد کرد و خواستار ارائه اين مطالب با استدلال و منطق قوی و به صورت آرام آرام به جوانان شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آقازاده‌ها با اشاره به اين‌که « مايل نيستم در مورد آن‌ها صحبت کنم» گفت: برخی دل‌شان می‌خواست مانند نوح نجات‌بخش شوند اما نوح نشدند ولی پسرشان پسر نوح شد.

دستيار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مورد بحث فتنه و ابعاد فتنه نيز اظهار کرد: فتنه از نظر من تمام شده است و فتنه‌گران نيز فهميدند که در جهت اهداف آمريکايی‌ها و دشمنان حرکت کردند، اما امروز نيمه جانی دارند که ملت ايران نفس آن‌ها را نيز می‌گيرد. ‌عدم رسيدگی به وضع سران فتنه سوال عموم مردم است امروز فتنه‌گران نمی‌توانند در کف جامعه حضور يابند و تنها می‌توانند در لايه‌هايی از نخبگان نفوذ کنند؛ لذا بايد فتنه‌گران را شناخت و سکوت هر پاسدار در برابر فتنه‌گران خيانت به اسلام، انقلاب و سپاه است.

وی طی سخنانی در ابتدای اين جلسه نيز بزرگترين حادثه سرنوشت‌ساز پس از پيروزی انقلاب اسلامی را هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و با طرح اين پرسش که « فلسفه درس آمادگی دفاعی در مدارس چيست؟» يادآور شد: آشنايی و انتقال فرهنگ دفاع، جهاد، صبر و استقامت در مکتب اسلام و مصداق‌های آن در هشت سال دفاع مقدس، آشنايی با ماهيت سياسی جنگ و خصوصيات رهبران هر دو طرف جنگ بر شناخت ابعاد آن و نيز ايجاد و آمادگی روحيه‌ای جهادی برای ملتی که يک انقلاب ايدئولوژيک کرده است از جمله دلائل تدريس اين درس می‌باشد.

وی ادامه داد: دفاع در مکتب تشييع همانند نماز واجب است و اگر دفاع و جهاد نباشد ازمحراب و مسجد خبری نيست که احکام اسلامی را جاری کنند.

رحيم صفوی شناخت تاريخ و انقلاب توسط جوانان را مورد تاکيد قرار داد و گفت: کشورهايی که انقلاب ايدئولوژيک می‌کنند در محيط خطر به سر می‌برند و ملت ما که يک ملت آرمانگرا و حق‌طلب است همواره نيازمند آمادگی و روحيه‌ جهادی برای فداکاری در راه آرمان‌هاست و اگر اين روحيه جهادی را از ما بگيرند دچار مشکل می‌شويم.

وی گفت: در بحث آمادگی دفاعی می‌خواهيم به مقابله با جنگ نرم بپردازيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016