دوشنبه 10 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو مستندساز، بە دنبال تلاش برای تهیە مستندی از زندگی فرزاد کمانگر ناپديد شدند، رهانا

خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
دو فعال فرهنگی بە دنبال تلاش برای تهیە مستندی از زندگی فرزاد کمانگر ناپديد شدند.

دو فعال فرهنگی در شهر کامياران به نامهای قاسم ويسی و فرهاد فلاحی از يک هفتە پيش ناپديد شدەاند و از وضعيت آنان هيچ اطلاعی در دست نيست.

بنا بە گزارش منابع خبری کرد، قاسم ويسی بە همراه فرهاد فلاحی مدتی بود کە مشغول تهیە مستندی در مورد زندگی و فعاليت‌های فرزاد کمانگر، معلم اعدامی کرد در يکی از روستاهای کامياران بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاسم ويسی علاوە بر فعاليت در حوزە ادبيات، در چند سال اخير مشغول تهیە مستند و فيلم بودە و توانستە بود در اين زمينە چند فيلم موفق بسازد. فيلم کوتاە اين فيلم‌ساز بە نام «نيم» کە بە موضوع تبعيض جنسی پرداختە است در يک جشنوارە فيلم در کردستان عراق شرکت کردە بود. اين فيلم‌ساز علاوە بر کارگردانی فيلم ديگری بە نام «سواری بە سوی غروب» سناريو نويس فيلم کوتاە ديگری بە نام «گرداب» نيز می‌باشد کە خود نيز در آن بە ايفای نقش پرداختە است. اين فيلم چندين بار در شبکەهای ماهوارەای کردستان عراق بە نمايش درآمدە است. فرهاد فلاحی نيز دانشجوی رشتە سينما در دانشگاه کرج بودە و فيلم‌برداری اکثر فيلم‌های قاسم ويسی را بە عهدە داشتە است.

اخيرا اين دو نفر که از دوستان صميمی فرزاد کمانگر بودند برای تهیە فيلم مستند زندگی فرزاد کمانگر اقدام کردند و در دە روز اخير برای جمع آوری مستندات و ديدن اشخاص و شاگردان فرزاد بە يکی از روستاهای کامياران مراجعە کردە بودند و با چند نفر نيز مصاحبە انجام دادند؛ اما بە محض اطلاع از اينکە ماموران امنيتی بە قصد آنان پی بردەاند روستا را ترک کردند. بە دنبال آن ماموران امنيتی بە قصد بازداشت اين دو فعال فرهنگی در شهر کامياران بە منزل آنها مراجعە می‌کنند اما آنان در منزل حضور نداشتند و از آن روز بە بعد کە حدود يک هفتە از آن می گذرد هيچ‌گونە اطلاعی از وضعيت و سرنوشت آنان در دست نيست.

اين منبع هم‌چنين افزود کە ماموران امنيتی بە دنبال يورش بە منزل شخصی اين دو فعال فرهنگی مقداری از وسايل کار آنان را با خود بردەاند.

لازم بە ذکر است کە پيش‌تر و در مردادماه سال گذشته نيز سما بهمنی فعال حقوق بشر و اهل بندر عباس نيز بە دليل تلاش برای تهیە مستندی از زندگی فرزاد کمانگر بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج بە ۳ سال حبس تعليقی و ممنوعيت از «تردد در مناطق کردنشين» محکوم شدە بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016