سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج دو تن از فعالين دانشجوئی در دانشگاه مازندران و صنعتی نوشيروانی بابل، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک فعال دانشجويی مطلع به کمپين بين المللی حقوق بشر گفت که در آستانه ی فرارسيدن ۱۳ آبان، دو تن از فعالين سياسی- دانشجويی استان مازندران حکم اخراج خود را از سوی مسئولين دانشگاه دريافت کردند. کاوه دانشور دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و بهنام فرازمند دانشجوی دانشگاه مازندران طی احکامی جداگانه از سوی مسئولين دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و دانشگاه مازندران از دانشگاه اخراج شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهنام فرازمند فعال دانشجوئی و عضو انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه مازندران در حوادث پس از انتخابات دو بار از سوی نيروهای امنيتی مازندران دستگير شده و سپس به ۳ ترم محروميت از تحصيل محکوم شده بود. اين منبع به کمپين گفت که اين فعال دانشجوئی هم اکنون منتظر حکم دادگاه خود می باشد. اين دانشجو در آغاز سال تحصيلی جديد اجازه انتخاب واحد از سوی مسئولين دانشگاه مازندران نيافت و سپس با حکم رياست دانشگاه اخراج شد.

کاوه دانشور دبير سابق شورای صنفی دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در حوادث پس از انتخابات، در اعتراض به دستگيری های گسترده فعالين دانشجوئی دانشگاه نوشيروانی دست به اعتصاب زد و پس از احضار به اداره اطلاعات شهرستان بابل مورد بازجوئی قرار گرفت. وی با حکم کميته انضباطی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل به دو ترم محروميت از تحصيل محکوم شد. کاوه دانشور با پايان يافتن دوران محروميت خود با حکم رياست دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل از دانشگاه اخراج گرديد و پس از پيگيری های قانونی از طريق وزارت علوم حکم قطعی اخراج خود را در آبان ماه ۸۹ دريافت نمود.

پيش از اين عماد بهاور، اشکان ذهابيان، سارا خادمی، سياوش سليمی نژاد و ايمان صديقی ۵ ديگر فعالين سياسی – دانشجويی اين دو دانشگاه از ابتدای سال ۸۹ حکم اخراج خود را دريافت نموده اند.

با شروع سال تحصيلی جديد ، فشار ها و سرکوب ها در اين دو دانشگاه شدت گرفته است به طوری که دکتر جانعليزاده ريئس دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل و دکتر احمدپور رئيس دانشگاه مازندران از آغاز سال تحصيلی جديد ۷ تن از دانشجويان سياسی اين دانشگاه را اخراج و تعداد کثيری را به حراست دانشگاه ها احضار نموده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016