شنبه 20 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واردات 49 محصول كشاورزي ممنوع شد، ایران

وزير جهادكشاورزي طي نامه‌اي به وزير بازرگاني ممنوعيت واردات برخي از محصولات كشاورزي را اعلام كرد. به گزارش روابط‌عمومي وزارت جهادكشاورزي، اين اقدام در راستاي مفاد 16 قانون افزايش بهره‌وري در بخش كشاورزي و منابع طبيعي كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده و توسط رئيس جمهوري ابلاغ شده، صورت گرفته است. براساس اين گزارش، در اين نامه با اشاره به فهرست 49 محصول كشاورزي با حقوق ورودي و شرايط واردات تجديدنظر شده آمده است:

از اين تاريخ ثبت سفارش براي كليه اقلام از قبيل توت فرنگي، برگه آلو، بادام امريكايي، پياز، سير، سيب زميني و انواع ميوه‌ها (از جمله سيب فرانسوي، گلابي چيني و پرتقال مصري)و همچنين ثبت سفارش واردات انواع شير خشك صنعتي و فرآورده‌هاي لبني(به‌جز كره)، كمپوت، كنسرو، رب انار، رب گوجه فرنگي، اسانس‌‌ها و كنسانتره‌هاي ميوه تا اطلاع ثانوي انجام نشود؛ در صورت نياز به برخي از اقلام در فصل مناسب اعلام خواهد شد. همچنين در اين نامه وزير جهادكشاورزي درخواست كرده آمار مربوط به تمام ثبت سفارش‌هاي صورت پذيرفته تا اين تاريخ تهيه و به‌منظور برنامه‌ريزي‌هاي آتي به وزارت جهادكشاورزي اعلام شود. براساس اين گزارش، كسري گوشت قرمز مورد نياز كشور نيز در صورت نياز مجدد به ثبت سفارش واردات موضوع از طريق اين وزارتخانه متعاقباً اعلام مي‌شود. اين گزارش مي‌افزايد: در اين نامه با اشاره به اين‌كه اكنون فصل برداشت برنج است در صورت نياز به ذخيره‌سازي برنج توسط آن وزارتخانه، خريد از محل توليد داخل انجام و ترتيبي اتخاذ شود كه واردات به‌منظور تأمين كسري مورد نياز كشور پس از اعلام وزارت جهادكشاورزي و بعد از آذر ماه انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واردات برنج تا پايان آذرماه ممنوع
مدير كل دفتر حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت جهاد كشاورزي با اعلام اين‌كه مجوز صدور واردات محصولات كشاورزي به عهده اين وزارتخانه است، گفت: واردات برنج تا پايان آذر ماه انجام نخواهد شد و هرگونه واردات اين محصول قاچاق محسوب مي‌شود. عباس حاجيان خاطرنشان كرد: اين وزارتخانه تابه حال مجوزي براي واردات برنج صادر نكرده است. مديركل دفتر حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت جهاد كشاورزي گفت: بعد از ابلاغ قانون بهره‌وري كشاورزي از تاريخ 24 مرداد امسال صدور مجوز واردات محصولات كشاورزي بر عهده وزارت جهاد كشاورزي و مسئوليت صدور آن هم بر عهده معاونت برنامه‌ريزي و اقتصادي اين وزارتخانه است.

وي افزود: طبق سياست اين وزارتخانه، تا پايان آذرماه يعني پايان برداشت برنج هيچ گونه ثبت سفارشي براي واردات برنج انجام نخواهد شد و اگر كسي در اين مدت برنج وارد كند قاچاق محسوب خواهد شد. وي افزود: از تاريخ 24 مردادماه كساني كه بخواهند اقدام به واردات محصولات كشاورزي كنند بايد به وزارت جهاد كشاورزي مراجعه كنند كه پس از موافقت به وزارت بازرگاني براي ثبت سفارش معرفي خواهد شد و طبق شرايط قرنطينه‌اي سازمان حفظ نباتات محصول وارد مي‌شود.

حاجيان گفت: در حال حاضر سياست واردات 49قلم كالاهاي حساس به وزارت بازرگاني اعلام شده و بقيه هم تا آخر شهريور اعلام خواهد شد.
وي گفت: بعد از ابلاغ قانون بهره‌وري كشاورزي واردات محصولات كشاورزي با مجوز وزارت جهاد كشاورزي انجام مي‌شود بطوري كه آمار آن در گمرك موجود است. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تاكنون مجوز وارداتي از طرف وزارت جهاد كشاورزي صادر شده است، گفت: در اين مدت مجوز واردات نهاده‌هاي كشاورزي صادر شده است. مدير كل دفتر حمايت از سرمايه‌گذاري وزارت جهاد كشاورزي گفت: سياست واردات جهاد كشاورزي عدم واردات در زمان برداشت محصولات كشاورزي است.

اجراي دو قانون در حوزه بازرگاني كليد خورد
در همين راستا براساس ابلاغ جديد وزير بازرگاني به سازمان توسعه تجارت، ‌واردكنندگان از اين پس بايد متعهد ‌شوند مجوز وزارت جهادكشاورزي يا گواهي انطباق از مؤسسه استاندارد را در هنگام ترخيص كالا به گمرك ارائه ‌دهند. به گزارش وزارت بازرگاني، ‌براين اساس سازمان توسعه تجارت مكلف شد به منظور حمايت از توليدات داخلي و حفظ حقوق مصر‌ف‌كننده در راستاي اجراي ماده(3)قانون ارتقاي كيفي توليد خودرو و ساير توليدات صنعتي مصوب مجلس نسبت به اطلاع‌رساني مفاد اين ماده در نرم‌افزار ثبتارش و اخذ تعهد از واردكنندگان كالاها و يا محصولات صنعتي مبني بر لزوم اخذ گواهي انطباق از مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و ارائه آن در هنگام ترخيص به گمرك اقدام كند. پيش از اين نيز با دستور وزير بازرگاني، در راستاي اجراي ماده (16) قانون بهره‌وري بخش كشاورزي و منابع طبيعي، اطلاع‌رساني اين ماده در سايت ثبتارش و اخذ تعهد از واردكنندگان محصولات كشاورزي اعم از خام و يا فرآوري‌ شده و مواد غذايي مورد نياز صنايع غذايي و تبديلي مبني بر لزوم اخذ مجوز از وزارت جهادكشاورزي و ارائه به گمرك در هنگام ترخيص آغاز شد. به اين ترتيب واردات محصولات كشاورزي منوط به اخذ مجوز از وزارت جهادكشاورزي و واردات محصولات صنعتي نيز منوط به دريافت مجوز از مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي مي‌باشد و ارائه مجوزهاي لازم براي ترخيص كالا و يا به عبارتي واردات قطعي به گمرك ضروري است. براين اساس سازمان توسعه تجارت ايران مسئوليت اطلاع‌رساني و اخذ تعهد از وارد كنندگان را برعهده دارد و تعيين ضوابط فني و صدور مجوزها و گواهي‌هاي واردات توسط دو دستگاه جهادكشاورزي و وزارت صنايع و معادن (مؤسسه استاندارد) صورت مي‌گيرد. همچنين گمرك در صورت مشاهده و تأييد اين مجوزها در مبادي ورودي و تأييد ضوابط فني از سوي دستگاه‌هاي تخصصي اجازه ورود كالا را خواهد داد و در اين صورت واردات قطعي انجام مي‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016