چهارشنبه 27 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرح (آلميرا) واضحان، از زنان دستگير شده روز عاشورا به اعدام محکوم شد، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" زندانی سياسی فرح (آلميرا) واضحان از دستگير شدگان روز عاشورا به حکم ضدبشری اعدام محکوم شد.

زندانی سياسی فرح واضحان از دستگير شدگان روز عاشورا محکوم به حکم ضدبشری اعدام ، ۲سال زندان و جريمه نقدی شده است.خانواده واضحان و وکيل او نسبت به اين احکام ضد بشری اعتراض نموده اند.

خانم واضحان اولين زن زندانی سياسی دستگير شدگان روز عاشورا است که به حکم ضد بشری اعدام محکوم می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به يادآوری است که زندانی سياسی فرح (آلميرا) واضحان پس از اعتراضات گسترده روز عاشورا با يورش مامورين وزارت اطلاعات به منزلشان همراه با دو فرزندش دستگير و به سلولهای انفرادی منتقل شدند.خانم واضحان به يکی از زندانهای مخفی وزارت اطلاعات منتقل شد و بيش از يک ماه در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت که در سناريوی اعترافات تلويزيونی وزارت اطلاعات شرکت کند.او سپس به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد و توسط فردی با نام مستعار علوی سربازجوی وزارت اطلاعات مورد بازجويی و شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت.بازجويان وزارت اطلاعات همچنين دو فرزند خانم واضحان را برای مدتی در سلولهای انفرادی بازداشت کردند و آنها را مورد بازجويی و تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن تا عليه ماردشان اعتراف کنند.اين درحالی بود که دختر خانم واضحان مبتلا به سرطان لنف بود و در شرايط سخت جسمی بسر می برد.

خانم واضحان در حال حاضر در بند زنان زندان اوين زندانی است و پس از گذشت بيش از ۸ ماه از باداشتش محکوم به اعدام می شود. اتهاماتی که بازجويان وزارت اطلاعات عليه او بکار برده اند تهيه عکس و فيلم از اعتراضات مردم و داشتن ارتباط با سازمان مجاهدين خلق ايران است.ثبت و انتشار سرکوبهای خونين مردم ايران در جريان اعتراضات گسترده توسط نيروهای سرکوبگر ولی فقيه به عنوان اتهام عليه دستگير شدگان بکار برده می شود و تا به حال تعداد زيادی از آنها توسط صلواتی ، مقيسه ای و پير عباسی و ساير قاضيهای ولی فقيه در دادگاه انقلاب به احکام سنگينی محکوم شده اند.

دائی خانم واضحان از اعدام شدگان دهۀ ۶۰ می باشد و همچنين تعدادی از خانواده آنها و از جمله خواهر او در جريان دستگيريها و سرکوب خونين دهۀ ۶۰ دستگير و مورد شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی قرار گرفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016