چهارشنبه 19 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر نازنين خسروانی: برای معرفی کفيل به دادسرا رفتم اما خنديدند و گفتند که لازم نيست، کمپين بين المللی حقوق بشر

نازنين خسروانی ، روزنامه نگار در بند که عصر روز دوشنبه برای اولين بار با مادرش از زندان اوين تماس گرفت از مادرش خواسته است که دنبال کفيل برای او باشد. با اين وجود مادر اين زندانی عقيدتی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که امروز صبح با مشخصات کفيلی به دادسرای اوين رفته است با او گفته شده که کفيل لازم نيست و هر وقت لازم باشد آنها با او تماس خواهند گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعظم افشاريان ، مادر اين روزنامه نگار و زندانی عقيدتی با اشاره به اينکه عصر روز دوشنبه نازنين برای اولين بار به خانه تماس گرفته است به کمپين گفت : « در مکالمه ای کوتاهی که داشتيم نازنين خبر داد که در بند ۲۰۹ زندان اوين است . به او گفتم آيا قرص های قلبش را می خورد گفت بله قرص به من می دهند . بعد هم گفت که ماموران به او گفته اند بايد دنبال کفيل باشد و تلفن قطع شد. پس از قطع تلفن به وکيل نازنين زنگ زدم که ايشان گفت خواستن کفيل نشانه خوبيست. ما هم خيلی خوشحال شديم و فورا کفيلی برای نازنين پيدا کرديم.»

مادر اين روزنامه نگار در ادامه گفت وگوی خود با کمپين ادامه داد:« اما امروز صبح که با مشخصات کفيل به دادسرای اوين رفتم اصلا اجازه ورود به من ندادند و در مقابل اينکه گفتم می خواهم برای نازنين کفيل معرفی کنم خنديدند و گفتند شما تشريف ببريد هر وقت لازم شد خودمان با شما تماس می گيريم.»

مادر نازنين خسروانی در خصوص تماس دخترش نيز گفت : « روز يکشبنه که برای پرس وجو از مکان نازنين به دادسرای اوين رفته بود موفق شدم دادستان تهران را ملاقات کنم که ايشان به من گفتند برو خانه ومنتظر تماس دخترت باش اما تا شب نازنين تماس نگرفت و من صبح دوشنبه دوباره به دادسرا رفتم و خواستم دادستا ن را ببينم که گفتند او در دفترش نيست . نامه ای خطاب به او نوشتم که من طبق قول شما به خانه برگشتم اما تا الان دخترم تماسی نگرفته است . ساعت سه ونيم عصر بود که نازنين برای اولين بار تماس گرفت.»

نازنين خسروانی ، روزنامه نگار روزنامه های اصلاح طلبی مانند نوروز ، کارگزاران ، سرمايه و جمهوريت روز چهارشبنه توسط نيروهای امنيتی در منزلش دستگير شد . اين در حالی ستکه او پس از انتخابات در هيچ روزنامه ای مشغول به کار نبوده است . مادر اين روزنامه نگار اظهار اميدواری می کند که به زودی آنچه وی « سوء تفاهم» خواند رفع و دخترش آزاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016