سه شنبه 11 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو هفته بی خبری از محمدرضا فرزين، سرتيپ بازنشسته سپاه و استاد اخراجی، کمپين بين المللی حقوق بشر

يک منبع موثق به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که مهندس محمدرضا ( حسين ) فرزين فعال فرهنگی و سياسی شهر مشهد و معاون قرارگاه خاتم الانبيا سپاه پاسداران در دوران جنگ، که از دو هفته پيش توسط ماموران اطلاعات سپاه خراسان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است، همچنان در وضعيت بلاتکليف به سر ميبرد و تاکنون اداره اطلاعات شهرستان مشهد از بازداشت و محل نگهداری وی ابراز بی اطلاعی کرده است ، امری که با توجه به بيماری قلبی وی باعث نگرانی خانواده وی در مورد سلامتی اش شده است. آقای فرزين در سال گذشته عمل قلب باز نجام داده است و از بيماری فشار خون نيز رنج ميبرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع نزديک به خانواده فرزين به کمپين گفته که هنگام بازداشت اين سردار پيشين سپاه پاسداران ، ۹ مامور اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضايی و در حالی که همسر و دختران وی بدون حجاب و با لباس راحتی در حال خوردن صبحانه بوده اند ، به داخل خانه يورش برده اند. اين فرد اگاه همچنين گفت : « ماموران اطلاعات سپاه عکس ها و فيلم های خانوادگی اين سردار سابق سپاه را بررسی کرده اند ، داخل کمد لباس دختران وی را با وقاحت تمام گشته اند اند ، به وی و خانواده اش توهين کرده اند و در يک کلمه حرمت اين خانواده متدين را شکسته اند.»

منبع ياد شده همچنين به کمپين گفت: « ماموران سپاه همه تلفن های همراه خانواده وی ، تعداد زيادی کتاب ، سيستم های کامپيوتر ، سی دی ها ، فيلم ها و عکسهای خانوادگی خانواده فرزين را نيز به همراه خود برده اند و حتی با هک کردن کامپيوتر شخصی آقای فرزين و به دست آوردن پسورد فيس بوک وی ،جهت پرونده سازی برای وی برخی مطالب غير دينی در فيس بوک وی منتشر کرده اند که بعد از مدتی از فيس بوک وی حذف شده است. ماموران اطلاعات سپاه که وی برخی از انها را ميشناخته است به مدت ۴ ساعت تمام منزل وی را تفتيش نموده اند.»

محمدرضا فرزين در دوران اصلاحات معاون فرهنگی شهرداری مشهد نيز بود. وی کارگردان سينما ميباشد و تا يکماه پيش در رشته کارگردانی در دانشگاه علمی کاربردی مشهد تدريس می کرده است که به علت فعاليت های سياسی اش و با دستور مقامات امنيتی از سمت استادی در اين دانشگاه محروم و اخراج شده است. همه فيلم های کاری وی نيز همراه ديگر وسايل وی توسط ماموران اطلاعات سپاه توقيف شده است.

آقای فرزين در اوايل دهه ۷۰ با درجه سرتيپی از سپاه پاسداران بازنشسته شده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016