پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری دادگاه رسيدگی به اتهامات حسين نصيری فعال آذربايجانی در تبريز، ساوالان سسی

ساوالان سسی : جلسه رسيدگی به اتهامات حسين نصيری فعال مدنی آذربايجانی روز سه شنبه ۹ شهريور ۸۹ در شعبه اول دادگاه انقلاب تبريز برگزار شد.

اتهام نصيری تبليغ عليه نظام، اجتماع و تبانی جهت برهم زدن امنيت کشور و عضويت در گروه‌هايی است که قصدشان برهم زدن امنيت کشورمی باشد.

بر اساس کيفرخواست صادره، استنادات دادستان برای طرح اين اتهامات تهيه و نشر دفترچه ای به مناسبت روز جهانی زبان مادری، انتشار کتابی با عنوان «تالانميش آذربايجان»، مسافرت به جمهوری آذربايجان و عضويت در تشکيلات «ديره نيش» عنوان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال مدنی آذربايجانی ۱۳ فروردين ۸۹ در جريان همايش دفاع از درياچه اروميه در کنار پل ميانگذر اين درياچه بازداشت شده بود.مامورين امنيتی پس از دستگيری، وی را ابتدا به اسکو و سپس به تبريز منتقل کردند و همزمان پرونده هايی در دادسرای شهرهای اسکو و تبريز برای او تشکيل شد.

به گفته نزديکان نصيری دادسرای اسکو رای بر عدم صلاحيت رسيدگی به پرونده را صادر کرده و پرونده اسکو به دادسرای عمومی و انقلاب تبريز ارجاع شده است.

اين فعال آذربايجانی از زمان دستگيری در ۱۳ فروردين ۸۹ تا کنون همچنان در بازداشت به سر می برد. مامورين امنيتی پس از پايان محله تحقيقات اين فعال آذربايجانی را جهت تحمل حکم حبس شش ماهه قبلی اش روانه زندان تبريز نموده اند.

لازم به ذکر است شعبه سوم دادگاه انقلاب تبريز چندی پيش طی حکمی نصيری و چند تن ديگر را به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق دعوت مردم به شرکت در تجمع به شش ماه حبس تعزيری محکوم نموده بود.

نصيری در مرحله تحقيقات از حق ملاقات با وکيل و خانواده محروم بوده است. دادگاه اين فعال آذربايجانی به صورت غير علنی برگزار شده و نقی محمودی وکيل دادگستری در تبريز وکالت وی را بر عهده دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016