دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: نظم جديدی از اقتصاد را در دنيا ايجاد می‌کنيم، ايران در تحريم را بهتر از قبل تحريم می‌سازيم، ايسنا

ـ مصمميم تحريم‌ها را به معنای واقعی بی‌ارزش کنيم

سخنگوی دولت با تبريک روز خبرنگار گفت: کار بسيار شايسته‌ای بود که يکی از روزهای سال به مناسبت شهادت شهيد صارمی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمدرضا رحيمی يکشنبه‌شب در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت کار خبر و با بيان اين‌که « خداوند به ابزار دست خبرنگار که قلم است، سوگند ياد کرده است » يکی از مهم‌ترين مولفه‌ها در عرصه خبر را امانتداری و حق‌گويی عنوان و اظهار کرد: می‌بينيد که رسانه‌های غربی خلاف واقعيت‌ها را انعکاس می‌دهند و سوژه‌هايی را درست می‌کنند که مبنای آن بر درآمدها و کسب نامشروع استوار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنين با بيان اين‌که « خبرنگار مسلمان، امانتدار،‌اهل مروت و رفتار حق است» ادامه داد: اين خبرنگار هر نادرستی را درست جلوه نمی‌دهد و هر دروغی را به عنوان درست به قلم نمی‌آورد. متاسفانه می‌بينيد که شبکه‌ها و رسانه‌های جهان غرب برعکس اين موضوع حرکت می‌کنند و تاسف‌بار اين است که در دست صهيونيست‌ها هستند که کل جمعيت آن‌ها در دنيا به ۳۰ ميليون نفر نيز نمی‌رسد. متاسفانه اين‌ها اقتصاد جهان را با دروغ بلعيده‌اند. البته اين‌ها قابل دوام نيست و خداوند وعده داده است که درستی بر نادرستی پيروز می‌شود.

وی با اشاره به اين‌که « وضعيت جهان در حال دگرگونی است» گفت: می‌بينيد که آن‌ها در چنين شرايطی ما را مورد تحريم همه‌جانبه قرار داده‌اند و فکر می‌کنند بابت اين کارها در ايران خبری می‌شود، در حالی که ما در آستانه تحريم آن‌ها قرارداد يکی از بزرگترين پروژه‌های‌مان را بستيم و درپارس جنوبی ۲۱ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری کرديم. تصميم گرفتيم که مقدار ترانزيت را تا انتهای دولت از هفت ميليون تن به هفتاد ميليون تن برسانيم و اين‌که اکثر قطعات حساس و مهم صنعتی را در داخل کشور خودمان بسازيم. تصميم گرفته‌ايم نيازهای شرکت نفت و شرکت‌های وابسته را در داخل خودمان تامين کنيم و در واقع آن‌ها با اين کار وضعيتی را ايجاد کرده‌اند که ما فاتحه‌شان را در خاورميانه بخوانيم و در آينده مجلس تحريمی برای آن‌ها برگزار کنيم.

سخنگوی دولت تاکيد کرد: مصمم هستيم تحريم‌ها را به معنای واقعی بی‌ارزش و نيازهای خود را در داخل کشورمان تامين کنيم.

وی با بيان اين‌که « کشورهای اروپايی از تحريم ايران ضرر کرده‌اند» گفت: آن‌ها به واسطه رابطه‌ای که با ما داشته‌اند ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار شغل در کشورهای‌شان ايجاد کرده بودند اما اکنون با اين تحريم‌ها اين شغل‌ها را از دست داده‌اند و ما خودمان در کشورمان اين شغل‌ها را ايجاد و خودمان نيازهای‌مان را تامين می‌کنيم.

وی با بيان اين‌که « ما قراردادهای بزرگی در زمينه سدسازی ،‌نيروگاه و ... با کشورهای مختلف داريم» ادامه داد:‌ درصدد هستيم که نظم جديدی از اقتصاد را در دنيا ايجاد کنيم. ‌همه دنيا فهميده‌اند که اين‌ها ظالم هستند. آن‌ها فکر کردند که ملت ايران با اين بادها می‌لرزد در صورتی که اشتباه می‌کنند، آن‌ها ملت ايران و خبرنگاران ايران را نشناخته‌اند. جلوی چشم آن‌ها را پرده‌ای از سياهی گرفته و نمی‌توانند ببينند قلب‌شان سياه است و نمی‌توانند بفهمند. آن‌ها در واقع با اين کار فرصت خوبی را به جمهوری اسلامی داده‌اند که ايران خود را از نو و بار ديگر با اقتدار بسازد. ايران به آن‌ها نيازی ندارد؛ در فناوری، ‌اقتصاد پيشرفت کرده است و شما در هر استانی که برويد در شهرهای مختلف می‌بينيد که کارهای عمرانی در جريان است.

وی همچنين با يادآوری اين‌که « در روز تولد امام رضا(ع) تصميم گرفته‌ شد که به حساب نوزادانی که از سال ۸۹ متولد می‌شوند، يک ميليون تومان واريز شود» افزود: ‌در واقع اگر بشود تلاش داريم که يک مقدار عقب‌تر را نيز در نظر بگيريم.

رحيمی همچنين با اشاره به فعاليت‌های دولت در ارتباط با مسکن مهر رضا گفت: ما می‌خواهيم کسانی که مسکن ندارند را صاحب مسکن کنيم، زمين رايگان بدهيم، وام قابل قبول بدهيم و در واقع ما همه تلاش خود را می‌کنيم که بتوانيم به مردم خدمت کنيم. کسانی که ما را تحريم کردند فکر کردند که به جايی می‌رسند در حالی که ما تلاش خواهيم کرد اين تحريم‌ها را تبديل به فرصت کنيم. ما به مردم وعده می‌دهيم که ايران را در ايام تحريم بهتر از قبل از تحريم بسازيم و اين وعده را به مردم می‌دهيم.

وی گفت: ما تلاش می‌کنيم که در بخش ترانزيت به اندازه نفت درآمد داشته باشيم. آن‌ها گفتند که ديگر کشتی‌های ما را بيمه نمی‌کنند، آن‌ها خود با اين کار ضرر کرده‌اند. ما خود آمديم و در داخل مکانيزم اين موضوع را فراهم کرديم، کنسرسيوم ايجاد کرديم، بيمه‌ها مجتمع شدند تا اين‌که کشتی‌های خودمان را بيمه کنيم. ۱۳ شرکت در دنيا هستند که بيمه می‌کنند و ما تلاش می‌کنيم که چهاردهمين باشيم. ما خودمان را بيمه می‌کنيم و در آينده ديگران را نيز می‌توانيم بيمه کنيم. برخی از پول‌های ما در بانک‌های آن‌ها ذخيره بود، آن‌ها را در داخل تبديل به کار کرديم. اين کار اشتباهی بود که پول‌ها در آن‌جا بود و در اين دولت اصلاح شد. وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی دارايی‌هايی را دارد و اين دارايی‌ها با بهره کم آن‌جا خوابيده بود و ما آن‌ها را به داخل آورديم و به کار تبديل کرديم. ما تلاش می‌کنيم در داخل در آينده نزديک کسری بنزين‌مان را جبران کنيم و در اين ارتباط سازوکارها و برنامه‌های خوبی تدوين شده است و ان‌شاءالله آن‌قدر بنزين مرغوت توليد می‌کنيم که به ديگران بدهيم، ما می‌توانيم تهديدها را به فرصت تبديل کنيم و در اين ارتباط برنامه‌ريزی می‌کنيم.

سخنگوی دولت گفت:‌ خبرنگاران دارای شان و منزلت بالايی هستند و بايد به خبرنگاران و حقوق آن‌ها توجه ويژه‌ای شود. متاسفانه من ديده‌ام که خبرنگارانی آمده‌اند و گفته‌اند که با دستمزدهای پايين کار می‌کنند و اين‌که مثلا در ماه ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان حقوق دريافت می‌کنند، اين ناراحت کننده است، متاسفانه می‌بينيم که عده‌ای اين‌گونه هستند ولی عده ديگر ميلياردها معوقه دارند و نمی‌آيند آن را پس بدهند.

وی با بيان اين‌که « خبرنگاران بايد براساس امانت و مروت رفتار کنند و همه ما بايد اين‌گونه باشيم» گفت: اگر ضايع کردن کشور در برابر قدرت‌ها و سلطه‌ها و آبرو بردن کار خوبی است، انجام دهيد.

وی هم‌چنين با انتقاد از برخی از اخبار گفت: ديدم که نوشتند سه برابر نياز کشور برنج وارد شده است اين خبر دروغ است؛ در مورد برنج به استانداران استان‌های شمالی اختيار داده‌ايم که آن‌ها کسری برنج داخل را وارد کنند و وقتی اين‌گونه اخبار منتشر می‌شود، دلال‌ها می‌آيند و برنج را از برنج‌کاران زحمت‌کش مفت و ارزان می‌خرند. ما بايد کاری کنيم که جامعه آرامش داشته باشد.

رحيمی با اشاره به عزم دولت برای مبارزه با زمين‌خواری نيز گفت: ‌خبرنگاران به ما کمک کنند که ما زودتر در اين زمينه‌ها موفق شويم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016