سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان اعتصاب غذای زندانيان سياسی با پيام خطاب به ملت، کلمه

ـ ما همچنان برخواسته های بر حق خود که حقوق انسانی و اوليه يک زندانی است پافشاری می کنيم و با شما عهد می بنديم به مبارزه خود برای تحقق کامل حقوق قانونی همه زندانيان که بخشی از حقوق ملت است ،ادامه بدهيم.


کلمه: پانزده زندانی سياسی درشانزدهمين روز اعتصاب غذای خود، پس از دريافت پيام های همراهان جنبش سبز، فعالان سياسی و کنشگران مدنی و ديگر اقشار مردم که نگران سلامت آنها بودند، اعتصاب غذای خود را شکستند.

آنها پيامی کوتاه ازداخل اوين خطاب به مردم ايران نوشته اند .

متن اين پيام که توسط ياران گمنام جنبش سبز دراوين در اختيار کلمه قرار گرفته است، به اين شرح است :



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم آزاده ايران

«ما همچنان برخواسته های بر حق خود که حقوق انسانی و اوليه يک زندانی است پافشاری می کنيم و با شما عهد می بنديم به مبارزه خود برای تحقق کامل حقوق قانونی همه زندانيان که بخشی از حقوق ملت است ،ادامه بدهيم.

ما اينک به احترام همراه بزرگ جنبش سبز ميرحسين موسوی و ديگر شخصيت های جنبش مهدی کروبی، آيت الله بيات زنجانی، زهرا رهنورد، عبدالله نوری، عزت الله سحابی، احمد صدر حاج سيدجوادی، حبيب الله پيمان، ابراهيم يزدی و … تک تک ياران جنبش سبز به اعتصاب غذای خود پايان می دهيم .»

ما اميدواريم دادستان تهران و ديگر مسوولان به وعده های خود مبنی بر تحقق خواسته های پنج گانه ما عمل کنند .آزادی بابک بردبار را ما به عنوان نشانه ای از عزم دادستان تهران در تحقق ساير خواسته های قانونی و برحق خود پذيرفتيم و اميدواريم همچنان که نمايندگان دادستان به ما گفته اند ضمن برخورد قانونی با ماموران خاطی که به زندانيان سياسی توهين کرده اند ، حقوق مندرج در آيين نامه سازمان زندانها را هرچه زودتر اجرايی کنند.»

ما از پشتيبانی رهبران جنبش سبز، احزاب و گروههای سياسی ،رسانه ها،کنشگران سياسی و اجتماعی، دانشجويان، روزنامه نگاران و همه کسانی که در داخل و خارج از کشور در اين مدت صدای ما و خانواده مبارزمان را به گوش ايران و جهان رسانده اند ،قدردانی می کنيم .”

هجدهم مردادماه ۱۳۸۹
زندان اوين –بند ۲۴۰
زندانيان سياسی اعتصاب کننده اوين

به گزارش کلمه ،ميرحسين موسوی در پيامی خطاب به زندانيان سياسی اعتصاب کننده ،نوشته بود :

“عزيزان ملت و پيشتازان جنبش سبز! اکنون که پيام شما و خانواده های مبارزتان در سطح جهان و داخل کشور منتشر شده است، مردم نگران سلامتی شما به عنوان سرمايه های سبز کشورند. ما ازهمه شما درخواست می کنيم اعتصاب غذای خود را پايان دهيد از مسوولان زندانها نيز می خواهيم که حقوق همه زندانيان را بر اساس همان قوانين و آئين نامه های ناقصی که وجود دارد، محترم شمارند و بيش از اين آبرو و حيثيت کشوررا در پيش ملت های جهان در معرض حراج نگذارند.”

مهدی کروبی نيز در پيامی خطاب به اعتصاب کننده ها از آنها خواسته بود که اعتصاب غذای خود را بشکنند:

“من بسيار نگران تبعات اين اعتصاب غذا و سلامت زندانيان هستم و از فرزندان‌ام می‌خواهم که اعتصاب خود را بشکنند و مسئولين هم بايد به خواسته‌های آنان توجه و رسيدگی کنند.”

حبيب الله پيمان، عزت الله سحابی، احمد صدرحاج سيد جوادی و ابراهيم يزدی نيز با صدور بيانيه ای ضمن پشتيبانی از خواسته های برحق اعتصاب کنندگان از آنان خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پايان دهند.

علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تحکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، ، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد و پيمان کريمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که برای دو هفته دست به اعتصاب غذا زدند .از اين ميان بهمن احمدی امويی ،کيوان صميمی و مجيد توکلی از هفته دوم وارد اعتصاب غذای خشک شدند.

کيوان صميمی تا لحظه تنظيم اين خبر اعتصاب غذای خود را نشکسته و گفته است تا لحظه انتقال پانزده زندانی سياسی از انفرادی به بند عمومی ،به اعتصاب غذايش ادامه خواهد داد. کيوان صميمی وعده کرده است به محض اينکه مقامات زندان پانزده زندانی را که تازه اعتصاب غذای خود را شکسته اند، به بند عمومی ۳۵۰ منتقل کنند، اعتصابش را خواهد شکست. کيوان صميمی برای نشان دادن همراهی خود با ديگر اعتصاب کنندگان از امروز اعتصاب خشک خود را تبديل به اعتصاب تر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016