شنبه 13 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نامشخص نسرين ستوده پس از مراجعه به دادسرای اوين، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: نسرين ستوده، وکيل دادگستری و فعال جنبش زنان امروز شنبه ۱۳ شهريورماه پس از مراجعه به دادسرای ويژه اوين، هنوز بازنگشته است.

روز شنبه هفته گذشته ۶ شهريورماه، ماموران امنيتی به دفتر کار و منزل نسرين ستوده مراجعه کرده و ضمن تفتش اين دو محل و ضبط برخی از اسناد و پرونده ها و وسايل شخصی و کامپيوتر او و همسرش، برگه احضاريه ای نيز به نسرين ستوده برای مراجعه به دادسرای ويژه مستقر در زندان اوين تحويل دادند. بر اساس اين برگه احضاريه، نسرين ستوده بايد به دادسرا مراجعه می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس آن برگ احضاريه، صبح امروز شنبه سيزدهم شهريور وی به همراه وکيل اش، نسيم غنوی به دادسرای اوين مراجعه کردند. نسيم غنوی گفت: «من در آنجا اعلام وکالت کردم و وکالت من پذيرفته شد و در پرونده ثبت شد، اما به من گفتند که در جلسه بازپرسی نمی توانم حضور داشته باشم. برای همين نسرين ستوده پيش بازپرس رفت برای تفهيم اتهام و من از اوين بيرون آمدم و از آن زمان تاکنون ديگر نتوانستيم از او خبری بگيريم».

رضا خندان، همسر نسرين ستوده، نيز گفت: «پس از ساعت ها انتظار، از همسرم نسرين خبری نشد و از اين رو به همراه نسيم غنوی برای پيگيری وضعيت وی، عصر دوباره به اوين مراجعه کرديم. اما به ما گفته اند که هنوز مشخص نيست که قرار بازداشت برای ايشان صادر شده يا نه ولی تا اين ساعت که هنوز از اوين بيرون نيامده است». نسيم غنوی احتمال می دهد که بازپرس قراری برای نسرين ستوده صادر کرده است و او را نگه داشته اند. نسيم غنوی می گويد: «پس از تفهيم اتهام، بازپرس موظف است طبق قانون قراری برای او صادر کند، حال اين قرار آيا قرار بازداشت است يا کفالت و يا وثيقه، فردا صبح احتمالا مشخص می شود». وی در پاسخ به اقدام بعدی اش در مورد مشخص شدن وضعيت نسرين ستوده می گويد: «ما فردا صبح دوباره به اوين مراجعه خواهيم کرد تا ببينيم قراری که برای نسرين ستوده صادر شده چيست».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016