دوشنبه 1 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور خبر تعليق سه مقام قضائی پرونده کهريزک را تاييد کرد، فارس

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای خبر تعليق ۳ مقام قضائی مرتبط با پرونده کهريزک را تاييد کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور عصر امروز دوشنبه در حاشيه برگزاری مراسم گراميداشت سالروز شهادت شهيد لاجوردی در جمع خبرنگاران در خصوص شکايت تعدادی از نمايندگان مجلس از ميرحسين موسوی گفت: به دليل اينکه مدتی است که اين موضوع را تعقيب نکرده‌ام اطلاع دقيقی از مسئله ندارم لذا بايد از دادستان تهران در اين باره سؤال کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: نمايندگان مجلس در اين باره نامه‌ای را برای بنده ارسال کرده بودند ولی به دليل اينکه ما اقدام قضائی مستقيم نداريم از اين رو بنده همان زمان موضوع را به دادسرای تهران ارسال کردم اما در کل قوه قضائيه بايد در مورد هر مجرمی به پرونده‌اش رسيدگی کند.
دادستان کل کشور در پاسخ به اين سؤال که پرونده موسويان و اينکه اخيرا وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌ای اعلام کرده است که اتهام جاسوسی وی روشن و بارز است، تصريح کرد: دادگاه در مورد موسويان حکم صادر کرده و همان زمان چون وی نسبت به حکم صادره اعتراضی نکرده لذا حکم قطعی است.
محسنی اژه‌ای در ادامه خبر تعليق سه قاضی پرونده کهريزک را نيز تاييد کرد.
وی درباره پرونده کوی دانشگاه نيز اظهار داشت: اين پرونده در دادسرای نظامی تهران رسيدگی می‌شود البته بنده هم گفته بودم که بايد به اين پرونده سرعت بيشتری در رسيدگی‌ها داده می‌شد. اما با پيگيری‌هايی که از سوی رئيس قوه قضائيه و توسط هيئت سه نفره دستگاه قضايی شده است، اين پرونده در حال حاضر از وضعيت مناسبی برخوردار بوده و روند تحقيق درحال حاضر خوب است.
دادستان کل کشور اضافه کرد: پرونده اگر احتمالا متهمين متعددی داشته باشد، مرجع رسيدگی به تشخيص قاضی می‌تواند به متهمين مرتبط هم رسيدگی کند، درحال حاضر نظر قاضی پرونده اين بوده که چون مسائل مهم در صلاحيت وی بوده است، لذا او می‌تواند موارد جانبی را هم خود رسيدگی کند.
اژه‌ای همچنين هرگونه اظهار نظر در رابطه با لايحه حمايت از خانواده نيز به اتمام رسيدگی‌ها در اين باره در مجلس شورای اسلامی موکول کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016