چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير رفاه و تامين اجتماعي : يارانه ها از مهرماه به حساب مردم واريز مي شود، ایرنا

وزير رفاه و تامين اجتماعي اعلام کرد کار واريز وجوه نقدي يارانه ها به حساب مردم از مهرماه و پس از پايان ثبت و اخذ شماره حساب ها آغاز مي شود.

صادق محصولي که در ضيافت افطاري سه شنبه شب ايتام تعدادي از مراکز نگهداري کودکان بي سرپرست تهران شرکت کرده بود در گفت وگوي اختصاصي باخبرنگار گروه اخبار شب ايرنا افزود:درحال حاضر سرپرستان خانوار استانهاي تهران، قم و قزوين که فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را پر کرده اند و به دريافت يارانه نقدي تمايل دارند،ثبت نام مي کنند.

وي اعلام کرد: پس از ثبت شماره حساب مردم درتمامي استانها،يک اعلام عمومي نيز درکل کشور براي افرادي که تا پايان مهلت هاي مقرر موفق به ثبت شماره حساب خود نشده اند،خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنگار ايرنا سوال کرد: "اگر افرادي فرم اطلاعات اقتصادي خانوار را به هر دليلي پرنکرده باشند چگونه مي توانند در اين طرح شرکت کنند؟".

وزير رفاه و تامين اجتماعي در پاسخ گفت در آينده فرصت ديگري براي افرادي که موفق به پرکردن فرم هاي مخصوص اطلاعات نشده اند در نظر خواهيم گرفت و اين زمان از طريق رسانه ها اعلام خواهد شد.

به گفته محصولي براي پرداخت مبالغ نقدي ناشي از اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، داشتن حداقل يک حساب بانکي نزد شبکه بانکي کشور الزامي است.
وي به بررسي حساب بانکي واجدان شرايط درشبکه بانکي کشور اشاره کرد و افزود: براين اساس هم اکنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانوارکه فرم اطلاعات اقتصادي را پر کرده‌اند داراي حساب بانکي اند و آن دسته از هموطنان واجد شرايط هم که فاقد هرگونه حساب بانکي اند بايد حداکثر ظرف دو هفته آينده با مراجعه حضوري به يکي از شعب بانک‌هاي کشور اقدام به افتتاح حساب کنند.

وي همچنين تصريح کرد: براي افتتاح حساب در بانک‌هاي کشور هيچ‌گونه محدوديتي وجود ندارد و هرکدام از واجدان شرايط فاقدحساب بانکي مي‌توانند به هر بانک دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنند.

وزير رفاه و تامين اجتماعي از اطلاع رساني سريع و دقيق به همه مردم در ادامه مراحل اجراي قانون هدفمند کردن يارانه ها سخن گفت و اظهار اميدواري کرد که مثل هميشه با همکاري مردم بتوانيم اين قانون را که يک گام بزرگ درحرکت رو به جلوي کشور و نظام جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد و بزرگترين طرح اقتصادي 50 سال گذشته است به بهترين شکل اجرا کنيم و در اين راه ازپيشنهادات سازنده مردم استقبال مي‌کنيم.

محصولي همچنين در بخش ديگري از اين گفت و گو که در جمع ايتام و کودکان بي سرپرست و در سالن پذيرايي وزارت رفاه و تامين اجتماعي برگزار شد درباره نحوه در اختيار قرار دادن اين کودکان به خانواده هاي متقاضي اينگونه توضيح داد: قرار است با هماهنگي دستگاه قضايي ترتيبي اتخاذ شود که اين عمل خيرخواهانه با مديريت و درايت بهتري صورت گيرد .

ضيافت افطاري به ميزباني وزارت رفاه و تامين اجتماعي و باحضور تعدادي از کودکان بي سرپرست خانه کودکان و نوجوانان شهيد قدوسي،شيرخوارگاه آمنه ، مجتمع خدمات بهزيستي شهيد احمد ضرغامي ، شيرخوارگاه حضرت رقيه (س) و مرکز خيريه نوباوگان کوثر برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016