دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصويب شديدترين تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران، دويچه وله

اتحاديه اروپا تحريم‌های تاکنون بی‌سابقه‌ای را عليه جمهوری اسلامی ايران به تصويب رساند تا رهبری ايران را در مناقشه اتمی به همکاری وادارد. اين تحريم‌ها فراتر از تحريم‌های سازمان ملل و همگام با تحريم‌های آمريکا عمل می‌کند.

گيدو وستروله، وزير خارجه آلمان ابراز اطمينان کرد که تحريم‌ها اين بار برخلاف تحريم‌های گذشته اثرگذار خواهند بود. وی گفت: «اين تحريم‌ها بدون تأثير نخواهند ماند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزيران خارجه ‌کشورهای عضو اتحاديه اروپا در نشست خود در روز دوشنبه (۲۶ ژوئيه / ۴ مرداد) در بروکسل محدوديت‌های شديد برای آن دسته از کالاهای تجاری قائل شدند که کاربرد دوگانه‌ی غيرنظامی و نظامی دارند.

پروازهای باری به اروپا و نيز سرمايه‌گذاری و انتقال فن‌آوری در حوزه‌های صنعت گاز و نفت متوقف می‌شوند. نقل و انتقال‌های بانکی بيش از ۴۰ هزار يورو بايد با اجازه خاص صورت گيرد.

فراتر از اين، ضمانت‌های درازمدت اعتباری برای صادرات اعطا نخواهد شد. فهرست نام افراد و سازمان‌های متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز يک بار ديگر گسترش يافته است. حساب‌های بانکی اين افراد و سازمان‌ها در سطح اروپا مسدود شده و برای آزادی تردد اين افراد محدوديت ايجاد شده است.

همگامی با واشنگتن

شورای امنيت سازمان ملل در اوايل ماه ژوئن لحن خود را در رابطه با ايران تغيير داد. اين شورا چهارمين دور اقدامات عليه سپاه پاسداران، عليه سرمايه‌گذاری در فن‌آوری و برنامه هسته‌ای و موشکی ايران به تصويب رساند.

مدت کوتاهی پس از آن دولت آمريکا محدوديت صادرات بنزين و فرآورده‌های نفتی به ايران را به تصويب رساند. علت اين امر، امتناع رهبری جمهوری اسلامی از توقف غنی‌سازی اورانيوم با غلظت بالا در خاک ايران است.

گيدو وستروله، وزير خارجه آلمان، هم‌نظر با ديگر کشورهای غربی و گروه ۵+۱ تصريح کرد که ايران حق استفاده از فن‌‌آوری هسته‌ای را دارد، ولی «هم‌زمان موظف به شفافيت در فعاليت هسته‌ای است، زيرا مسلح شدن به سلاح اتمی پذيرفتنی نيست».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016