سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ عليخانی به داماد احمدی نژاد: عزتمندی به اين نيست که ما هرچه می خواهيم بر زبان بياوريم و اسم آن را شجاعت بگذاريم، پارلمان نيوز

پارلمان نيوز: در پی واکنش مهدی خورشيدی -داماد محمود احمدی نژاد-به مصاحبه قدرت الله عليخانی با سايت تابناک که اين عضو فراکسيون خط امام(ره)به طرح مباحثی درباره سفر احمدی نژاد به نيويورک پرداخته بود،نماينده مردم قزوين در پاسخ به اين اظهارات مجددا بر مواضع خود تاکيد کرد.

به گزارش پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره)مجلس متن جوابيه حجت الاسلام عليخانی بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتخاذ موضع موثر و کارساز آن نيست که سخنانی برزبان بياوريم که به جز تحريک افکار عمومی جهان و کمک به تبليغات سو صهيونيسم عليه جمهوی اسلامی، نتيجه ديگری ندارد اما متاسفانه به نظر می رسد حلقه نزديک به رييس دولت که بارها سخنان نسنجيده آنان مورد اعترض و انتقاد مراجع و شخصيت های دلسوز سياسی قرار گرفته است ، اکنون عزم خود را جزم کرده است که منافع شخصی خود را از کيسه ملت و تريبون دولت دنبال کند حال آنکه شايد اگر مشاورين معتدل و معقولی طرف مشورت رييس دولت قرار ميگرفتند ايشان به خوبی می توانستند از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ايران دفاع کنند بدون انکه اين مساله هزينه ای را برای کشور ايجاد کند زيرا عزتمندی تنها اين نيست که ما هرچه می خواهيم بر زبان بياوريم و اسم آن را هم شجاعت بگذاريم عزتمندی يعنی ايراد سخن حق به گونه ای که نتيجه آن به دستاوردهای مادی ومعنوی برای کشور منجر شود نه اينکه بهانه لازم به دست دشمنان ايران و اسلام بيفتد.

البته اين طبيعی است که آقای خورشيدی داماد اقای احمدی نژاد به دليل نسبت خانوادگی با رييس دولت و طبع جوان خود هيجان زده شوند وحرفی را بزنند که به طور قطع حتی پدر بزرگوار ايشان هم اگر بشنود آنرا به حساب ناپختگی ايشان ميگذارد اما اگر ايشان قصد دارند کسی را قانع کنند شايد بهتر بود پدر محترمشان را قانع ميکردند که خود از جمله دلسوزان و منتقدين است وی ا بهتر است اقای داوود احمدی نژاد را اقناع کنند که اخيرا به درستی به اثر منفی مشاوران رييس دولت اشاره کره بودند. ضمن آنکه شايد لازم به تذکر نباشد که بنده نماينده مردم هستم نه وکيل الدوله و نماينده مردم هم در هر زمينه ای که لازم بداند در جهت منافع مردم و مصالح نظام اظهار نظر می کند.ضمن آنکه اگر اظهارنظرها و انتقادهای بنده پاسخ منطقی داشت ، بزرگترهای ايشان پيش از اين به آن جواب می دادند و نوبت به ايشان نمی رسيد. اگرچه چندان هم از نوع ادبيات مهدی خورشيدی نبايد تعجب کرد چون از ياد نبرده ايم که احمد خورشيدی پدر محترم ايشان که به طور قطع شناخت بهتری هم دارند در مورد داماد آقای احمدی نژاد گفته بودند: پسر با ادبم را تقديم آقای احمدی نژاد کردم، اما او پسری را برگردانده که به پدرش توهين می کند جالب تر اينکه در زمان انتخابات وقتی حاج احمد خورشيدی پدر آقای مهدی خورشيدی منتقد دولت بود آقای مهدی خورشيدی پدر را متهم می کرد که تحت تاثير القائات دوستانش قرار گرفته است اما اکنون خود منکر تاثير مشاوران رييس دولت بر اوست .

البته خوشبختانه بسياری از اهل فن که نگاه عاقلانه و دلسوزانه ای به وقايع دارند همگی متفق القولند که بهتر است ريس دولت از مشاورين با تجربه و صادق تری استفاده کند و روش بهتری را درپيش بگيرند که در اين صورت مطمئن باشند همه گروه های سياسی و شخصيت ها را هم پشتوانه اقدامات معقول و قابل دفاع خود خواهند يافت. آقای مهدی خورشيدی البته اشاره ای هم به ابهاماتی در خصوص حوزه انتخابيه بنده کرده اند که اتفاقا اشاره خوبی است و من محض اطلاع ايشان چند نمونه از اين ابهامات را بيان ميکنم تا اگر خواستند چند نمونه ديگر را هم بگويم تا متوجه باشند اين بار که قصد مصاحبه داشتند اينقدر ناشيانه صحبت نکنند. يکی از ابهامات مردم حوزه انتخابيه من بيمارستان جديد التاسيس مينودر است . که يکی از مصوبات هيات دولت در سفراستانی ارديبهشت ماه سال گذشته چارت تشکيلاتی بيمارستان مينودر برای راه اندازی آن بود اما تا اين لحظه هيچ اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است و برغم آنکه در دو نطق پيش از دستور ، ديدار با وزير بهداشت ، مکاتبات مکرر با رياست جمهوری و در تذکرات پی در پی اين موضوع را پيگيری کرده ام ، اما دولت همچنان نسبت به مصوبه خود بی توجه است . ابهام ديگر برای مردم استان قزوين آن است که قرار بود با احداث سد شاهرود- الموت بين ۵۰۰ تا ۷۰۰ ميليون متر مکعب از نياز کشاورزی استان به آب تامين شود اما دولت نه تنها سدی را احداث نکرده است بلکه در سفر اخير هيات دولت به استان تهران مصوب شده است تا بخش ديگری از سهميه ۳۱۰ ميليون متر مکعبی کشاورزی قزوين از آب سد طالقان(بدون تامين جايگزين آن برای قزوين) برداشت شود تا به سهميه ۱۵۰ ميليون متر مکعبی استان تهران از اين سد افزوده شود . ابهام ديگر مردم حوزه انتخابيه اينجانب ان است که دولت قول داده بود که کد و بودجه اختصاصی هقتاد ميلياردی را ظرف چندسال برای کشاورزی استان قزوين اختصاص دهد اما تا اين لحظه هيچ خبری از اين کد و وبودجه اختصاصی نشده است و هيچ پولی تخصيص داده نشده است و اين سوای دهها ابهام ديگر همچون بيکاری جوانان و مشکلات کارخانجاتی همچون فرنخ و مه نخ و پوشينه بافت است که در ارتباط مستقيم با مصوبات استانی دولت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016