دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: بيش از ۱۵۰ ميليارد بشکه؛ ذخاير نفتی ايران، واحد مرکزی خبر

وزير نفت گفت: بر اساس آخرين اطلاعات، ذخاير نفتی ايران تا پايان شهريور ۱۵۰ ميليارد و ۳۱۰ ميليون بشکه است که احتمال افزايش آن تا پايان سال وجود دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سيد مسعود ميرکاظمی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه درباره ميزان ذخاير نفتی ايران افزود : از ابتدای امسال کميته‌ای در معاونت برنامه‌ريزی و نظارت بر منابع هيدروکربوری تشکيل شد و با توجه به اطلاعات دقيقی که از توليد و اکتشافات ميادين جديد به دست آمد، اطلاعاتمان از ميزان ذخاير نفتی کشور به روز شده است.

وی گفت : پيش از تشکيل اين کميته، ميزان ذخاير نفتی ايران ۱۳۸ ميليارد بشکه تخمين زده می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مير کاظمی افزود : هم اکنون ظرفيت توليد ۴ ميليون ۲۰۰ هزار بشکه در روز را داريم اما به دليل تعهد به اوپک از همه اين ظرفيت استفاده نمی‌کنيم.

وزير نفت درپاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره طرح بنزين سازی در پتروشيمی و مشکلات آن گفت: ما هم اکنون بيش از ۵۰ ميليون تن ظرفيت نصب شده در پتروشيمی داريم و بخش خصوصی نيز معادل آن را در حال نصب دارد.

وی تاکيد کرد : صنايع پتروشيمی دچار مشکل نمی شوند و قيمت گاز نيز به گونه‌ای تعريف و افزايش آن هم در يک بازه زمانی انجام می‌شود تا مشکلی برای پتروشيمی‌ها ايجاد نشود.

مير کاظمی در پاسخ به سوال خبرنگار AP درباره سکوی نفتی مبارک گفت : قرارداد اين سکو ۴۰ ساله بود و قبل از پيروزی انقلاب برای استفاده مشترک با امارات بسته شده بود.

وزير نفت افزود : هم اکنون قرارداد به پايان رسيده و جلسات فنی تشکيل شده است و سرمايه‌گذاران در حال تعيين تکليف هستند.

وی اضافه کرد : اين ميدان نفتی، غير اقتصادی شده است و موضوعی برای مناقشه وجود ندارد.

ميرکاظمی درپاسخ به سوال خبرنگار شانا درباره برنامه ايران برای صادرات بنزين گفت: ظرفيت پالايش فرآورده‌های نفتی تا سال ۹۰ بيش از نياز کشور می شود.

وی افزود : با توجه به نياز کشورها به اين فرآورده‌ها از جمله بنزين، برای صادرات آن نيز برنامه داريم.

وزير نفت اضافه کرد: توسعه اين پالايشگاه‌ها برعهده بخش خصوصی است و از پالايشگاه‌های فعلی بجز دو واحد بقيه واگذار خواهند شد و دولت در فرآيند پالايش و فروش آنها دخالتی جز نظارت نخواهند داشت.

ميرکاظمی درپاسخ به خبرنگار روزنامه ايران درباره فعاليت نفتی شمال کشور گفت: از مهر و آبان پارسال سکوی اميرکبير که آماده بهره‌برداری بود مشغول حفاری اکتشافی شده است که پس از اتمام mdp و بدست آمدن نتايج، توسعه اين ميادين شروع می شود.

وزير نفت در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری مهر درباره قرارداد فاز ۱۱ گفت: برای توسعه فاز ۱۱ که معادل ۲ فاز است با يک شرکت چينی قرارداد بسته شد.

وی افزود: قرار بود محصولات اين فاز خوراک lng باشند و بايد قيمت اين خوراک مشخص می‌شد که بخشی از وقفه نيز به همين دليل رخ داده است.

ميرکاظمی اضافه کرد : براساس مذاکرات قرار شد پروژه ايران lng از فاز ديگری تغذيه شود و اين فاز به صورت عادی وارد مدار شده است و به صورت بيع متقابل مورد بهره‌برداری قرار گيرد.

وزيرنفت با بيان اينکه درآمد هر دو فاز پارس جنوبی در هر ماه ۶۰۰ ميليون دلار است، گفت: برخی علاقمند هستند تنها با يک شرکت خاص کار کنند که باعث طولانی شدن اجرای طرح می شود و اين تاخير، ضرر زيادی به کشور وارد می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016