دوشنبه 12 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نسرین ستوده احتمالا در اعتصاب غذاست"، دويچه وله

نسرین ستوده از تاریخ ۱۳ شهریور ماه در زندان به سر می‌برد بنا به اعلام همسر نسرین ستوده، این وکیل زندانی احتمالا در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

نسرین ستوده، وکیل که از تاریخ ۱۳ شهریور ماه در زندان به سر می‌برد به گفته‌ی همسرش رضا خندان از ۲۷ شهریور هیچ‌گونه تماسی با خانواد‌ه‌اش نداشته است.

آقای خندان می‌گوید همسرش تاکید کرده بود که اگر فاصله تماس‌های تلفنی‌اش بیشتر از چهار روز شود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد. به این ترتیب او احتمال می‌دهد که نسرین ستوده از تاریخ اول مهرماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی آقای خندان، نگرانی وی از آنجا نشات می‌گیرد که مقامات قضایی اجازه شرکت خانم ستوده در مراسم ختم پدرش را نیز نداده‌اند. او می‌گوید: «علی‌الخصوص نگرانی من از آنجا بیش‌تر شد که ما تمام مدارک مربوط به فوت پدرشان را که از ما خواسته بودند ارائه کردیم تا این که به ایشان برای شرکت در مراسم ختم پدرشان مرخصی بدهند. حتی وثیقه‌ای هم خواسته بودند که سند ملکی آماده شد و بردیم آنجا ارائه کنیم تا مرخصی بدهند که لحظات آخر مخالفت شد. در حالی که خود بازپرس در ابتدا موافقت کرده بود. من تصورم براین است و نگرانی‌ام از آنجاست که ایشان احتمالاً شرایط مناسبی نداشته که بتوانند مرخص‌شان کنند برای مراسم ختم پدرشان بیایند».

رضا خندان می‌گوید که طی این مدت دوبار به دادستانی مراجعه کرده و یک بار هم تقاضای ملاقات با دادستان را داده ولی به هیچیک از نامه‌ها و درخواست‌هایش پاسخی داده نشده است.

وی می‌گوید: « چندین بار به دادسرای اوین مراجعه کردم که یکبار نپذیرفتند من بازپرس را ببینم و بار دوم اشتباهی به تصور این که وکیل پرونده هستم من را فرستادند بالا که بازپرس از دیدن من به‌شدت متعجب شد و گفت چطور توانستم بروم بالا. در این دیدار اظهار داشت که من هیچ سمتی در پرونده ندارم و قاعدتاً نباید پیگیر پرونده شوم یا ازشان سئوال و جوابی کنم. در حالی که من همسر متهم هستم و حق هرگونه پیگیری را دارم».


آقای خندان همچنین از ناآگاهی بازپرس پرونده از وضعیت خانم ستوده ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید: «در آخرین مراجعه‌ای که خانم غنوی وکیل همسرم، دو روز پیش به بازپرسی داشتند، آقای بازپرس به ایشان که پیگیر تلفن خانم ستوده بودند، گفتند که واقعا خانم ستوده این چند روز تماس نگرفتند؟ معنایش این است که قاضی پرونده اطلاع ندارد که چنین شخصی که در بازداشت به‌سرمی‌برد و زیر نظر ایشان است، تاکنون با خانواده‌اش تماس گرفته یا نگرفته. از وکیل متهم باید سئوال کند که آیا تماس گرفته یا نه. من خیلی برایم عجیب بود. یعنی ایشان از زندانی‌اش اطلاع ندارد که آیا بالاخره توانسته‌اند با منزل‌شان ارتباطی برقرار کنند یا نه».

نسرین ستوده وکیل بسیاری از پرونده‌های پس از انتخابات از جمله ضیا نبوی و محمدصدیق کبودوند است. آرش رحمانی‌پور یکی از اعدام‌شدگان پس از انتخابات نیز موکل او بود. وی همچنین وکالت شیرین عبادی را در پرونده مالیات جایزه نوبل صلح بر عهده دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016