جمعه 8 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميدواری وکيل برای تبرئه اکبر کرمی در دادگاه تجديد نظر، کمپين بين المللی حقوق بشر

محمد سيف زاده وکيل مدافع دکتر اکبر کرمی پژوهشگر و نويسنده درمصاحبه با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از آزادی وی ابراز خرسندی کرد و گفت که اميدوار است رای نهايی دادگاه دال بر بی گناهی موکلش باشد. اکبر کرمی روز ۳۱ تيرماه پس از سپری کردن بيش از ۷ ماه در زندان با قرار وثيقه آزاد شد. اکبر کرمی پيشتر به سه سال حبس محکوم شده بود که پس از اعتراض به حکم دادگاه بدوی، پرونده وی هم اکنون در دادگاه تجديد نظر قم درحال بررسی است و فعلا با قرار وثيقه آزاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای سيف زاده درخصوص دلايل بی گناهی موکلش به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: «قاضی دادگاه می گفت که موکل من در مقالاتش نوشته است مردم را به رگبار بستند. از ايشان پرسيدم مگر نبسته اند؟ و يا می گفت ايشان (اکبر کرمی) گفته است زهرا کاظمی را در زندان به قتل رسانده اند. من هم به ايشان يادآوری کردم که يکی از وکلای خانواده خانم کاظمی هستم که به رای صادره دادگاه در خصوص آن پرونده اعتراض کرديم و اکنون پرونده خانم کاظمی برای رسيدگی به عنوان قتل عمد به شعبه ۱۵ ديوان عالی کشور فرستاده شده است. پس وکيل من جرمی مرتکب نشده است.»

کرمی، پژوهشگر مسايل دينی و فعال حقوق بشر در تاريخ سوم آذرماه سال ۸۸ بازداشت شد. همسر وی، شيرين فيروزی پس از بازداشت او به دليل مصاحبه با رسانه های گروهی و ادامه اينکار پس از دريافت اخطار از سوی ماموران امنيتی قم برای مدتی بازداشت شد. شيرين فيروزی همسر وی اسفندماه ۱۳۸۸ در نامه‌ای سرگشاده به مقامات قضايی ايران، اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» را واهی و بی‌اساس دانست و دليل ادامه بازداشت همسرش در سلول انفرادی يا بند مجرمان سابقه‌دار و خطرناک را آنچه وی«عدم همکاری وی در پروژه های اعتراف گيری» مراجع امنيتی خواند ذکر کرد.

اتهامات اکبر کرمی نشر اکاذيب به منظور تشويش اذهان عمومی- توهين به رياست جمهوری (محمود احمدی نژاد) و اشاعه فحشاست. دکتر محمد سيف زاده در اين خصوص گفت: «در خصوص توهين به رياست جمهوری، قاضی دادگاه دليلی نياوردند. موکل من مقاله ای داشت که به طور عام از کوتوله های سياسی در قرن ۲۱ صحبت کرده بود. اما در کمال تعجب دليل دادگاه برای اشاعه فحشا توسط موکل من يکی از مقالات وی درباره آزادی جنسی بود که من هم برای قاضی توضيح دادم که اساس تفکر موکل من بر اين است که می گويد در ميان جهان سومی ها يک استرس و اضطراب جنسی وجود دارد و اگر درمان نشود منجر به بحرانهای جنسی و اجتماعی می شود.»

سيف زاده افزود: «با اصرار قاضی دادگاه از ايشان پرسيدم مگر صحبتهايی که در قانون و حقوق مدنی به خصوص در فقه در رابطه با نکاح- لواط و روابط جنسی می شود که با دقت هم تشريح داده شده اند، اشاعه فحشا هستند؟ »

کرمی پس از آزادی اش از زندان به ديدن مادر بيمارش رفت و به خبرگزاری حقوق بشر در ايران گفت:« زندان برايش تجربه های ارزشمند زيادی داشته است. » او زندان را سخت و توام با فشارهای سنگين روانی توصيف نمود و اظهار نمود بهترين لحظات زندان زمان هايی بوده که او می توانسته مطالعه کند. اين خبرگزاری خبر از کاهش شديد وزن وی طی مدت بازداشتش می دهد.

گفتنی است وی در دوران انتخابات از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بود که مستقيما زير نظر فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی در قم فعاليت می کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016