جمعه 30 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ساختن ايران تغيير ذهنيت‌های بشريت است، فرارو

فرارو - احمدی‌نژاد با بیان این‌که امروز ساختن ايران توليد كارخانه و رفع بيكاري نيست بلكه ساختن ايران تغيير ذهنيت‌هاي بشريت است، خطاب به صنعتگران گفت: «شما وقتي كشور را مي‌سازيد و پيشرفت مي‌كنيد آن مباني نظري مادي، استعمار نو و برده‌داري را نيز هم زير سؤال مي‌بريد.»

محمود احمدي نژاد صبح امروز طي سخناني در پنجمين گردهمايي مديران صنايع و معادن پ با تاكيد بر اينكه ترديدي نيست كه بخش مهمي از ثروت كشورهاي صنعتي به صورت مستقيم و غير مستقيم از جيب ساير ملت‌ها برداشته مي‌شود، اظهار کرد معادن دنيا الان كجا واقع شده و چقدر ذخيره و دست چه كساني است؟ بسياري از دولت‌هاي آفريقايي هستند كه حتي از كم و كيف معادن خود اطلاع ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدي نژاد ادامه داد؛ الان وضعيت نفت را ببينيد قيمت آن به 80 دلار رسيده است كه بيش از يك برابر قيمت نفت را به محض ورود به كشور از آن ماليات مي‌گيرند. اين غير از مالياتي است كه بر روي توليدات مي‌آيد و بعد آن را تبديل كرده و دوباره مي‌فروشند.

به گزارش فارس، وي كسري بودجه عظيم آمريكا را به معناي برداشت از جيب ملت‌ها دانست و گفت: «از سال 1970 تا الان بيش از 30 هزار ميليارد دلار از جيب ملت‌ها برداشته‌اند.»

احمدي نژاد همچنين با اشاره به پيشرفت‌هاي كشورمان با وجود نبود شرايط يكسان تاكيد كرد اگر شرايط يكسان شود آن وقت معلوم مي‌شود چه كساني صاحب اراده، تفكر و تلاش هستند. هر جا شرايط يكسان باشد نيروهاي خلاق ايراني جلو خواهند بود.

وي با تاكيد مجدد بر لزوم خودباوري اظهار داشت امروز ساختن ايران توليد كارخانه و رفع بيكاري نيست بلكه ساختن ايران تغيير ذهنيت‌هاي بشريت است.

رئيس جمهور افزود شما صنعتگران وقتي كشور را مي‌سازيد و پيشرفت مي‌كنيد آن مباني نظري مادي، استعمار نو و برده‌داري را نيز هم زير سؤال مي‌بريد.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه كار صنعتي در ايران هم كار اقتصادي و هم كار فرهنگي است، خاطرنشان كرد بايد از داشته‌هاي ديگر هم استفاده كرد اما درختي ماندگار است كه ريشه آن در اعماق زمين است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه بايد از عشقي كه ملت‌ها امروز به ايران دارند استفاده كرده و كيفيت كار را بالا ببريم، اظهار داشت توجه به كيفيت در فرهنگ ما بوده است اما غرب از 150 سال پيش نفوذ كرده و مديريت‌هاي بي كفايت به فرهنگ عمومي ما آسيب زده‌اند.

احمدي نژاد تاكيد كرد گروه‌هايي را در مجموعه‌ها انتخاب كنيد كه روي كيفيت كار كنند.

وي همچنين در ادامه سخنان خود در خصوص كاهش قيمت تمام شده نيز يادآور شد هزينه تمام شده در كشور بالا است در حالي كه كار بهينه در فرهنگ ما سابقه طولاني دارد شما اگر شبكه آبياري شوشتر را ببينيد مشاهده خواهيد كرد كه چقدر طراحي قشنگي دارد كه يك ذره آب هم هدر نمي‌رود.

وي گفت: «بايد در بخش اقتصاد، جستجوي سود بيشتر در توليد و فروش بيشتر يك ارزش تلقي شود چرا كه سواستفاده از خلا‌ها يك سود باآورده است و در يك فرصت ديگر از جيب آدم خواهد رفت و اقتصاد را نيز شكوفا نمي‌كند.»

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مدل توسعه صنعتي را بايد خود تبيين كنيم در خصوص بحث هدفمند كردن يارانه‌ها افزود هدفمند كردن يارانه‌ها يك فرصت تاريخي براي اقتصاد و به خصوص بخش صنعتي ما است. چه بخواهيم و چه نخواهيم در حال مسابقه و درگير يك كار سنگين هستيم و در اين ميان درهاي كشور را نمي‌توان ببنديم هر چند كه به معناي اين نيست كه رها كنيم و هر كالاي كه مي‌خواهد وارد شود بلكه تبادل دو طرفه است و صادرات و واردات بايستي با هم باشند.

وي با اشاره به اينكه برخي‌ها از مفهوم واردات و صادرات برداشت غلطي دارند اظهار داشت هدفمند كردن يارانه‌ها بهترين فرصت است تا مجموعه اقتصاد ما از تنبلي 150 سال به طور كامل رها شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016