یکشنبه 18 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون احمدی نژاد: قادريم دولت‌هاي تابع آمريكا را تنبيه كنيم؛ فروپاشي اقتصاد فرانسه با يك اخم ايران، فارس

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور بعدازظهر امروز شنبه طي سخناني در مراسم اختتاميه دهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت تهران با اشاره به اعمال تحريم از سوي برخي كشورهاي غربي عليه كشورمان گفت: در اين مراسم بنا نداشتم در خصوص تحريم صحبت كنم ولي از آنجايي كه مهمان‌هايي از اروپا در اين مراسم شركت دارند بد نيست پيام ما را به مسئولان و دولتمردان اروپايي برسانند.

وي ادامه داد:‌ برخي كشورهاي اروپايي فراي قطعنامه و به تبعيت از آمريكادر تحريم عليه كشورمان شركت كردند در حالي كه مبادلات ما با كشورهاي اروپايي چيز زيادي نيست و 23 ميليارد دلار مي باشد كه بخشي را صادرات ما تشكيل مي‌دهد كه فرانسه، ايتاليا و آلمان از جمله اين كشورها هستند.

معاون اول رئيس جمهور بابيان اينكه اگر فقط يك اخم در پاسخ به تحريم اروپايي‌ها كنيم بخشي از صنعت فرانسه فرو مي ريزد با اشاره به مثالي در اين خصوص تصريح كرد: مثلا اگر وزير صنايع ما تصميم بگيرد واردات قطعات خودرو پژو از فرانسه را لغو كند 2.5 ميليارد واردات ما پايين مي‌آيد بنابراين در فرانسه چه اتفاقي مي افتد؟ به باور بنده صنعت خودرو فرانسه فرو مي ريزد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحيمي در ادامه سخنان خود ياداور شد: رشد بيكاري در اروپا آنها را وادار كرد مثلادر فرانسه سن بازنشستگي را بالا ببرند كه اين درست برخلاف ايران است در حالي كه ما پذيرفتيم كارمندان 5 سال زودتر از موعد مقرر خود را بازنشسته كنند و دولت پذيرفت هزينه بازنشستگي را پرداخت كند و اين موضوع در اين كشور اروپايي بيكاري به وجود آورد ودر ايران يك ميليون و 100 هزار شغل اضافه شد.

* فرانسه در صورت تصميم دولت ايران دچار مشكلات عديده‌اي مي‌شود

وي افزود: دولت فرانسه در بعضي از بخشها مثل كشتيراني مزاحمت‌هايي براي ما ايجاد كرده كه اگر وزارت صنايع ما ترش‌رويي كند دولت فرانسه دچار مشكلات عديده‌اي خواهد شد.

معاون اول رئيس جمهور تأكيد كرد: يكي از كشورهاي كوچكي كه از سايه رشد و بالندگي ايران به جايي رسيده است در روزهاي اخير در صدد اخلال در كشور ما بود. بنابراين اگر قرار باشد او را مورد بي‌مهري قرار دهيم دچار وضعيتي مي شود كه او را به 100 سال قبل مي‌برد.

*قادريم كشورهاي زورگو و كشورهايي كه با چشم بسته از آمريكا تبعيت مي كنند را به سختي تنبيه كنيم

رحيمي با بيان اينكه قادريم كشورهاي زورگو و كشورهايي كه با چشم بسته از آمريكا تبعيت مي كنند را به سختي تنبيه كنيم گفت: اما ما راه تعامل را با اين كشورها در پيش گرفته‌ايم ولي اگر بخواهند در لباس زورگويي وارد شده و به ايران زور بگويند در جا تنبيه مي‌شوند.

وي مجددا تأكيد كرد: اين چند كشوري كه اسم يكي از آنها را بردم و به يكي كنايتا اشاره كردم اگر در رفتار خود در مقابل ايران تجديد نظر نكنند بايد منتظر تنبيه باشند.

معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود دهمين نمايشگاه بين المللي صنعت تهران را مايه افتخار و بالندگي توصيف و خاطرنشان كرد: از وزير صنايع درخواست مي‌كنم جلسه‌اي را از سران و مسئولين صنعت و تجار كشور تشكيل دهند تا همه حرف‌هايشان را بشنويم چرا كه ما موظف به رفع موانع از پيش پاي تجار و صنعتگران هستيم.

رحيمي يادآور شد: دولت از تجار و صنعتگران حمايت مي‌كند و هر جايي لازم به قانون باشد از طريق دوستان مجلس گام خواهيم برداشت.

وي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر لزوم رفع موانع از پيش پاي صنعتگران ابراز داشت: دولت جمهوري اسلامي ايران بنا بر تأكيد رئيس‌جمهور مصمم است راه را بر صنعتگران و نخبگان هموار كند چراكه اگر راه را به صنعتگران ببنديم راه را بر روي ترقي كشور بسته‌ايم.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه هنوز در ادارات ما ديوانسالاري وجود دارد، بر لزوم ريشه كن كردن ديوان سالاري تأكيد كرد.

رحيمي ادامه داد: ايران كشوري است كه همه مواهب الهي در آن تعبيه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016