پنجشنبه 7 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سازمان‌های جبهه ملی ايران در خارج از کشور در باره فشار و سرکوب عليه فعالين در داخل کشور

فشار و سرکوب بی امان عليه فعالين در داخل کشور ادامه دارد!
سازماندهی دفاع وسيع از آنان يکی از مهمترين وظائف ملی مبارزين برونمرز است!

حکومت ولی فقيه ايران را در دوران آخر زمان می بيند. اين حکومت نشان داده که از حل مشکلات اساسی جامعه، اقتصاد، گرانی، بيکاری، آلودگی محيط زيست، نارضائی گسترده گروه های اجتماعی مانند زنان، جوانان، اقليت های قومی و مذهبی و تحريم های شديد بين المللی ناتوان است. حکومت با سياست های نابخردانه خود بن بست هائی را ايجاد کرده که نه تنها خود در آنها گرفتار آمده بلکه کشور و جامعه ايران را نيز دچار وضعيتی فاجعه آميز، تحريم و حتی احتمال جنگ نموده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مبارزات يکسال گذشته مردم برای دستيابی به آزادی و حق حاکميت خويش نيز ضربات جانکاهی بر پيکر ديکتاتوری وارد آورده است. اين ديکتاتوری غرق در مشکلات است و مانند هر غريقی برای نجات خويش بهر وسيله ای متشبث ميشود. علی خامنه ای برای اينکه حرفهايش را بپذيرند، التزام به ولايت فقيه را وظيفه دينی اعلام ميکند و سران رژيم در ترفندی ديگر ظهور امام زمان را پيش بينی نموده، آن را تلويحا به معنی حل مشکلات قلمداد ميکنند. احمدی نژاد برای آنهائی که امام زمان را ببينند، جائزه تعيين کرده است.
ممکن است تصور شود حکومتی که ديگر راهی به آينده نمی بيند و خود را در دوران آخر زمان احساس ميکند، بالاخره متوجه ميشود که دوران راندن ماشين بی فرمان و ترمز بسر آمده است و از فشار و سرکوب شهروندان خواهد کاست. اما تجربه حکومت های تماميت خواه نشان ميدهد که آنها تا آخرين لحظات به جنايت و بيداد ادامه ميدهند، زيرا توقف جنايت و بيداد را نقطه پايان خود شناخته اند. پس بايد انتظار داشت که شدت عمل عليه آزاديخواهان، زندانيان سياسی و فعالين صلح و حقوق بشر همچنان ادامه يابد. به اينجهت بايد همچنان نگران محمد مصطفائی، وکيلی که برای آزادی نو جوانان محکوم به اعدام از مرگ تلاش ميکرده و خانم فرشته حليمی همسر و فرهاد حليمی برادر همسر ايشان که در پی ناپديد شدن ايشان به عنوان گروگان گرفته شده اند، زندانيان سياسی اوين و گوهر دشت، بويژه آنها که اين روزها دست به اعتصاب غذا زده اند، و زندانيانی مانند بهاره هدايت، محبوبه کرمی، شبنم مددزاده، محمود بهشتی، بهمن اموئی، عبدالله مومنی، احمد زيد آبادی، عيسی سحرخيز، منصور اسانلو، مجيد توکلی، محمد صديق کبودوند، عماد باقی، عماد بهاور، عبدالرضا تاجيک، پيمان عارف و يونس رستمی و ساير زندانيان سياسی بود. در اين شرائط بويژه ادامه تلاش های فعالين سياسی و حقوق بشری خارج از کشور که از آزادی عمل بيشتری برخوردارند، برای دفاع از حقوق حقه و آزادی های اين هموطنان، اعمال کنش های هماهنگ و مبارزات وسيعتری را ايجاب مينمايد و بدون ترديد سازماندهی چنين مبارزه دفاعی گسترده ای در خارج از کشور در حال حاضر يکی از مهمترين وظائف ملی مبارزين برونمرز ميباشد!

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
هفتم مرداد ۱۳۸۹ برابر بيست و نهم ژوئيه ۲۰۱۰
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016