چهارشنبه 21 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات پسته به آمريکا ممنوع شد، مهر

رئيس کميسيون کشاورزی اتاق ايران اعلام کرد صادرات پسته ايران به آمريکا ممنوع شده است.
محمد حسين کريمی پور در گفتگو با مهر با اشاره به ميزان توليد پسته، گفت: امسال توليد پسته در ايران و آمريکا وضعيت مناسبی دارد و توليد پسته ايران به ۲۰۰ هزار تن رسيده است.

وی افزود: پسته آمريکا هم با ۱۷۰ هزار تن توليد و قيمت ۸ هزار و ۸۰۰ دلار در هر تن وضعيت خوبی را تجربه می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کميسيون کشاورزی اتاق ايران، قيمت پسته ايران در بازارهای جهانی نسبت به سال قبل را بالاتر اعلام کرد و گفت: در بازار داخلی هر کيلوگرم پسته ميان کشاورزان و بازرگانان به قيمت ۷ هزار و ۳۰۰ تومان و در اروپا ۷هزار و ۶۰۰ دلار در هر تن به فروش می رسد.

کريمی پور با اشاره به ممنوعيت ورود پسته ايران به آمريکا از سوی اين کشور، تصريح کرد: صادرات ايران به آمريکا ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن بوده است که اين ميزان تاثير زيادی بر صادرات ايران ندارد.

وی بر ضرورت سرمايه گذاری در اين بخش تاکيد کرد و گفت: هم اکنون توليد پسته از سهم کمی در سرمايه گذاری برخوردار است و بايد با افزايش سهم سرمايه گذاری در بخش کشاورزی، شرايط توليد بهتر برای پسته را فراهم کرد.

رئيس کميسيون کشاورزی اتاق ايران به پيشنهاد اين اتاق برای افزايش سهم کشاورزی اشاره کرد و افزود: بنابر پيشنهاد اتاق ايران، برای فراهم شدن زمينه توسعه کشاورزی، کميسيون کشاورزی تصويب کرد در برنامه پنجم يک درصد به سهم سرمايه گذاری بخش کشاورزی افزوده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016